Už onedlho sa dočkáme oficiálnej premiéry produkčnej verzie kompaktného elektrického SUV Škoda Enyaq iV. Ide prvý model značky postavený na koncernovej platforme MEB, ako aj jej prvé elektro-SUV. Na trh pritom príde až v 5 verziách.
Škoda vo svojej aktuálnej tlačovej správe ohľadom predstavenia modelu Enyaq iV uvádza, že ten ponúka podobný vnútorný priestor ako model Kodiaq, a to aj napriek tomu, že je kratší ako model Octavia.
Dodáva, že predstavenie jej druhého elektromobilu (prvým je model Citigoe iV) je vyvrcholením osláv 125 rokov od založenia mladoboleslavskej automobilky. Tento historický míľnik sa bude vysielať z Prahy, okrem iného v rámci platformy ŠKODA Storyboard a cez sociálne médiá.
Známe špecifikácie
Aj keď na oficiálnu premiéru modelu Škoda Enyaq ešte len čakáme, vieme o nej už pomerne dosť, nakoľko česká automobilka oficiálne zverejnila mnohé „predbežné“ špecifikácie už v máji. Vďaka tomu vieme nasledovné.
- Zdroj fotografie: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Rozmery 4 685 x 1 877 x 1 618 mm a rázvor 2 765 mm odhaľujú, že Škoda Enyaq iV je máličko menšia ako obľúbený model Kodiaq. Menší je aj objem batožinového priestoru – 585 l, stále však ide o veľmi peknú hodnotu. A takou hodnotou je vzhľadom na typ vozidla určite aj koeficient odporu vzduchu – 0,27.
Až 5 verzií
Škoda milo prekvapila množstvom ponúkaných verzií svojho prvého elektrického SUV, čo naznačuje, že je pre ňu tento model veľmi dôležitý. Základná verzia nesie označenie ENYAQ iV 50 a ponúka batériu s kapacitou 55 kWh, dojazd 340* km (WLTP), pohon zadnej nápravy či výkon 109 kW.
Ďalšie verzie (*predbežné hodnoty):
- Enyaq iV 60 – batéria: 62 kWh, dojazd: 390* km (WLTP), pohon: zadná náprava, výkon: 132 kW
- Enyaq iV 80 – batéria: 82 kWh, dojazd: 500* km (WLTP), pohon: zadná náprava, výkon: 150 kW
- Enyaq iV 80X – batéria: 82 kWh, dojazd: 460* km (WLTP), pohon: obe nápravy, výkon: 195 kW
- Enyaq iV vRS – batéria: 82 kWh, dojazd: 460* km (WLTP), pohon: obe nápravy, výkon: 225 kW
„Športový“ variant „vRS“ zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h. „Najvýkonnejšie verzie“ (zrejme „4-kolky“) utiahnu podľa Škody príves s hmotnosťou 1 200 kg.
Elektromobil Škoda Enyaq iV bude podporovať rýchlonabíjanie výkonom „až 125 kW“ (z 10 na 80 % za 40 min), pričom „až“ zrejme znamená, že verzie s menšou batériou ponúknu podporu nižšieho nabíjacieho výkonu, tak ako je tomu v prípade koncernového modelu VW ID.3. Cez 11 kW wallbox potrvá nabitie 6 až 8 hodín.
Sériová výroba bude spustená na konci roku 2020, pričom uvedenie na trh je naplánované na začiatok budúceho roka. Ceny zatiaľ nepoznáme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda zverejnila české ceny plug-in hybridných verzií modelu Octavia
Elektrifikované Škody trhajú v Českej republike „e-rekordy“
Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel
7 komentárov
drahe budu ako Tesla Y, takze neviem preco by si to niekto kupoval…
Že prečo by si to niekto kupoval?
Vysvetlím. Preto, lebo zvyk je železná košeľa.
Naši prapradedovia jazdili na Škode Tudor. Neskôr to boli „Spartaky“, Octavie, Felicie, Š 1000 MB, Š 100, Š 105/120, znova Felicie a Octavie, Fabie, Superb atď. až po dnešné modely.
Škoda u nás (Česko a Slovensko, predtým Československo) vždy viedla. Bez výnimky. A zrejme to tak ešte dlhú dobu zostane.
Zbytočne sa to bude porovnávať s Teslou (cena, technické parametre), myslenie nezmeníš.
Taktiež napríklad aj v Nemecku budú vždy prevládať nemecké značky.
Proste – nezmeníš…
tak to ale nie je zvyk, ale zlozvyk 😉
Ku spomínanému (zlo)zvyku pridám jeden pragmatický dôvod – servis Škoda v každom rozumnom meste. Kde je najbližší servis Tesla? Myslím, že Viedeň… a teraz nehovorím o pravidelnej prehliadke či oprave ktorú zvládne avizovaný mobilný Tesla servis (je/bude dostupný v Európe?), či aktualizácia OTA. Hovorím o prozaických problémoch – buchnuté dvere, prasknuté čelné sklo, rozbitý nárazník, a podobne. A aj keby to boli opravy, ktoré zvládne „garážový“ servis, kde zoženie súčiastky? O skúsenostiach s opravou Tesly ani nehovorím…
no, kamarat ma uz tri roky Teslu X a servis este nepotreboval… asi tak… asi preto, ze nema Skodu-penazi… 😉
Sklo, karoséria, brzdy.. Veď je to všetko rovnaké pri všetkých značkách.. A objednáš diel, a ten príde.. No keďže je Škodoviek u nás plno, je fakt, že diel bude skladom u nás skôr ako diel tesly.
Ale aj takýto zlozvyk sa môže ľahko zmeniť, najmä, keď sa škoda bude predávať drahšie ako tesla 😉 čo dúfam, že nebude a že rozdiel bude veľký.
Keď sa Tesla začne vyrábať v Nemecku tak prídu okrem Y nové modely. Trochu ma Škoda sklamala v tom, že oproti tomu čo ukázala na ich prototype Vision tak sériovka je len slabý odvar.