Škoda vylepšila „najpredávanejší elektromobil v SR“ z hľadiska dojazdu, nabíjania či výkonu

4

Škoda Enyaq je ďalším koncernovým elektromobilom postaveným na platforme MEB, ktorý sa dočkal modernizácie. Tá sa pritom týka batérie, elektromotorov, nabíjania či ďalších vecí.

V prípade modelu Enyaq už neuvádzame prídavok „iV“, pretože toto vozidlo bude od modelového roku 2024 niesť už len meno Škoda Enyaq. To však našťastie nie je najpodstatnejšia zmena, ktorej sa tento najpredávanejší elektromobil v SR podľa štatistík ZAP SR (tie nezahŕňajú modely od Tesly) dočkal.

Najvýraznejší upgrade pritom prebehol v rámci pohonného systému. Číselné označenie doterajšieho modelu Enyaq 80 sa mení na Enyaq 85, čo Škoda vysvetľuje tým, že (aj) táto verzia si polepšila v oblasti dojazdu, nabíjania a výkonu. Po novom pritom ponúka dojazd 565 km, resp. 576 km (variant Coupé) podľa cyklu WLTP, čo by malo byť o 23, resp. 21 km viac ako v prípade „osemdesiatky“.

Významného upgradu sa dočkal najvýkonnejší zadný elektromotor, ktorý si polepšil zo 150 na 210 kW. Vďaka tomu model Škoda Enyaq 85 zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h o 2 s rýchlejšie. A to za 6,7 s.

Verzia Enyaq 85x s pohonom všetkých kolies sa dočkala podstatne skromnejšieho zvýšenia výkonu (+15 kW), pričom pomerne neštandardne ponúka rovnaký systémový výkon ako „zadokolka“ (210 kW). Táto verzia tiež ponúkne dojazd 538, resp. 548 km (Coupé) či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 s. Verzie 85 a 85x majú pritom aj vyššiu maximálnu rýchlosť. A to 180 km/h (predtým 160 km/h).

Maximálny nabíjací výkon tohto modelu, ako aj verzie RS sa vďaka optimalizácii chémie batériových článkov a vylepšenému termomanažmentu zvýšil pomerne výrazne – zo 135 na 175 kW. Avšak nabíjací čas z 10 na 80 % sa dočkal len symbolického skrátenia na 28 min (predtým 29 min).

Výkonnejšia je po novom aj Škoda Enyaq RS, ktorá ponúka 250 kW (predtým 220 kW), ale aj lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h – za 5,5 s či dojazd – 541, resp. 547 km (Coupé).

Ďalšie novinky

Medzi ďalšie novinky v prípade modernizovaného elektromobilu Škoda Enyaq patria aj funkcia predohrevu batérie pred príchodom na rýchlonabíjacie stanice, upravené usporiadanie ovládacích tlačidiel, príplatková funkcia automatického uzamknutia vozidla, nový softvér 4.0 pre verzie 85 a vyššie, vylepšená grafika infotainmentu, prístrojového štítu a HUD, vylepšená hlasová asistentka Laura či drobné vizuálne zmeny vozidla, ktoré sa týkajú napr. log a nápisov.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Škody hovoril o elektromobile za menej ako 20 000 €
Škoda poodhalila 4 nové elektromobily a modernizovaný Enyaq
Škoda uvádza na trh cenovo najdostupnejšiu verziu elektromobilu Enyaq iV
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

Pridajte komentár