Škoda zverejnila české ceny plug-in hybridných verzií modelu Octavia

1

Český cenník modelu Škoda Octavia iV ukazuje, že cenové rozdiely medzi porovnateľnými plug-in hybridmi a spaľovákmi sa minimálne zmenšujú, ak nie stierajú.

Škoda predstavila po modeli Superb iV svoj druhý plug-in hybrid Octavia iV v novembri minulého roku. To však nebolo všetko, keďže 4 mesiace na to sa dočkala premiéry ďalšia plug-in hybridná verzia – Octavia RS iV.

Česká automobilka pritom prezradila, že bežný variant disponuje benzínovým motorom 1,4 TSI s výkonom 115 kW a elektromotorom o výkone 75 kW. Celkový systémový výkonom dosahuje hodnotu 150 kW, pričom maximálny krútiaci moment má 350 Nm.

Plug-in hybridná Octavia iV je vybavená 13 kWh li-ion batériou a ponúka dojazd 60 km (WLTP). Prenos výkonu na vozovku zabezpečuje 6-st. automatická prevodovka DSG. Športovo ladená verzia RS iV má rovnakú batériu, dojazd aj typ prevodovky.

Ponúka však vyšší výkon, a to „systémových“ 180 kW (1.4 TSI: 110 kW + elektromotor: 85 kW) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Dynamické jazdné vlastnosti podporuje sériové progresívne riadenie a charakteristické dynamické vyladenie športového podvozka.

Cenové „zblíženie“

No a konečne sme spoznali aj prvé cenovky plug-in hybridných Octavií. Základná verzia v najnižšom dostupnom stupni výbavy Ambition (2. základný stupeň, 3. po zarátaní akčnej ponuky „125 let“) začína na sume 806 800 Kč (30 225 €). Pre porovnanie, výkonovo najbližšia, aj keď stále dosť vzdialená spaľovacia verzia TDI (110 kW) s automatickou prevodovkou začína v tejto výbave na sume 691 900 Kč (25 900 €).

Napriek rovnakému stupňu výbavy však plug-in hybrid ponúka navyše 18″ liatinové kolesá Perseus, voľbu jazdných režimov, 10-palcový infotainment Columbus s navigáciou a dotykovou lištou, digitálnu asistentku Lauru, bezdrôtový SmartLink a Infotainment Online na 3 roky.

Športovo ladený plug-in hybrid Škoda Octavia RS iV stojí rovnako ako benzínový variant s rovnakým výkonom a automatickou prevodovkou, t.j. 939 900 Kč (35 200 €). Takže sa dá povedať, že v prípade značky Škoda sú ceny plug-in hybridov a porovnateľných spaľovacích verzií (vrátane výbavy) minimálne celkom blízke, čo potvrdzujú aj ceny modelu Superb. Navyše s plug-in hybridom sa dá jazdiť podstatne lacnejšie, pokiaľ sa pravidelne nabíja.

Zdroje: Škoda Storyboard, Škoda Auto

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda zverejnila podrobné informácie o elektrickom SUV Enyaq!
Škoda prezradila ďalšie informácie o nabíjačke so „zotrvačníkovou“ batériou
Elektrifikované Škody trhajú v Českej republike „e-rekordy“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár