Škoda predstavila aj kríženca elektrobicykla a elektromotorky

0

Mladoboleslavská automobilka sa vracia konceptom Škoda Klement k počiatkom svojej existencie, pričom ním poukazuje na blízku budúcnosť mobility. Veď pred 124 rokmi zakladatelia Škody, Laurin & Klement, odštartovali jej úspešnú históriu výrobou bicyklov. Vozidlo Klement je pritom akýmsi krížencom elektrobicykla a elektromotorky.

Vedúci manažér pre produkty Škoda Giudo Haak hovorí, že mikromobilita má stále väčší a väčší význam. A práve Škoda Klement je stelesnením predstáv českej automobilky o vozidle pre tento druh dopravy. Podľa výrobcu je Klement moderný, dynamický a ľahko ovládateľný, pričom cieľovou skupinou sú mladí aktívni ľudia s ekologickým cítením.

Jednostopový elektromobil od Škody je vhodný do preľudnených miest, kde by mal uľahčiť napríklad dochádzanie za prácou, pričom jeho veľkou výhodou je „zápcheodolnosť“. V rámci mestského využitia ho môžeme považovať aj za ekologickú alternatívu k automobilu.

Žiadne páčky ani káble

Základom vozidla Škoda Klement je čistý „futuristický“ hliníkový rám, ktorý narozdiel od klasických či elektrických bicyklov neobsahuje žiadne páčky, káble alebo bowdeny. Nemá dokonca ani pedále, pričom na ich mieste nájdeme „podnožky“.

Akcelerovanie a brzdenie prebieha podobným spôsobom ako pri hoverboardoch. Prenesením váhy na prednú časť stupačky začne vozidlo zrýchľovať. Prenesením váhy dozadu zas zahájite brzdenie pomocou hydraulickej kotúčovej brzdy s ABS na prednom kolese a prostredníctvom motorovej brzdy v rámci zadného kolesa.

8-násobný výkon elektrobicykla

Škoda Klement sa môže pochváliť výkonom 4 kW, čo je 8-násobok výkonu štandardného elektrobicykla. Elektromotor integrovaný do náboja zadného kolesa je dopovaný li-ion batériou (52 článkov) s kapacitou 1,25 kWh, čo je podobná kapacita akou disponujú hybridné automobily.

Vďaka týmto komponentom dosiahne Škoda Klement dojazd 62 km a maximálnu rýchlosť 45 km/h. Batérie sú vyberateľné a dajú sa nabiť z bežnej zásuvky. Batériu je možné nabíjať aj počas jazdy, a to prostredníctvom regeneratívneho brzdenia.

Pokročila svetelná technika

Kríženec elektrobicykla a elektromotorky sa môže pochváliť aj pokročilou svetelnou technikou. Tá zahŕňa predné a zadné integrované LED-ky a brzdové svetlo, pričom v rámci riadidiel sú zabudované smerovky a svetlá pre denné svietenie. Celý elektromobil váži 25 kg.

Konektivita samozrejmosťou

Škoda Klement je vybavená aj držiakom na smartfón s funkciou indukčného nabíjania. Ten je možné s vozidlom spárovať a využívať online služby Coming Home, tiesňového volania či diagnostiky a údržby elektromobilu. Taktiež je možné zadefinovať oblasť, z ktorej nesmie vyjsť. Je tak vhodný aj na zdieľanie.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila elektrickú “X4” s 83 kWh batériou a dojazdom 500 km
Bicykle by mohli byť oslobodené od DPH. Nie však elektrické
Škoda sa zameriava na cenovo dostupnú a fascinujúcu elektromobilitu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár