Škoda uvádza na trh novú verziu svojho aktuálne jediného elektromobilu Enyaq – Škoda Enyaq L&K. Táto prémiová verzia je pritom prvým nositeľom novej batérie a pohonnej jednotky, ako aj najnovšieho softvéru a nových funkcií.
Označenie L&K nie je ničím novým, pretože Škoda ho používa v prípade prémiových verzií svojich modelov. Odkazuje ním na zakladateľov – pána Laurina a pána Klementa. A Enyaq s týmto označením prináša viacero podstatných noviniek, ktoré sa neskôr dostanú aj do ostatných verzií.
Škoda Enyaq L&K, ktorá bude dostupná ako konvenčné SUV aj variant „Coupé„, sa podľa výrobcu okrem iného vyznačuje špecifickými dizajnovými prvkami karosérie aj interiéru a tiež mimoriadne bohatou štandardnou výbavou. Exkluzívne sú napr. detaily vo farbe „šedá Platinum“ a kožené ventilované predné sedadlá s masážnou funkciou.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Technické špecifikácie
Verzia L&K ako prvá prináša novú batériu a „pohon“. Vďaka tomu podľa výrobcu vzrástol výkon na 210 kW (platí pre verziu 85x) a lepší je aj dojazd či akcelerácia. Variant Enyaq L&K 85 s pohonom zadnej nápravy zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 s, čo je takmer o 2 s menej ako v prípade predchádzajúcej verzie Enyaq iV 80. Maximálna rýchlosť je pritom 180 km/h.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Zlepšil sa aj maximálny dojazd, a to na 570 km (WLTP). Verzia s pohonom všetkých kolies ponúkne dojazd 550 km (WLTP) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 s. Čo sa týka nabíjania, Škoda uvádza, že bola optimalizovaná nabíjacia krivka, pričom nabitie vozidla z 10 na 80 % trvá „menej ako 30 min“.
Najnovší softvér
Škoda Enyaq L&K dostala do vienka aj najnovší softvér ME 4, ktorý ku konci roku obdržia aj ostatné verzie. Okrem iného prináša funkciu predohrevu batérie, ktorá optimalizuje batériu pre nabíjanie. Môže sa aktivovať manuálne či automaticky počas cesty k nabíjacej stanici, a to na základe údajov z navigácie. Aj koncern VW Group sa tak inšpiroval Teslou.

Zdroj: Škoda
Škoda tiež hovorí o vylepšenom používateľskom rozhraní, ktoré prináša „jednoduchšie ovládanie a lepšiu zákaznícku skúsenosť“. A nové sú aj mapové podklady, pričom sa zväčšila zobrazovacia časť navigácie.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda uvádza na trh cenovo najdostupnejšiu verziu elektromobilu Enyaq iV
Škoda poodhalila 4 nové elektromobily a modernizovaný Enyaq
VW Group chystá ešte menšie a lacnejšie elektromobily „ID.1“. Základy vyvinie Škoda
5 komentárov
A cena bude ešte vyššia, ako tá už teraz vysoká, čiže zase sa ide proti tomu, na čo čaká trh – na praktický a lacný elektromobil. Luxusu za 60 – 70 a viac je na trhu kopa, ale jednoduchý emobil za 20-25 nikde.
Nemám nič proti tejto Škode! Celkom sa mi páči! Sám mám inú Škodu! Na „drahotu“ BEV mám pritom jednoduchý recept – nekupovať !!!
nie je tých ! málo?
Neviem ako to myslíš, kolega! Nuž je ich toľko, koľko sme si ich kúpili !!! 🙂
Ani nekúpim, hoci by som veľmi chcel. Kedy vám to docvakne, že ľudia do tej drahoty nepôjdu – už len s princípu.