Produkčná verzia elektrického SUV Škoda Enyaq iV zažije svoju svetovú premiéru 1. septembra. Ešte predtým nám Škoda okrem iného ukázala dizajnové skice chystanej novinky.
Vedúci exteriérového dizajnu značky Škoda Karl Neuhold na adresu dizajnu elektromobilu Enyaq iV v rámci aktuálnej tlačovej správy uviedol, že jeho proporcie sa líšia od tých, ktoré sme mohli vidieť v rámci ich doterajších SUV modelov. Prvý elektromobil Škoda postavený na koncernovej platforme MEB má totiž okrem iného kratší predok a pretiahnutú líniu strechy.
„Rozdiely spočívajú vo výške vozidla a v dĺžke predných a zadných previsov. V prípade platformy MEB sú batérie umiestnené v podlahe vozidla, čo šetrí miesto. Kvôli tomu je karoséria o niečo vyššia. Celkový dojem sa však vybalansuje dlhším rázvorom náprav.
Jednotlivé komponenty elektrického pohonu zaberajú v porovnaní s konvenčným spaľovacím ústrojenstvom menej miesta, čo umožňuje kratšie previsy vpredu aj vzadu. Karoséria vozidla Škoda Enyaq iV je dlhšia a navyše veľmi aerodynamická, čo pozitívne ovplyvňuje dojazd. Hodnota cx od 0,27 je pre SUV tejto veľkosti pôsobivý výsledok,“ dodal Neuhold.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Škoda ukázala aj skicu interiéru
Presne pred dvoma týždňami nám Škoda ukázala aj skicu interiéru modelu Enyaq iV. Uviedla pritom, že je inšpirovaný „svetmi moderného bývania“. Tieto „svety“ majú byť náhradou tradičných stupňov výbavy, pričom sa budú vyznačovať použitím prírodných, „ekologicky“ spracovaných a recyklovaných materiálov.
Vozidlo nemá stredový tunel, vďaka čomu mohli návrhári rozdeliť palubnú dosku na viacero úrovní. Pod stredovým panelom pritom nájdeme dodatočný odkladací priestor. Absencii stredového tunelu sa určite poteší aj pasažier sediaci na zadnom strednom sedadla, pretože vo vozidle nájde oveľa viac miesta na nohy.

Zdroj: Škoda
V interiéri elektromobilu Škoda Enyaq nájdeme okrem iného aj 13″ dotykový displej a head-up displej s rozšírenou realitou. Poťahy sedačiek sa skladajú z nespracovanej vlny (40 %) a polyesteru vyrobeného z recyklovaných PET fliaš (60 %). V prípade kože sa pri jej spracovaní namiesto chemikálií z časti používa extrakt z listov olivovníka.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda zverejnila podrobné informácie o elektrickom SUV Enyaq!
Škoda zverejnila české ceny plug-in hybridných verzií modelu Octavia
Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel
Jeden komentár
Zaujímavé autíčko. Škodovka určite nestojí „na chvoste“.
Najviac ma zaujalo:
– materiál na sedačky – čiastočne z polyesteru vyrobeného z recyklovaných PET fliaš (60 %),
– v prípade kože sa pri jej spracovaní namiesto chemikálií z časti používa extrakt z listov olivovníka.
Tak to je fakt dobré!