Škoda chystá špeciálne nabíjacie stanice s „kinetickou batériou“

5

Automobilka Škoda spolupracuje s viacerými startupmi, pričom jedna zo spoluprác sa už čoskoro pretaví do komerčného produktu. Tým bude špeciálna ultra-rýchla nabíjacia stanica s kinetickou, resp. zotrvačníkovou batériou.

Nie všade je možné budovať výkonné nabíjacie stanice bežným spôsobom. A to pre obmedzenia elektrickej siete, napríklad v odľahlých oblastiach. Riešením je pritom podpora vo forme stacionárnej batérie. Na takéto účely sa môže využiť napr. aj priemyselné batériové úložisko Tesla Powerpack.

To využíva rovnaké li-ion batériové články, aké nájdeme v batériách Tesly Model 3. Avšak izraelský startup Chakratec, ktorý podporuje automobilka Škoda prostredníctvom dcérskej spoločnosti Škoda Auto Digilab, prichádza s novým riešením. To má byť pritom ekonomickejšie a „ekologickejšie“.

Má mať viacero výhod

„Spoločnosť Chakratec vyvinula systém akumulácie elektriny na báze kinetického zotrvačníka. Táto technológia zachytáva záťažové špičky v sieti a umožňuje prevádzkovať ultra-rýchle nabíjacie stanice aj na odľahlých miestach, kde nie je dostatočná sieť.

Táto technika umožňuje takmer neobmedzený počet hlbokých nabíjacích a vybíjacích cyklov. Keďže ide o mechanickú technológiu bez chemických batériových článkov, je naviac mimoriadne ekologická. Prvý Kinetic Power Booster od Chakratecu bude onedlho slúžiť taktiež v Prahe,“ uvádza v súvislosti s kinetickou batériou automobilka Škoda.

Táto technológia bola pritom už nasadená, a to v rámci nabíjacej stanice na medzinárodnom letisku vo Viedni. Patentovaná batéria Kinetic Power Booster od spoločnosti Chakratec ukladá elektrinu vo forme kinetickej energie v rýchlo sa otáčajúcom zotrvačníku.

Výrobca tvrdí, že zvládne viac ako 200 000 nabíjacích a vybíjacích cyklov bez degradácie počas 20-ročnej životnosti celého systému. A dodáva, že je 3-násobne výkonnejšia a 5-násobne „ekonomickejšia“ v porovnaní s chemickými batériami.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Za najvýkonnejšou nabíjacou stanicou v Európe stojí ropná spoločnosť
Nová Škoda Octavia ponúkne 3 elektrifikované varianty aj CNG pohon
„Historický míľnik“: Na čerpačke nahradili všetky pumpy nabíjačkami pre elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Tak toto je úložisko ako lusk! Žiadna chémia (ani elektrochémia, ani vodík), žiadne bane na lítium, na kobalt.
    Žiadne emisie, žiadna strata kapacity.
    Jednoduchý zotrvačník s veľkým momentom hybnosti, ktorý sa otáča vo vákuu obrovskou rýchlosťou…
    Čo viac?

    • Anonym, prečo sa pod to hanbíš podpísať? Jedno meno by som ti aj vedel dať 😉 BTW, takýto nápad tu už je od roku 2015 a volá sa systém VOSS Fr firmy energiestro. V tomto prípade ide o veľký betónový zotrvačník pod zemou.. A podobne: relatívne lacný a takmer neopotrebitelny.. Ktorý by mohol zásobovať africkú dedinu elektrikou ziskanou cez deň zo solárnych panelov. Takže prečo nie pre rychlonabijacky na vyrovnanie výkyvov výkonu v sieti. Je to super nápad a žiadna ko..

  2. Skúsim trocha matematiky:
    200 000 nabíjacích a vybíjacích cyklov počas 20 rokov, t.j.
    10 000 cyklov za 1 rok, t.j. deleno 365 =
    27 cyklov za 1 deň
    Je to vôbec reálne túto vec nabíjať a vybíjať častejšie ako 1 x za hodinu?
    Zrejme nie, takže potom tá skutočná životnosť bude podstatne dlhšia ako 20 rokov.
    A či?

Pridajte komentár