Elektrická Škoda Fabia je realitou. Ide však o závodný špeciál za 700 000 €

0

Nielen slovenskí fanúšikovia elektromobility by určite uvítali viac elektromobilov značky Škoda. A to aj v nižších segmentoch, kde nájdeme napríklad model Fabia. No a elektrická Fabia je už realitou, náklady na jej výrobu sú však v rámci opačného spektra, ako by sme si želali, pretože ide o závodný špeciál – Škoda Fabia RE-X1.

Za elektromobilom Škoda Fabia RE-X1 stojí nádejná rakúska e-mobility spoločnosť Kreisel Electric, ktorá je známa aj realizáciou prestavieb konvenčných áut na elektromobily (napr. Mercedes-Benz triedy G pre Arnolda Schwarzenegerra) či produkciou vlastných batérií.

Spoločnosť, ktorú založili traja bratia v roku 2013, sa tiež angažuje v motoristickom športe. V rámci chystaného šampionátu v elektrickom rallycrosse bude technologickým dodávateľom. Ešte predtým však vyšle na trate svoj elektrický závodný špeciál Škoda Fabia RE-X1.

Tá je pripravená v počte dvoch kusov na použitie v rakúskej rally sezóny. Pôvodne sa mala zúčastňovať rakúskeho šampionátu ako sprievodné testovacie vozidlo poskytujúce dôležité dáta pre budúcnosť elektrických vozidiel v rámci týchto pretekov. Aktuálne sa však zdá, že toto vozidlo získalo povolenie na regulárne súťaženie v roku 2021.

Lacné to spočiatku nebude

Spoločnosť Kreisel Electric hovorí, že elektrifikovala model Škoda Fabia R5, ktorý vyvinula Škoda Motorsport. Karoséria je síce pôvodná, avšak vnútornosti sú úplne nové. Veď ide o čistokrvný elektromobil, pričom prestavba zhltla veľa peňazí. V tejto súvislosti sa spomína suma 700 000 € za jedno vozidlo.

Spoločnosť Kreisel Electric ale dodáva, že ich rally elektromobil môže byť postavený tak, aby stál toľko ako spaľovacie vozidlo pre kategóriu Rally2. Počiatočné náklady sú však logicky vyššie kvôli vývoju. Škoda Fabia RE-X1 má hmotnosť 1 300 kg a disponuje dvoma elektromotormi poháňajúcimi obe nápravy. Každý z nich má výkon 125 kW.

Rally elektromobil od Kreisel Electric má za sebou niekoľko tisíc testovacích kilometrov. Nateraz však ostáva otázkou, či bude môcť absolvovať všetky preteky rakúskej rally bez toho, aby sa musel meniť stanovený formát.

Zdroj: Rallye Magazin, titulná fotografia: Kreisel Electric

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nádejný výrobca batérií postavil pre Arnolda Schwarzeneggera elektrický Mercedes G
Elektromobil Škoda na spôsob Octavie je jednou z priorít českej značky
Elektrický Ford Fiesta „Projekt E“ je rýchlejší ako F1 a Tesla Roadster 2

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár