Elektromobil Škoda na spôsob Octavie je jednou z priorít českej značky

3

Šéf automobilky Škoda hovoril o elektromobiloch, ktoré by mali nasledovať po modeli Enyaq iV. Vyjadril sa aj na adresu „škodováckej“ verzie hatchbacku VW ID.3, novej platformy pre menšie elektrické autá či elektrifikácie celého modelové radu.

Čo sa týka plne elektrických modelov, Škoda v najbližšom období staví všetko na kompaktné SUV Enyaq iV a jeho „SUV-kupé“ variant, ktorý príde na trh koncom budúceho roka. Vyplýva to z nedávnych slov šéfa českej automobilky, Thomasa Schäfera, o ktorých písal Autocar.

Potom prídu na rad ďalšie elektromobily mladoboleslavskej značky. Podľa Schäfera je v tomto smere ich najväčšou prioritou malý mestský model a rodinný model.

„Po elektrickej stránke, s prichádzajúcim Enyaqom a jeho derivátom je to nateraz v poriadku. Potrebujeme však niečo menšie, možno mestskú veľkosť a niečo v rozsahu sedanu, možno Octaviu budúcnosti, v istom zmysle. Pre našu značku sú to najdôležitejšie elektromobily, ktoré vidíme pre túto dekádu,“ povedal šéf Škody.

Na nové elektromobily si počkáme

V centre pozornosti automobilky Škoda bude 1 až 2 roky model Enyaq a jeho SUV-kupé variant, dodal Schäfer. Tieto vozidlá majú českú značku „previesť“ nasledujúcimi 2 – 3 rokmi. Tým mal zrejme na mysli, že tento model v kombinácii s plug-in hybridmi by im mal stačiť na plnenie emisných noriem počas spomínaného obdobia.

Až potom Škoda uvidí, ako rýchlo sa dostane k novým modelom. Takže sa zdá, že na mestský elektromobil a plne elektrickú „Octaviu“ si počkáme dlhšiu dobu. A to sa týka aj kompaktného elektrického hatchbacku na spôsob modelu Volkswagen ID.3.

Podľa Schäfera spustenie koncepčných vozidiel trvá najmenej 2 alebo 3 roky, takže by bolo bezpečné predpokladať, že na trhu sa objaví pravdepodobne v polovici tohto desaťročia. Taktiež uviedol, že ak bude k dispozícii sľubovaná koncernová platforma pre menšie elektromobily, „určite na nej niečo urobia“.

Šéf Škody zodpovedal aj otázku, či plánujú ponúknuť elektrický variant ku každému spaľovaciemu modelu, ktorý majú v ponuke. Uviedol pritom, že zdvojnásobenie portfólia nie je ich zámerom. Vyžiadalo by si to totiž veľké investície, pričom sa na základe Schäferových slov zdá, že problémom Škody by tiež mohli byť limitujúce produkčné kapacity. A tie môžu stáť aj za neskorším príchodom ďalších elektromobilov značky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Záujem o Škodu Enyaq je veľmi veľký, produkcia bude vyššia, hovorí šéf značky
Škoda na Slovensku spustila predaj domácich nabíjačiek. A to nie je všetko
Za prvé Škody Enyaq iV z „First Edition“ si poriadne priplatíme | Ceny v SR

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. zase samé drísty…Ked tak velmi chcete v tej skodovke, zoberte techniku z e-golfa, dajte ju do tej oktávie a máte to za mesiac hotové.

    Dokedy este ideme pocuvat tieto somariny.

  2. Najviac nasieraci je výrok, že by chceli urobiť niečo malé mestské po tom, čo zrušili výrobu citigoe, ktorý išiel na dračku.
    Ale zrejme, ako tvrdil pán Schäfer minule, na ten nemajú dosť batérií. Pravdepodobne, lebo tie batérie môžu predať omnoho drahšie vo veľkom enyaku, na ktorý ich je samozrejme dostatok napriek tomu, že majú 2 až 3x väčšiu kapacitu.
    Už by tohto panáčika mohol konečne raz zdiskreditovat nejaký odvážny novinár, lebo sa to nedá vôbec čítať!

  3. “ Elektromobil Škoda na spôsob Octavie je jednou z priorít českej značky “ Priorita hotová najskôr za 3 roky 😀

    Super priorita 😀

Pridajte komentár