Zo „Škodovky“ neprichádzajú dobré správy. Zamestnanci totiž hlásia problémy ohľadom elektrického SUV Škoda Enyaq iV, ktoré sa týkajú softvéru. Tie pritom výrazne spomaľujú produkciu v rámci „nultej série“.
Vyzerá to tak, že Achillovou pätou koncernu Volkswagen Group je v prípade nových modelov softvér. Problémy v tomto smere boli hlásené minimálne pri prvom sériovom elektromobile od Audi – modeli e-tron, ale aj v rámci novej generácie VW Golf a ambiciózneho elektrického hatchbacku Volkswagen ID.3.
Teraz sa k tomu pridávajú aj ďalšie vozidlá, a to modely značky Škoda, ktoré vyrastú na rovnakých platformách ako problémové novinky od VW. A to nová Škoda Octavia, ktorá bude v ponuke aj s plug-in hybridným pohonom a plne elektrická Škoda Enyaq iV.
S informáciami ohľadom tohto problému prichádza čerstvé číslo týždenníka Škodovácký odborář, v ktorom sa uvádza, že softvérové problémy spomínaných modelov sú veľké. V prípade Octavie je tiež problém s nedostatkom motorov.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
3 hodiny navyše
Ohľadom týchto problémov sa pritom uvádza nasledovné. „Každý deň sa zvyšuje rozpracovanosť o stovky vozidiel… Súvisí to so softvérom a hardvérom vozidiel. Ich pripravenosť do výroby je vo veľmi žalostnom stave. Nová Octavia a elektromobil Enyaq sa dovyvíjajú až v sériovej výrobe.“
„Model Enyaq napríklad ani teraz, v nultej sérii, nie schopný pokračovať z montážnej linky v priamom toku, ale musí sa odstaviť a až priemerne po 3 hodinách venovania sa problematike softvéru, môže pokračovať v toku na ďalšie funkčné skúšky“.
Ide teda o komplikácie, ktoré by mohli ovplyvniť príchod vozidla na trh. Kedy sa tak stane, zatiaľ česká automobilka neuviedla. Sme pritom veľmi zvedaví, čo v tejto súvislosti prezradí Škoda 1. septembra, kedy model Škoda Enyaq iV zažije svetovú premiéru.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda zverejnila podrobné informácie o elektrickom SUV Enyaq!
Škoda poodhalila dizajn svojho prvého elektro-SUV Enyaq iV
Škoda zverejnila české ceny plug-in hybridných verzií modelu Octavia
8 komentárov
Škoda že Škoda nešla vlastnou cestou mliečnych výrobkov a kupuje od Vw skysnuté jogurty.
Snáď u nás Čína prerazí skôr a kvalitnejšie so svojimi rezancami.
Len naťahovanie času pre emisné kvóty, príchodom konca roka sa to vyrieši a bude sa naplno predávať v roku 2021. Ale kto si kúpi tie predražené auto je otázne.
Čína ich vyškolí (napr. BYD má super batériu a ide dovážať autá aj do Európy) a bude to ako so smartfónmi – aj keď nechcete, kúpite čínsky, lebo je o tretinu lacnejší a ešte aj lepší.
Je to šialený svet, kde sa výrobca snaží, aby jeho výrobok bol čo najdrahší.
Kym vlady nenajdu sposob ,cim nahradit vypadok prijmov za dan z paliv,nedockame sa asi ziadneho rozvoja e-mobilov
Iba niekto taha ludi uz riadne dlho za nos.Stale to iste dookola,uz,uz…a stale sme bez elektromobilov pre beznych ludi.Akoby to niekomu takto velmi vyhovovalo!
22. september sa blizi 😉
Jeden známy sa vracal z dovolenky na staršom VW a mal neskutočné problémy so softvérom. Pred dovolenkou mu to v originálnom servise VW akosi „nastavili“ a išiel. No hrôza!
Ten VW sa akosi všeobecne moc „neľúbi“ so software. Asi nielen v elektromobiloch. Alebo?