Nová verzia softvéru prinesie elektromobilom z radu Škoda Enyaq iV množstvo vylepšení, uvádza česká značka. Medzi nimi sú aj zvýšenie dojazdu, rýchlejšie nabíjanie či veci zvyšujúce komfort a optimalizujúce prevádzku.
Nový softvér ME3 je už súčasťou modelu Enyaq Coupé iV. Dočkajú sa ho aj všetky nové vozidlá „SUV“ variantu Enyaq iV. A ukrátení nebudú ani súčasní majitelia Enyaqov, softvér si totiž budú môcť dať aktualizovať (v 2. polovici roku 2022). Žiaľ len v servise a nie na diaľku cez OTA, ako by sme od elektromobilu na báze koncernovej platformy MEB očakávali.
Softvér prináša aj nové funkcie. Napríklad „systém ochrany batérie“. Ten obmedzí nabíjanie batérie na maximálne 80 % jej kapacity, zníži „rýchlosť nabíjania“ jednosmerným prúdom a zníži maximálny nabíjací výkon. Tým sa podľa Škody zabráni výkonovým špičkám a predĺži životnosť batérie. Infotainment vozidla tiež po novom v rámci sekcie „nabíjanie“ ponúka zobrazenie cieľa jazdy a potrebný počet zastávok na nabíjanie.
Vyšší nabíjací výkon, rýchlejšie nabíjanie
Aktualizácia softvéru v prípade verzií so 62-kWh batériou zvýši nabíjací výkon na 120 kW. V prípade Enyaqu s 82-kWh batériou to je 135 kW. Z 10 na 80 % má pritom podľa aktuálnych informácií nabíjanie trvať 35 min. Pri predstavení modelu Enyaq iV s pôvodným softvérom a nabíjacím výkonom však Škoda uvádzala, že väčšia batéria sa z 5 na 80 % nabije za 38 min. Takže prínosy nového softvéru môžu byť v tomto smere otázne. Na druhej strane, v tlačovej správe k novinke Škoda Enyaq Coupé iV Česi uviedli, že tá sa vďaka max. nabíjaciemu výkonu 135 kW nabije z 10 na 80 % za 29 min.
Lepší TMS, vyšší dojazd
Batériový systém sa dočkal aj úprav termomanažmentu. Po novom sa má batéria dostať do ideálneho teplotného rozsahu rýchlejšie a má v ňom zotrvať dlhšie. „To zaisťuje dlhšiu životnosť, optimalizovaný výkon a účinnejšiu rekuperáciu, a teda aj vyšší maximálny reálny dojazd,“ dodáva Škoda. Uvádza pritom len oficiálne dojazdy variantu Coupé iV podľa cyklu WLTP, a to 536 km (pre verziu iV 80 – „zadokolka“ s väčšou batériou), resp. 516 km (pre verziu iV 80x – „štvorkolka“ s väčšou batériou).
Verzie a varianty elektromobilu Škoda Enyaq iV s pohonom oboch náprav dostanú aj režim „Traction“. Ten je určený pre jazdu na nespevnených komunikáciách alebo klzkom povrchu pri rýchlosti do 20 km/h. Aktualizácie sa dotknú aj dizajnu infotainmentu, virtuálneho kokpitu, head-up displeja, parkovacieho systému či navigácie.
Zdroj: Škoda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda chystá menšie elektromobily, vrátane sedanu veľkosti VW ID.3. V hre aj 7-miestny model
Najvýkonnejší elektromobil od Škody odhalil nové informácie. Ohľadom ceny, dojazdu…
Škoda bojuje za získanie 5 až 7 elektrických modelov a odhaduje koniec svojich spaľovákov
2 komentáre
Stále mám pocit, že tieto vylepšenia, a to aj u ostatných výrobcov, sú len „na papieri“, a v praxi sú sotva pozorovateľné …
Bolo by dobré, keby niektorí z majiteľov BEV s vylepšeným softwarom napísali, či a čo po „vylepšení SW“ spozorovali!