Škoda bojuje za malý elektromobil pre svoje portfólio, hovorí jej šéf Thomas Schäfer. Rozhodnutie ohľadom tohto modelu má padnúť o 2 až 3 mesiace.
Malý mestský elektromobil Škoda Citigoe iV, ktorý vznikol na koncernovej platforme pôvodne navrhnutej pre spaľovací model, sa tešil veľkému záujmu. A to aj na Slovensku. Zhruba pred 2 mesiacmi šéf predaja a marketingu spoločnosti Škoda Alain Favey pritom povedal, že model je v rámci celej Európy vypredaný.
Ešte horšou správou bolo, že sa už neplánuje jeho výroba a ani nástupca. Podľa Faveya v tej dobe nebolo na stole nič také. Povedal však, že ak by sa jedného dňa objavila menšia koncernová platforma, ktorá by umožňovala výrobu takto malého elektromobilu, Škoda by ponúkla svoju verziu.
Dodal, že o takýchto plánoch nevie a „pokiaľ ide o Citigo, hra sa skončila.“ Volkswagen ale v nedávnej minulosti už viackrát potvrdil, že pracuje na platforme MEB pre menšie elektromobily.
A pomerne „čerstvý“ šéf automobilky Škoda podľa portálu iDnes aktuálne pre Českú televíziu povedal nasledovné: „Určite budeme potrebovať malé elektrické vozidlo a bojujeme zaň.“ Stanovisko ohľadom tohto modelu by pritom malo padnúť o 2 až 3 mesiace.
Schäfer tiež potvrdil, že tzv. nová „zelené dohoda“ EÚ pre českú automobilku znamená, že sa musí silne orientovať na elektromobily. Preto budú teraz pracovať na novom pláne ohľadom ich portfólia, pričom sa bude rozhodovať, aké modely budú potrebovať.
„Obrovský dopyt po plug-in hybridoch“
Šéf Škody tiež uviedol, že tento rok je k dispozícii malo batérií, navyše ich dodávky meškajú. Napriek tomu si myslí, že sa im podarí splniť novú emisnú normu EÚ, ktorá začala platiť začiatkom tohto roka. Dodal, že evidujú obrovský dopyt po modeloch Octavia a Superb s plug-in hybridným pohonom, ktorý má podľa neho v nasledujúcich rokoch hrať významnú rolu vo väčších autách.
V prípade menších vozidiel, ako napríklad Fabia, sa však neoplatí, pretože navyšuje cenu áut o 10 000 €, hovorí Schäfer. A dodáva, že riešením je čisto elektrický pohon. Takže spomínaný malý elektromobil by sa teoreticky mohol zaradiť do segmentu B a nie A, ako Škoda Citigoe iV. Nuž, uvidíme…
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda Enyaq má už aj slovenský cenník pre verzie iV 60 a iV 80
Škoda ponúkne aj „smart“ možnosti nabíjania pre svoje elektromobily a PHEV
Plug-in hybridnú Škodu Octavia je možné objednať v SR. Stojí od 31 760 €
9 komentárov
Sú tu hlášky typu:
– model je v rámci celej Európy vypredaný
– sa už neplánuje jeho výroba a ani nástupca
– „pokiaľ ide o Citigo, hra sa skončila.“
Ale nikto nepovedal, že PREČO!!!
Tak teda – vyrábam úspešný model, ktorý ide „na dračku“ a stopnem to.
Na to je krátky aj sedliacky rozum. Dôvod na to určite je, možno to bolo stratové, alebo čo.
Ale prečo to nejako nezdôvodnia, aj keby to bola nepravdivá…, no, hlúposť.
Ále, veď nemusíme predsa rozumieť všetkému, všakáno!
Citigo bolo cenovo stratove. Vyrobilo sa len tolko kusov aby sa znížil celkovo množstvo CO2. Teda splnit nezmyselnu emisnu normu EU. To je logicke vysvetlenie. Ake nelogicke normy EU schvali tak sa nelogicky automobilky spravaju.
Mluvčí Škodovky popřel ztrátovost CitigoE, a jako důvod ukončení prodeje uvedl nedostatek akumulátorů, které potřebují pro vozy vyšší třídy, kde mají vyšší zisk.
Takže J VW up je auto vyšší triedy?
VW im to určite stopol, je tu UP tak CitiGo out
Je to o cene, na kazdom prerabali niekolko tisic eur a vyrobili len tolko, kolko potrebovali na zamedzenie pokut za flotilove emisie. Teraz im na to sluzi Enyaq, a na tom uz neprerabaju, ale jeho cena je uz inde aj ked je to vacsie auto.
Čau JD. Je to jednoduché. VW potreboval nahnat na emisné kvóty, a ďalej chcel už len predávať svoj drahý up a nemohol nechať predávať lepšiu a lacnejšiu škodu.
Ahoj, vw e-up a citigo su podla mna zhodne auta so zhodnou cenou. Ok, skoda ma krajsie kolesa, ale vw ma cuvaciu kameru a podobne. VW e-up stal na zaciatku 18.000 eur, potom 22.000. Ako Citigo.
Teraz je na predaj uz len spalovaci up.
Da sa na to pozriet aj pozitivne, ked uz nic ine – raz to budu zberatelske kusky, ked sa ich viac nevyrobi 🙂
Cakam na elektricku fabiu,konkurenta peugeotu 208 hoci aj za 30 tisic eur…