Na trh sa chystá 4. verzia elektrického SUV od Škody, ktorá nesie názov Škoda Enyaq iV 80x. Koncové „x“ pritom znamená, že model disponuje pohonom oboch náprav a ponúka aj nadštandardný výkon.
Po verziách iV 50, iV 60 a iV 80 sa dostane do predaja ďalšia verzia modelu Škoda Enyaq, a to iV 80x. Pôjde o prvý elektromobil značky s pohonom oboch náprav.
Vďaka dvom elektromotorom ponúkne novinka aj vyšší výkon, a to 195 kW. Krútiaci moment pohonnej jednotky dosahuje 425 Nm, pričom Škoda Enyaq iV 80x na základe predbežných údajov zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 s. Maximálna rýchlosť však ostáva obmedzená na rovnakú hodnotu ako v prípade „nižších“ verzií, a to 160 km/h.
Ako sa dalo očakávať, „štvorkolka“ iV 80x je o niečo menej efektívna ako „zadokolka“ iV 80 (dojazd 535 km WLTP), keď z kapacitne rovnakej batérie (82 kW) dokáže dostať dojazd 495 km (WLTP). V porovnaní s predbežným dojazdom avizovaným v rámci predstavenia modelu si však verzia iV 80x polepšila o 35 km, čo je určite zaujímavá hodnota.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Zaujímavé tiež je, že Škoda aktuálne v prípade maximálne podporovaného výkonu nabíjania uvádza hodnotu 130 kW (a nabitie z 0 na 80 % za 38 min), pričom ešte donedávna to bolo 125 kW. Takže časom zrejme došlo k miernej optimalizácii nabíjacieho systému. Mimochodom, Škoda Enyaq iV 80x disponuje rýchlonabíjacím systémom s podporou nabíjania výkonom 130 kW už v štandarde.
Základná výbava a cena
A v štandarde nájdeme okrem iného aj dvojramenný kožený multifunkčný volant, ambientné osvetlenie, 11 kW AC nabíjanie, 19-palcové disky PROTEUS, akustické bočné okná so Sunsetom, strešný nosič, 7 airbagov, LED hlavné svetlomety, LED zadné svetlá, zadnú parkovaciu kameru, bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie KESSY či rozpoznávanie dopravných značiek.
A potešia aj bezpečnostné asistenčné systémy LANE ASSIST (asistent udržiavania v pruhu), FRONT ASSIST (výstraha pred kolíziou s núdzovým brzdením), DRIVER ALERT (asistent rozpoznania únavy), LIGHT AND RAIN ASSIST (svetelný a dažďový senzor) či dvojzónová automatická klimatizácia.
Či potešia aj prvé známe cenovky, musí zvážiť každý sám. Každopádne na českom trhu začína cena modelu Škoda Enyaq iV 80x na 1 277 900 Kč (cca 50 210 €). A vo vyššej výbave „Sportline“ stojí od 1 357 900 Kč (cca 53 350 €).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq
Škoda ponúka slovenským zákazníkom 3 balíky e-mobility služieb. Zverejnila aj ich ceny
Škoda potvrdila, že chystá cenovo dostupnejšie elektromobily
11 komentárov
Fajn. Slušné parametre. Ale u mňa je jedna vec istá. Až si budem kupovať BEV, zatiaľ ešte neviem, aká to bude značka. Možno Tesla, Hyundai, …, alebo iná značka.
Fakt neviem, ale určite viem, že to nebude Škoda. Dôvod? Spôsob myslenia manažérov Škody. Presnejšie – ide o Škodu Citigoe iV. Mimoriadne úspešné lacné autíčko! Výroba ukončená bez náhrady a hlavne bez dôvodu! Žeby nejaká kartelová dohoda? Neviem a je mi to jedno. Nemám dôveru.
Takže sorry, aj keby mala tá Škoda Enyaq pozlátené kolesá, jednoducho nie!
V tom koncerne sa klame a to mi vadí! A to moc!
Sme reklamy na BEV. A ked chcem kupit tsk na sklade su len tie najdrahsie verzie. A na objednavku lacnejsej sa caka 3-6 mesiacov. Nerobia ich pre ludi ale len akoze a pre bohatych. A aspon unas tie drahe nejdu na odbyt. Tak nemam zaujem Budem cmudit dalej.
Hmm ľudové auto za ľudové ceny.. psss..
skoda – penazi… za 50k+ si uz kupim auto a nie toto oneeeee…
Neviem, či je to dobré alebo zlé BEV v kabáte škodovky, ale určite viem, že je to drahé BEV v kabáte škodovky ….
Je to vlajková loď, kto chce lacnejšie BEV, môže siahnuť po Enyagu 50 za 34 590.
Tá najlacnejšia verzia nemá žiadnu výbavu ak tomu má veľmi slabý dojazd. Za 35 t si kúpite pekne vybavený Passat.
Nemajú batérie a nevedia BEV dodávať ani za vysoké ceny. Navyše majú umelo obmedzené parametre BEV, pre obmedzenie konkurencii ICE. Je to perfektne zvládnutá marketingová segmentácia, aby chránili predaj smradúchov. Nedajú frunk, obmedzia rýchlonabíjanie u lacných verzií, nedajú trojfázovú nabíjačku, znížia zrýchlenie a podobne. A pritom výroba BEV je lacnejšia ako ICE…
Trest ich neminie, schytajú to od čínskych BEV!
Že výroba BEV je lacnejšia. Ty a dáš nám konkrétnu štúdiu?!
Stačí pozrieť čínske ceny BEV na d1ev a sledovať ázijské weby pre EV. Môžete sa aj sám pokúsiť o rozklad ceny Wuling Hong Guang MINI EV a odvodiť cenu batérií. Poprípade si porovnať čínske ceny rovnakých ICE a BEV áut (napríklad čínske deriváty európskej Hondy HRV). V neposlednom rade odporúčam čínske komoditné burzy, pozrieť na cenu batériových článkov (je to komodita). Tak isto pozrite minulé vyjadrenia šéfa VW a nákupných cenách. Pozrite aj web Pedra Limu, ktorý má veľmi dobré informácie o cenách a špecifikáciách batériových packov jednotlivých výrobcov.
A ešte ako fungujú analytické spoločnosti. Buď sú platené priamo/nepriamo automotive a dávajú úmyselne skreslené informácie (podobne ako väčšina novinárov a ich kompromitujúce hlúposti o EV a ich umelé pretláčanie vodíku). Alebo sú nezávislí a k strategickým informáciám (utajovaným) o nákupných cenách sa nedostanú. Potom ich získavajú nepriamo, alebo z únikov. Napríklad zaujímavý únik, že ďaleko najziskovejší model Renaultu v EU je ZOE…
Mimoriadne bola minulý rok zverejnená nákupná cena batériových packov jedného výrobcu autobusov (aj na tejto stránke) kde oznámili cenu pod 100 USD za 1kWh. Táto extrémne prelomová správa bola hádajte prečo ignorovaná mainstreamom! Lenže to bol relatívne malý kontrakt oproti gigantom a tí majú vždy podstatne lepšie nákupné ceny (majú najväčšie odbery a následné zľavy). Postupne sa tieto informácie zlievajú a budú sa s meškaním zjavovať aj v mainstreame. Pre nižšiu cenu BEV oproti ICE potrebujete dva základné predpoklady. Dostatočnú masovú výrobu BEV pre úspory z rozsahu a batériové packy pod magickou hladinou 100 USD za 1kWh. Preto nájdete po odrátaní investícií Teslu, Nio, Wuling a podobne v zisku, pričom majú ceny porovnateľné s ICE (alebo podstatne vyšší zisk na aute). Týchto informácií, indícií a analýz, ktoré si môžete realizovať aj sám pri dostatočne kritickom myslení, bude čoraz viac. Hovorí sa tomu prelomenie informačnej bariéry…
Linky sa tu nemôžu pridávať, musíte si vyhľadať BloombergNEF’s Battery Price Survey. Podľa mňa prvá prelomová správa od veľkého hráča, typu kráľ je nahý…
Odhadovaná cena článkov (nie pack) pre veľkoodberateľov:
LFP pod 60 USD za 1 kWh
NMC pod 80 USD za 1 kWh
CATL Sodium-Ion Battery nad 60 USD za 1 kWh, predpoklad poklesu ceny pod LFP do 3 rokov. Toto bude asi hlavná low cost batériová technológia pre EV v tejto dekáde. Nevyžaduje zásadnú prestavbu súčasných výrobných liniek.
Európa je v EV mimoriadne zaostalá, trendy určuje Čína. To čo je v EU nemožné v Číne je dávno realita (napríklad kompletne elektrizovaná doprava Shenzen, hľadaj „This Chinese City Has 16,000 Electric Buses And 22,000 Electric Taxis“) Protiklad k jednému mestu má zaostalá EU „In 2020 (Jan-Sept), concerning the electric bus market, there have been a total of 8,571 city buses registered in the considered countries (Netherlands, Germany, UK, France, Poland, Sweden, Norway, Spain, Italy, Luxembourg, Finland, Belgium, Denmark, Portugal, Switzerland, Iceland, Austria, Greece)“
A v neposlednom rade si pozrieť články a diskusie na tomto webe. Tam som dával viac info a zdrojov…
Asi aj ja budem smrdieť naďalej, hoci ma to veľmi mrzí. Tie ceny v EU sú premrštené a to nabíjanie je pre dobrodruhov.