Aj elektro-SUV Škoda Enyaq iV má žiaľ „veľké softvérové problémy“

8

Zo „Škodovky“ neprichádzajú dobré správy. Zamestnanci totiž hlásia problémy ohľadom elektrického SUV Škoda Enyaq iV, ktoré sa týkajú softvéru. Tie pritom výrazne spomaľujú produkciu v rámci „nultej série“.

Vyzerá to tak, že Achillovou pätou koncernu Volkswagen Group je v prípade nových modelov softvér. Problémy v tomto smere boli hlásené minimálne pri prvom sériovom elektromobile od Audi – modeli e-tron, ale aj v rámci novej generácie VW Golf a ambiciózneho elektrického hatchbacku Volkswagen ID.3.

Teraz sa k tomu pridávajú aj ďalšie vozidlá, a to modely značky Škoda, ktoré vyrastú na rovnakých platformách ako problémové novinky od VW. A to nová Škoda Octavia, ktorá bude v ponuke aj s plug-in hybridným pohonom a plne elektrická Škoda Enyaq iV.

S informáciami ohľadom tohto problému prichádza čerstvé číslo týždenníka Škodovácký odborář, v ktorom sa uvádza, že softvérové problémy spomínaných modelov sú veľké. V prípade Octavie je tiež problém s nedostatkom motorov.

3 hodiny navyše

Ohľadom týchto problémov sa pritom uvádza nasledovné. „Každý deň sa zvyšuje rozpracovanosť o stovky vozidiel… Súvisí to so softvérom a hardvérom vozidiel. Ich pripravenosť do výroby je vo veľmi žalostnom stave. Nová Octavia a elektromobil Enyaq sa dovyvíjajú až v sériovej výrobe.“

„Model Enyaq napríklad ani teraz, v nultej sérii, nie schopný pokračovať z montážnej linky v priamom toku, ale musí sa odstaviť a až priemerne po 3 hodinách venovania sa problematike softvéru, môže pokračovať v toku na ďalšie funkčné skúšky“.

Ide teda o komplikácie, ktoré by mohli ovplyvniť príchod vozidla na trh. Kedy sa tak stane, zatiaľ česká automobilka neuviedla. Sme pritom veľmi zvedaví, čo v tejto súvislosti prezradí Škoda 1. septembra, kedy model Škoda Enyaq iV zažije svetovú premiéru.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda zverejnila podrobné informácie o elektrickom SUV Enyaq!
Škoda poodhalila dizajn svojho prvého elektro-SUV Enyaq iV
Škoda zverejnila české ceny plug-in hybridných verzií modelu Octavia

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Škoda že Škoda nešla vlastnou cestou mliečnych výrobkov a kupuje od Vw skysnuté jogurty.
    Snáď u nás Čína prerazí skôr a kvalitnejšie so svojimi rezancami.

  2. Len naťahovanie času pre emisné kvóty, príchodom konca roka sa to vyrieši a bude sa naplno predávať v roku 2021. Ale kto si kúpi tie predražené auto je otázne.

    • Čína ich vyškolí (napr. BYD má super batériu a ide dovážať autá aj do Európy) a bude to ako so smartfónmi – aj keď nechcete, kúpite čínsky, lebo je o tretinu lacnejší a ešte aj lepší.

  3. Iba niekto taha ludi uz riadne dlho za nos.Stale to iste dookola,uz,uz…a stale sme bez elektromobilov pre beznych ludi.Akoby to niekomu takto velmi vyhovovalo!

  4. Jeden známy sa vracal z dovolenky na staršom VW a mal neskutočné problémy so softvérom. Pred dovolenkou mu to v originálnom servise VW akosi „nastavili“ a išiel. No hrôza!
    Ten VW sa akosi všeobecne moc „neľúbi“ so software. Asi nielen v elektromobiloch. Alebo?

Pridajte komentár