Škoda rozširuje svoju ponuku na slovenskom trhu o model Škoda Enyaq Sportline iV. Ten okrem špeciálnych exteriérových a interiérových prvkov ponúka aj športový podvozok s progresívnym riadením.
Škoda Enyaq Sportline iV prichádza na Slovensko v dvoch verziách, a to vo verzii 60 iV (so 62 kWh batériou, výkonom 132 kW a dojazdom 400 km WLTP) a vo verzii 80 iV (s 82 kWh batériou, výkonom 150 kW a dojazdom 520 km WLTP).
Novinka podľa výrobcu vyniká agilitou vďaka štandardne dodávanému športovému podvozku s progresívnym riadením. Predná náprava bola pritom znížená o 15 mm, zadná o 10 mm. Maximálna rýchlosť je u oboch verzií obmedzená na 160 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládnu za 8,7 s (60 iV), resp. 8,6 s (80 iV).
Výbava a ceny
K technologickým highlightom variantu Sportline okrem podvozku patria aj Matrix-LED svetlomety s ostrekovačmi v štandardnej výbave. Ich 24 nezávisle ovládaných LED diód v každom module umožňuje mať neustále zapnutú funkciu diaľkových svetiel bez toho, aby boli oproti idúci šoféri oslepení. Pokiaľ kamera v čelnom skle zaznamená osoby či objekty s reflexnými prvkami (napríklad cyklistov), inteligentné svetlá automaticky zabezpečia, aby ani tieto osoby neboli oslepené.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Škoda Enyaq Sportline iV pôsobí dynamickejšie vďaka mnohým prvkom v lesklej čiernej farbe, medzi ktoré patrí výrazná predná maska, lišty okolo bočných okien, strešné nosiče, difúzor zadného nárazníka či nápis ŠKODA alebo plakety na piatych dverách.
Robustné bočné ochranné lišty sú pritom lakované vo farbe vozidla. Sebavedomý vzhľad tiež zvýrazňujú 20-palcové zliatinové kolesá VEGA v exkluzívnom dizajne, ako aj špecifický predný nárazník a plakety SPORTLINE na predných blatníkoch.
Špeciálny je aj interiér elektromobilu Škoda Enyaq iV Sportline. Nájdeme v ňom napr. exkluzívne športové sedadlá potiahnuté Alcantarou, imitáciu karbónu, syntetickú kožu, šedé kontrastné šitie či pedále so vzhľadom hliníka.
V štandardnej výbave vozidla nechýba množstvo bezpečnostných asistentov či trojramenný športový multifunkčný vyhrievaný volant potiahnutý kožou, ambientné osvetlenie výplne dverí a prístrojovej dosky a vo verzii iV 80 tiež vyhrievané dýzy ostrekovačov predného skla, vyhrievané predné sedadlá alebo trojzónová automatická klimatizácia Climatronic.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Čo sa týka cien, variant s nižším výkonom a dojazdom štartuje na cene 43 690 €, zatiaľ čo výkonnejší model začína na sume 49 200 €.
Zdroj: tlačová správa (Škoda)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejšia verzia Škody Enyaq iV predsa len prichádza na Slovensko
Škoda potvrdila, že chystá cenovo dostupnejšie elektromobily
Príde legendárna Škoda 1203 ako koncernový súrodenec elektromobilu VW ID. Buzz?
4 komentáre
Dosť bolo „rečí“ !!! Teraz sa ukáže, koľko zákazníkov Enyaq Sportline iV za tie ceny pritiahne …..
Za tie ceny to nekúpi nik….už konečne by mali ísť ceny dole za 13000e to kúpim ináč ne ne ne
LED diódy so stále zapnutými diaľkovými svetlami, ktoré nikoho „neoslnia“, je úžasná vychytávka.
Aj na tomto príklade vidieť, že ten vývoj ide stále dopredu, a to bez prestávky.
Voľakedy, keď ešte asi nikto z nás súčasníkov nebol na svete, boli napríklad ako úžasná novinka skonštruované a zavedené dvojokruhové brzdy…
LED-Matrix s rôznymi vychytávkami majú už dlhší čas viaceré autá včítane koncernu VW! MB napr. pred chodca svetlami nakreslí zebru ako individuálny prechod !!! Dokáže aj zobraziť nápisy ako STOP, CHOĎ ap. Dnes už je to len otázka ceny. (P.S. Na tie brzdy sa pamätám! …)