Najvýkonnejšia Škoda súčasnosti sa už dá objednať aj v SR. Aká je cena či výbava elektromobilu Enyaq Coupé RS iV?

3

Škoda Enyaq Coupé RS iV je prvým elektromobilom mladoboleslavskej značky s prívlastkom RS. A zároveň najvýkonnejším v jej súčasnej ponuke. Aktuálne pritom prichádza na Slovensko. Za koľko je u nás možné túto novinku objednať, čo ponúkne v štandarde a akú záruku poskytuje výrobca?

Enyaq Coupé RS iV je najvyššie postaveným modelom z radu Enyaq iV. Má pohon oboch náprav v najvýkonnejšej konfigurácii, kapacitne najväčšiu batériu, podporuje najvyšší nabíjací výkon, má športovo strihnutú karosériu či špeciálne vyladený podvozok. A ako aktuálne informuje Škoda, je ho už možné nakonfigurovať a objednať v sieti autorizovaných predajcov značky na Slovensku.

Škoda Enyaq Coupé RS iV ponúka batériu s kapacitou 82 kWh (dostupných 77 kWh), dojazd „cez 540 km“ (WLTP), pohon všetkých kolies, výkon 220 kW, krútiaci moment 460 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h (+ 20 km/h v porovnaní s ostatnými verziami) či podporu nabíjania maximálnym výkonom 135 kW.

Novinka tiež disponuje športovým podvozkom, ktorý je znížený o 15 mm vpredu a o 10 mm vzadu. Čo sa týka dizajnu, odlišuje sa čiernymi kontrastnými prvkami (lišty okien či zadný difúzor), športovo tvarovaným zadným nárazníkom či interiérom so športovým nádychom.

Výbava

V rámci štandardnej výbavy môžu slovenskí zákazníci okrem iného počítať s osvetlenou maskou Crystal Face so 131 LED diódami, interiérom v kombinácii koža/alcantara, trojramenným športovým vyhrievaným volantom, vyhrievanými športovými prednými sedadlami, ambientným osvetlením či presklenou panoramatickou strechou.

Najvýkonnejšia „Škodovka“ ďalej ponúkne predné Full LED Matrix svetlomety, zadné Full LED svetlá s dynamickým ukazovateľom zmeny smeru, virtuálny kokpit s 5,3“ displejom, infotainment s 13“ displejom a navigačným systémom, bezdrôtový SmartLink, trojzónovú klimatizáciu, parkovacie senzory vpredu a vzadu či zadnú parkovaciu kameru.

Čo sa týka prvkov zameraných na komfort, novinka ponúkne akustické bočné sklá, progresívne riadenie s voľbou jazdného režimu, 8 reproduktorov, elektricky nastaviteľné predné sedadlo vodiča, bezkľúčové odomykanie a zapínanie či lakťovú opierku vpredu aj vzadu. A samozrejmosťou sú mnohí jazdní asistenti zameraný nielen na komfort, ale aj bezpečnosť.

Za uvedené si Škoda na Slovensku vypýta 58 290 €, pričom cenu je možné navýšiť rôznorodou príplatkovou výbavou. V cene elektromobilu Škoda Enyaq Coupé RS iV je pritom aj záruka 5 rokov/100 000 km na vozidlo a 8 rokov/160 000 km na batériu.

Česká značka vo svojej tlačovej správe tiež uvádza, že prvé zákaznícke autá by mohli na Slovensko doraziť koncom tohto roka. Zároveň však dodáva, že termíny dodania sa môžu posunúť vplyvom vojnového konfliktu na Ukrajine, ktorého aktuálnym dôsledkom je zastavenie výroby modelu Enyaq.

skoda enyaq coupe iv interier

Zdroj: Škoda

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda hlási zvýšenie dojazdu či rýchlosti nabíjania modelu Enyaq. Dočkajú sa aj staršie vozidlá
Škoda chystá menšie elektromobily, vrátane sedanu veľkosti VW ID.3. V hre aj 7-miestny model
Škoda bojuje za získanie 5 až 7 elektrických modelov a odhaduje koniec svojich spaľovákov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Zaujala ma posledná veta o zastavení výroby Enyaqu v dôsledku konfliktu na Ukrajine, ktorá neuvádza presnejšiu príčinu, ktorá to spôsobila ….

      • A ja že zas ten prehnitý západ, ktorý ubližuje Puťkovi, ktorý chudáčik musel u sudedov vykonať mierovú operáciu. Minimálne 100 rokov sa z nej bude spamätávať, aj chudáci jeho spoluobčania. A my bežní si nebudeme môcť dovoliť tie predražené e-autá, ktoré pôjdu opäť hore.

Pridajte komentár