Škoda Enyaq iV 80 s dojazdom 510 km je v českom predpredaji. Čo cena a výbava?

6

Dva dni po predstavení modelu Škoda Enyaq iV boli spustené predobjednávky na toto elektrické SUV v Českej republike. Dostupná je pritom verzia s najväčším dojazdom – Enyaq iV 80, a to aj v špeciálnej limitovanej edícii Founders Edition.

Škoda Enyaq iV 80 je vybavená 82 kWh batériou, ktorá sa postará o dojazd 510 km (WLTP). Výkon elektromotora, ktorý poháňa zadnú nápravu, dosahuje 150 kW. Krútiaci moment má maximálnu hodnotu 310 Nm. Vďaka tomu český elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Novinka podporuje AC nabíjanie výkonom 11 kW a DC rýchlonabíjanie výkonom „až 125 kW“. Na príslušne výkonnej rýchlonabíjačke sa pritom z 5 na 80 % nabije za 38 min (za ideálnych podmienok).

Táto verzia poskytuje najväčší dojazd zo všetkých 5 verzií, ktoré sa postupne dostanú predaja. Jej cena na českom trhu začína na 1 189 900 Kč vrátane 21 % DPH, čo je v prepočte 45 178 €.

V štandardnej výbave modelu Škoda Enyaq iV 80 pritom nájdeme nasledujúce: 19″ disky Proteus, Front Assist, asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu, bezkľúčový prístup, asistent rozjazdu do kopca, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, rozpoznávanie dopravných značiek, dažďový a svetelný senzor. Potešia tiež parkovacie senzory vpredu aj vzadu, zadná parkovacia kamera, automatická 3-zónová klimatizácia či vyhrievané predné sedadlá a volant.

Founders Edition

Na predobjednávku je tiež dostupná limitovaná edícia Founders Edition, ktorá ponúkne „to najlepšie z modelového radu“. Okrem iného aj Matrix-LED svetlomety, osvetlenú prednú masku, systém voľby jazdných režimov Driving Mode Selection, progresívne riadenie či systém rozpoznania únavy vodiča. Zákazník sa môže tešiť aj na 21″ disky Aquarius, metalický lak, kožený interiér, ambientné osvetlenie a tkané koberčeky.

K Founders Edition bude možné doobjednať aj 4 doplnkové pakety. Cena tejto limitky je v rámci českého trhu stanovená na 1 379 900 Kč, čo je v prepočte 52 392 €.

Základná verzia

České zastúpenie automobilky Škoda tiež informuje, že „základná“ verzia Škoda Enyaq iV 60 s „bohatou štandardnou výbavou“ bude k dispozícii na predobjednávku v priebehu jesene. A to za cenu od 1 059 900 Kč, čo je v prepočte 40 242 €.

Z tohto teda jasne vyplýva, že nie na každom trhu bude dostupná „najslabšia“ verzia Enyaq iV 50, ktorá sa bude predávať v Nemecku za 33 800 €.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda odhalila ceny viacerých verzií Enyaqu v eurách. Najlacnejšia od 33 800 €
Aj elektro-SUV Škoda Enyaq iV má žiaľ „veľké softvérové problémy“
Škoda chystá špeciálny ekosystém pre svojich „e-mobility zákazníkov“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Úprimne, neviem, čo by ma presvedčilo kúpiť škodovku radšej ako teslu Y, ktorá má už za sebou nejaký čas, navyše vychádza z 3ky, ktorá je na trhu už 3. Rok a teda hlavne, ktorá má takmer identické ceny ako enyaq.
    To chce vážne škoda konkurovať takýmito cenami ? Alebo to má poslúžiť len ako beta verzia VW ID.4?

    • No, je to tak. Škodovke ani ja moc nefandím.
      Tesla má ale jednu nepríjemnú vlastnosť – žiaden showroom a nulová servisná sieť (na Slovensku). S každou „blbosťou“ povalíš do Viedne alebo do Prahy. To nie je moc lákavá predstava. Isteže ostatné značky sú oveľa „kazivejšie“ ako Tesla, ale aj tak…
      A problém je už pri kúpe – pokiaľ napríklad nemáš celkom konfekčnú postavu, musíš si nástup do auta dokonale odskúšať na nejakej predvádzačke. Ináč rikuješ, že keď si auto kúpiš podľa obrázkov na internete, nemusíš sa potom do neho úplne pohodlne „vpratať“.
      Vyskúšať – to je v poriadku. Ale kde?

Pridajte komentár