Škoda avizuje chystané elektromobily: Nový Enyaq, Elroq, Epiq za 25 000 € a „Small BEV“

17

Automobilka Škoda pri príležitosti zverejnenia hospodárskych výsledkov spomínala aj chystané nové elektromobily. A to modely Elroq, Epiq, nový Enyaq a najmenší a cenovo najdostupnejší model „Small BEV“.

Škoda minulý rok oznámila, že v nasledujúcich rokoch uvedie na trh 6 nových elektromobilov. A pri štyroch z nich sa pristavila aj v rámci aktuálnej prezentácie svojich hospodárskych výsledkov za 1. polrok 2024.

Škoda Elroq

Ako prvému sa venovala modelu Škoda Elroq, ktorý bude predstavený na jeseň tohto roka. Aktuálne Česi zdôrazňujú, že toto kompaktné SUV je prvým nositeľom nového dizajnového jazyka značky Modern Solid. A uvádzajú tiež maximálny dojazd „cez 560 km“ (WLTP).

Škoda už skôr zverejnila, že 4,39-metra dlhý model Elroq s objemom batožinového priestoru 470 / 1 580 l, ktorý sa zaradí pod Enyaq, ponúkne RWD a AWD pohon, výkon 125 až 220 kW, batérie s kapacitou 55 až 82 kWh (brutto) či nabitie z 10 na 80 % za 25 až 28 min.

Škoda Epiq

Škoda aktuálne tiež spomína „mestský crossover“ Škoda Epiq. Avizuje pritom cenu okolo 25 000 €. A Česi už skôr pri predstavení konceptu uviedli, že tento subkompaktný model má na dĺžku 4,1 m a ponúkne batožinový priestor s objemom 490 l či max. dojazd 400 km (WLTP).

„Nový Enyaq“

Ďalším elektromobilom, ktorý Škoda spomína, je „nový Enyaq„. Ten bude predstavený budúci rok a česká značka o ňom hovorí ako o nástupcovi jej prvého elektrického SUV. Sme tak zvedaví na mieru modernizácie, vrátane dizajnových zmien. Zrejme naisto však nepôjde o úplne novú generáciu, keďže nová platforma VW SSP by mala byť k dispozícii až ku koncu tejto dekády.

„Small BEV“

A Škoda aktuálne spomína aj malý elektromobil „Small BEV, ktorý vznikne v rámci koncernovej skupiny objemových značiek Brand Group Core“. Jeho odhalenie avizuje na rok 2027. S najväčšou pravdepodobnosťou tak pôjde o „duchovného“ nástupcu modelu Citigo-E, ktorý sa spolu s koncernovým bratrancom od VW a možno aj od Seatu/Cupry zaradí do segmentu A. V prípade týchto modelov sa pritom spomína cena od cca 20 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Objavila sa prvá zmienka ohľadom ceny Škody Elroq
Elektrická Škoda Epiq bude stáť od 25 000 € a ponúkne dojazd až 400+ km
Škodu Enyaq čaká modernizácia. Faceliftovaný prototyp už brázdi cesty
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

17 komentárov

  1. Ak má Elroq 4,39 m, Epiq mohol mať 4,19 a 0,09 m využiť na možnosť väčšej batérie na dojazd 450 km, a Small BEV 3,99 m, aby to neboli aj boli 4 m! Tak to vidím ja, Páni Škodiaci! 🙂

  2. Zbytočné množstvo modelov s vysokou cenou. VW má mimoriadne zlú stratégiu. V Číne sa blíži k bankrotu. Tam je už cez 50% nových áut EV (čísla za júl 2024). Netreba pripomínať predpokladaný rast na 80% do roku 2027. A čo robí VW? Brzdí transformáciu v EU. Pritom by im mala po strate trhu v Číne svietiť červená kontrolka. Tam už dostali po nose a už dostali frčku aj na domácom trhu od Tesly. Slovenská vláda by mala pripravovať stratégiu a opatrenia pri možnom uzavretí VW BA.

    • Uzavretie VW BA? Snáď nie. Minimálne západné Slovensko by bolo riadne paralyzované, čo sa práce týka. Len na Záhorí čo je firiem, ktoré práve pre VW vyrábajú komponenty. Ale nemyslím si, že by sa mal VW v BA otriasť v základoch. Teraz by mali rozbehnúť výrobu elektrického Cayenne a tuším aj Q9-ku. Neviem kedy presne, ale niečo sa mi marí, že by to malo byť čoskoro spustené. Ale úplne na 100 % si istý nie som.

    • Nezvladne VW, fabriku kupia cinania.
      Som rad ze mame pracu, ale sme len montažnici a je v podstate jedno či sme montažnici pre nemcov alebo pre činanov.
      Ale nemcom kapka do bot. V cine sa nove VW nepredavaju, v USA tiez prepad, a dokonca prepad aj v Indii. Ak padne VW tak sa bude managerom ťažko zvykať na horsie.

  3. Áno, zádrhel elektromobilizácie je hlavne v hlavách pohlavárov európskych automobiliek! Preto „my odborníci“ často skepticky a s dešpektom prijímame to, čo nám prinášajú, a vždy tomu nakoniec nasadia tŕňovú korunu cenou! 🙂

  4. Už to bolo spomenute, veľa modelov a žiadny poriadne doladený.
    Nie aby najprv dotiahnli najvatšie bôle, ale vydaju nové auta a ovecky kupujte, ked chcete niečo nove.
    OTA update – týmto by mohli vylepšiť SW, pracovať s celým autom, tak ako ide čas, bezpečnostne zaplaty. Ale VW nema nič take. Len slubuje a slubuje, ale mne je zo slubov zle.
    Plug&Charge – najvačšia chyba celeho koncernu VW. Najvačšia automobilka na svete, v portfoliu ma 16 podznačiek a nedokazala spraviť jednoduchy plug&charge. Ak nezvladlý implementovať standard, ktorý sami podporili, tak si mali spraviť niečo vlastne, ale hamba im ani to nedokazali. Zvladne to ESP32 za 6€. Ale VW nechcel dať ani 6€ na zvyšenie konfortu v jeho autach. Nikdy nikto z nich nesedel v eaute, ani v tom ktore vyrabaju.
    PS: Do Porshe plug&charg implementovali (pustili 6€) a idu o tom basniť ako o najvatšej prednosti Porshe ktoru nikto nema 😀 FUJ … necudujem sa že to nikde nechcu, klamu, klamali a chcu klamať aj naďalej. NEKUPOVAŤ

      • Elektromotor pri posúvaní v kolóne spotrebuje menej energie, ako keby prešiel úsekom plynule, pri státi emotor nebeží a na rozbehy spotrebuje menej, ako na rýchlu jazdu, to je jedna z výhod elektromobilov.

          • Ale s hybridom si kupuješ nevyhodý elektrickeho a spalovacie sveta spolu s vysokým množstvom sučaistok.
            Pri hybride tiež treba brať ohľad na bateriu, ale bohužial na to každy zabuda. Skus sa opytať v Toyote aka bude odpoveď, ak sa ti pokazi ta mala 1.7kWh bateria?
            Ano správne nepohneš sa bez nej.
            A nie, nie je to rovnake ako pri BEV. Lebo pri BEV je bateria veľka a na jedno nabitie prejde stovky km, ale pri hybride na nabitie prejde jednotky, prípadne desiatky. Takze bateria v hybride je ovela viac namahana ako v BEV.
            A baterie maju konečny počet nabiti a vybiti, a ta v hybride to zvládne podstatné skor a potom skonči svoju púť a ty s ňou.

          • zabudol si, ze nie len nevyhody, ale aj vyhody elektrickeho a spalovacieho sveta.
            ja nemam toyotu, ale neviem preco by mala byt pokazena baterka pri mild hybride taky show stopper. ale ak ano, tak je to 1:1 s BEV, ktory sa s pokazenou baeterkou tiez nikam nepohne vsak ze?!
            a to ci sa rychlejsie opotrebuje tiez nie je nicim potvrdene. po svete stale jazdia 20 rocne priusi a insighty. U takych 10 rocnych honda CR-Z som este nepocul, ze by niekto menil baterku.
            A pri porovnani s BEV, taka 10-20% degradacia baterie nie je tak citelna.

    • Ak pojdes v kolone „krokom“ tak dojazd bude ešte vyšší ako deklarovaný.
      V pri stati elektromotory neberu žiadnu energiu, a klima/kurenie spotrebuvava minimum. Pri pomalých rýchlostiach nemas aerodynamicky odpor vzduch.
      Takže kolon sa neboj.
      Tiž sa netreba bať ani zimnych kolon, kurenie spotrebuvava 700W/h čo pri 73kWh baterii je na niekoľko dní.

Pridajte komentár