Najvýkonnejší elektromobil značky Škoda, model Škoda Enyaq Coupé RS iV, je už dostupný v rámci nemeckého konfigurátora, ktorý prezrádza viacero nových informácií. Tie sa týkajú aj ceny, dojazdu, nabíjania a výbavy.
Škoda nedávno predstavila svoj nový elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV. Aj keď ide v podstate o športovejšie strihnutý karosársky variant už dobre známeho modelu Enyaq iV, novinka prináša mnoho nového. A to aj športovú verziu s označením RS.
Ako už vieme, Škoda Enyaq Coupé RS iV disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 220 kW, krútiacim momentom 460 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,5 s a maximálnou rýchlosťou 180 km/h, čo je o 20 km/h viac ako u ostatných verzií.
Neprekvapí, že používa v rámci modelového radu najväčšiu dostupnú batériu, a to s kapacitou 82 kWh (z toho využiteľných je 77 kWh). V tlačovej správy k svetovej premiére nového variantu Coupé sme sa nedozvedeli, s akým dojazdom budeme môcť počítať. Konfigurátor na nemeckej oficiálnej stránke značky Škoda však odhaľuje hodnotu 499 km (WLTP). Taktiež prezrádza, že batériový systém podporuje DC rýchlonabíjanie max. výkonom 125 kW (nabitie na 80 % za 38 min).
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Štandardná výbava
Spomínaný konfigurátor je aj zdrojom informácií ohľadom štandardnej výbavy modelu Škoda Enyaq Coupé RS iV pre nemecký trh. V nej pritom okrem iného nájdeme aj športový podvozok (vpredu znížený o 15 mm, vzadu o 10 mm), osvetlenú prednú „mriežku“ – tzv. „Crystal Face“, 20-palcové disky Aero z ľahkých zliatin či parkovacie senzory vpredu aj vzadu.
V základe sa tiež nachádzajú vyhrievané predné sedadlá a trysky ostrekovačov, elektricky nastaviteľné, vyhrievané, stmievané a sklopné vonkajšie zrkadlá, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťovou funkciou, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, 3-zónová automatická klimatizácia, dažďový senzor, bezkľúčový vstup, Matrix LED svetlomety, adaptívny tempomat či ďalší jazdní asistenti.
Dizajn zas ozvláštnia viaceré špeciálne exteriérové aj interiérové prvky. V interiéri nájdeme aj vyhrievaný kožený multifunkčný volant, športové pedále a sedadlá (vpredu), poťahy kombinujúce mikrovlákno a kožu či panoramatickú presklenú strechu.

Zdroj: Škoda
No a čo si za to Škoda vypýta v rámci nemeckého trhu? 57 700 €, pričom uvádza, že ide o odporúčanú maloobchodnú cenu s nemeckou 19-% DPH. Zahrnutie tamojších dotácií sa nespomína. Český cenník ale odhaľuje podstatne vyššiu cenu, a to 1 559 900 Kč s miestnou 21-% DPH, čo je v prepočte až okolo 64 600 €. Na slovenskú cenu stále čakáme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda chystá menšie elektromobily, vrátane sedanu veľkosti VW ID.3. V hre aj 7-miestny model
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq
Škoda bojuje za získanie 5 až 7 elektrických modelov a odhaduje koniec svojich spaľovákov
21 komentárov
Pozrel som si ten nemecký konfigurátor. Výrobca tam dokonca dáva enviromentálny bonus Eur 2.975,– na uvedenú základnú cenu. Ak bude česká a príp. aj slovenská základná cena vyššia, ako tá nemecká, tak to bude veľmi veľmi neférové ….
Aká férovosť, pri 60 000 eur je to už celkom jedno… inak 82kw batéria má určite aspoň 600kg … To už je super ekologické.
EMBEČKA za 65 tisic ,tak to im už fakt drbe. Kedy už dakto vyrobi normalne ev auto pre ludi a nie pre S.R.Očky a papalašov takto vyfasujeme take pokuty od eu že to nesplatime ani za 100rokov lebo toto si nik normalny nekupi .
60000 tisíc? To mám už Teslu. A to je i a výbava, iné zrýchlenie a celkovo iná trieda.
Už politik Danko uviedol ,že Nemecko si zo Slovenska urobilo lacnú pracovnú silu a to že tam je stále dotovaná kúpa elektroauta , a to dosť velkou sumou ani nehovoriac !? Vlani sa zdvihol minimálny dôchodok na vyše 800 eur a platy za tú istú prácu sú tiež vyššie ! A potom sa hovorí ako narastajú predaje elektroáut v Nemecku ! Ako by narastali predaje elektroáut na Slovensku ,za takýchto podmienok ?? Aké sú priemerné dôchodky a priemerné zárobky v Nemecku a na Slovensku !? Sme už celkom dlho v EU ale rozdiely sa skôr prehlbujú ako vyrovnávajú ! Máme tu najväčší podiel automobiliek na počet obyvateľov a aké má z toho výhody bežný občan!?Väčšina ľudí si kupuje ojazdené autá, pretože na iné nemá ! Na tomto blogu sa 80 % článkou zaoberá elektroautami od 35 – 45 tis. eur vyššie ! Ale tento blog vydáva články tu na chudobnom Slovensku a nie v Nemecku?? Čoraz viac dávam za pravdu politikovy Dankovi a to sa o politiku nezaujímam- som technický tip !!
Celkom férové je porovnávať produktivitu práce voči platom. Slovensko má relatívne vysokú produktivitu práce a relatívne nízke mzdy. Kde urobili politici chybu? Kde urobili voliči chybu?
Asi tu máme katastrofické smerovanie. Osobne považujem za prvotnú príčinu stratu kritického myslenia. A tá rozbehla lavínu…
Elektromobilita je krásna prípadová štúdia, ako šitá na Slovensko 🙂
Politické agitovanie a konšpiračné teórie posielajte niekam inam, tu sa bavíme o elektromobilite.
Iróniou je, že elektromobilita je nadštandardne prepojená s politikou. V prípade Slovenska, ktoré produkuje najviac áut na počet obyvateľov to bude ešte extrémnejšie. Vaše prianie separovať elektromobilitu od politiky je detinské.
Mimochodom, ja osobne sa nevyjadrujem za žiadnu politickú stranu ani ideológiu. Dovolím si však tvrdiť, že dlhodobo zlé nastavenie hospodárskej politiky SR bude mať exponenciálne dopady práve pri transformácii na BEV. A začalo to pri zlyhávaní vyučovania kritického myslenia…
Milý JS, láskavo sa znes zo svojich výšin na zem. Nikdy v živote si nebol v Nemecku, nie tak, že by si tam pracoval. Tak prečo porovnávaš hrušky s jablkami, prečo porovnávaš navzájom neporovnateľné veci?
Porovnávaš iba platy, ktoré sú v Nemecku naozaj asi 4 až 5 krát vyššie ako na Slovensku, ale neporovnávaš životné náklady! Ja tam pracujem už viac ako 7 rokov a viem, o čom hovorím.
Ja mám na Slovensku 3 – izbový panelákový byt a platím zaň mesačne niečo vyše 100 Eur.
V Nemecku mám v prenájme 1 – izbový panelákový byt, za ktorý platím 600 Eur mesačne.
Na Slovensku ťa ostrihajú v holičstve za 7, možno niekde za 5 Eur.
V Nemecku najlacnejší holič v meste – 30 Eur.
Elektrická energia je v Nemecku 2 – krát drahšia ako na Slovensku.
Verejnoprávna telka na Slovensku ťa stojí tuším 4,64 € mesačne, v Nemecku to platíš kvartálne – 52,50 Eur, v prepočte 17,50 Eur mesačne.
Na Slovensku si dáš na obed v reštarácii menu za 4,99 Eur aj s polievkou.
V Nemecku v reštaurácii – hahaha! Vyprážaný rezeň za 14,90 + príloha 2,50. Keď majú akciu, tak ti prílohu nerátajú… Máš chuť na polievku? Nech sa páči, šošovicová, gulášová, 7 Eur. Dobrú chuť. (Aj v Nemecku sa naješ za 4 Eurá – možno tak v stánku hranolky do kelímka s kečupom a špáratkom)
Koľko stojí vlak, autobus (taxíky radšej nespomínam), do tej roboty sa dostať musíš… Je to cca 4 násobok cestovného ako na Slovensku.
A tak by sa dalo pokračovať dalej.
Samozrejme, že keď to všetko spočítaš, si na tom oveľa lepšie ako na Slovensku, ale rozhodne nestačí iba porovnať holé platy.
Choď si to vyskúšať do Nemecka a potom určite prestaneš vypisovať nezmysly!
Pomaličky sa blížia časy zrodu Československa vtedy bolo v našej dedine jedno jediné auto a aj to vlastnil najbohatší obyvateľ a to bol miestny mlynár a po zákaze spaľovacích áut sa k tomu zase vrátime a podľa toho aké kroky robí Brusel nebude to trvať už dlho…:-(
No smeruje to tam .
Oficiálny cieľ je zníženie mobility. Zostatková mobilita bude povinne prevedená z ICE za BEV. Dane za jazdu budú platené cez GPS a online 5g+ siete, podľa reálne prejdenej vzdialenosti a nákladov na daný úsek cesty.
Ak vymeníte ICE Fiat Panda za BEV GMC Hummer a s týmto obrovským autom nabeháte viac kilometrov, dostanete podstatne horšiu CO2 bilanciu, ako s malým ICE. Takýto scenár by generoval iba vyššie emisie, ako je aktuálny stav. Jediným riešením je znížiť mobilitu strednej triede. Tam sa dajú ušetriť najväčšie CO2. U chudobných nemáte kde ušetriť, tí hodia hlavne z roboty do práce a späť.
Na súkromné vrtuľníky a lietadlá nebudú uplatňované drakonické obmedzenia…
Sťažujete sa na nesprávnej adrese. Sťažujte sa v uhoľných a ropných spoločnostiach, ktoré desaťročia vedeli, že spôsobujú klimatickú katastrofu a nič neurobili, naopak, podporovali a dodnes podporujú popieranie vplyvu spaľovania fosílnych palív na globálne otepľovanie.
Sťažujete sa na nesprávnej adrese. Sťažujte sa v uhoľných a ropných spoločnostiach, ktoré desaťročia vedeli, že spôsobujú klimatickú katastrofu a nič neurobili, naopak, podporovali a dodnes podporujú popieranie vplyvu spaľovania fosílnych palív na globálne otepľovanie.
Milý JD – silne mi pripomínaš našich vládnych činitelov, ktorí tvrdia , že čierne je biele , len Slováci to zle vidia ! JD ,a čo tak Švajčiarsko v alpách ,tam je draho !? Mám pokračovať v tomto primitívnom porovnávaní !! To čo za volovinu si napísal ? Všade vo svete , kde sú vyššie zárobky sú aj vyššie služby , vyššie ceny niektorých komodít ale o to v mojom článku vôbec nešlo !! Prečo pracuješ v Nemecku ?? Prečo nedreš tu na Slovensku?!Prečo mnoho Slovákov a Sloveniek odchádza robiť do zahraničia ?? Vidíš Nemcov odchádzať robiť na Slovensko ?? Ja som to jasne v článku napísal , že sme už dosť dlho v EU a nepribližujeme sa k životnej úrovni na západe ,skôr naopak !? Na určenie životnej úrovne vždy a priamo bude rozhodovať hlavne výška zárobku a výška dôchodku v každej krajne ! A netrep také blbosti ,čo koľko stojí ! To vždy ide priamo úmerne s príjmom ! Západní menedžeri musi biť z teba nadšení,potrebujú takýchto “ uvedomelých slovákov “ aby tu čím dlhšie umelo móhli držať nízke zárobky .Tiež im maximálne vyhovuje, keď sa Slováci medzi sebou hádajú ! Ale ten hlavný dôvod môjho predošlého článku bolo upozorniť na upadajúcu životnú úroveň na Slovensku ! A JD – vedel si ,že najviac automobilov Dacia sa predáva v Nemecku ? A vieš aspoň ,ktorá veková skupina to je najviac ? To nechceš ,aby sa Slováci mali lepšie ? Aby si ani ty nemusel chodiť za prácou do Nemecka ?? A mýliš sa ,v Nemecku som pracoval !!
Takže za všetko zlé na Slovensku môžu Nemci. Tridsať rokov bohapustého rozkrádania, to má na svedomí VW. Boli sme šťastní, keď sem prišli, ešte sme im za to zaplatili (ako aj Peugeotu, KIA a ostatným investorom). To oni môžu za 40 rokov komunistického budovania svetlých zajtrajškov s výsledným hospodárskym krachom (v celom „socialistickom“ tábore), zdevastovaným životným prostredím, zdevastovanou morálkou, stovkami justičných i nejustičných vrážd, tisíckami politických väzňov a určite môžu aj za 20 rokov okupácie a zabrzdeného obrodenia. Prečo by zahraniční investori mali platiť platy ako doma, kde sú celkom iné pomery? To tam môžu potom aj zostať a nemusia sa trepať do krajín s prapodivnými politikmi a ich voličmi.
Anonym-tvoji rodičia sa musia v hrobe obracať – za to čo si napísal ! Pracoval si vôbec v automobilovom priemysle?? Ono je totiž jedno ,či robíš v Škodovke ,KII … v európskych automobilkách nemecké technologie , stroje sú všade ! Keď som robil v Škodovke alebo vo francuzkej firme alebo v Kii -všade prišli nemecký experti na zaškolenie alebo spustenie niektorých zariadení . Je to v Europe úzko poprepájané a je to bežné ! A pametám si dobre ,ako nám nemecký experti hovorili “ vydržte rok dva a budete si môcť kúpiť hociaké auto .Oni to mysleli dobre ,ale bohužial o platoch na Slovensku nerozhodujú ludia z branže ! Platy sa dohodujú na vládnej úrovni medzi vládnymi činitelmi a riditelmi konkrétnych automobiliek .Najhoršie ,že ešte z tej dohodnutej sumy si ukroja čosi samotný zamestnávatelia cez súkromné slovenské firmy !? A každá západná automobilka chce vonku ušetriť čo najviac ,práve na platoch – tam je to najefektívnejšie pre každú automobilku .A čo sa týka minulosti : Anoným ,žil si vôbec v tej minulosti ?? Životná úroveň sa určuje velmi jednoducho : Zrátaš si všetky mesačné náklady ,tie odpočítaš zo svojho zárobku a čo ti ostane , je ta tvoja životná úroveň . Až to čo ti ostane ,je tá životná úroveň-zapíš si to za uši !! Väčšine slovenských rodín ostane buď nič alebo veľmi málo !! Neviem či pri vstupe do EU toto Slováci tušili alebo vedeli ?? V minulost sme s manželkou dokopy mesačne odkladali 2-tisic korún – nové auto stálo od 45 do 55 tis.korún takže teoreticky sme si každých 5 – rokov móhli kúpiť nové auto .Ja a moja manželka sme mali bežné zamestnanie .Všetko od piky sme si museli sami vybudovať – bez finančnej pomoci rodičov . Minulé obdobie bola najkrajšia časť nášho života !! Slovensko za ten krátky čas , čo sme sa spojili so západom si vybudovalo 60 % dlhu voči DPH-štátu. Tento dlh musíme pravidelne splácať do centrálnej banky v USA – Pochopil si mladý ???
Pochopil som, že ste úplne vedľa – 60 % dlhu voči DPH (!), splácanie do centrálnej banky v USA, o platoch rozhoduje vláda… Kúpiť si auto za komunistického režimu každých 5 rokov? Veď na auto, ako aj na byť, sa čakalo v poradovníku aj desať a viac rokov…
Vstup do únie bol začiatok lepších časov, nebyť korupcie a rozkrádania, mohli sme už za tých 33 rokov slobody vrátane 18 rokov členstva v EÚ byť približne na úrovni najvyspelejších krajín – ako Česko, ktoré je už na úrovni Talianska. Dlhy a väčšie majú aj vyspelejšie krajiny – Francúzsko, Taliansko, Španielsko, Portugalsko… A k tým platom ešte: Zahraničné firmy platia a vždy platili najlepšie na Slovensku, na čele je už roky VW. Spamätajte sa, ujo, nikdy nie je neskoro začať nový život.
Anoným: Ešte raz ti to priblížim ale potom už na teba nebudem reagovať ! Na auto som čakal presne ROK ! Na družstevný 1-izbový byt / 16 000 Kč / som čakal 1,5 – roka . Pol roka pred tým som sa oženil a s manželkou sme sa chodili pozerať sem tam ako výstavba pokračuje . Pol roka sme bývali u mojej mami ,ktorá mala 3-izbový družstevný byt a potom sme sa presťahovali do toho 1-izbového bytu . Tých 16-tis som musel zaplatiť na začiatku výstavby, ale mal som 26 -rokov, tak že to som mal našetrené ! Po smrti mojej mami som musel 1-izbák vrátiť / spätne mi vrátili sumu / , a nasťahovali sme sa do toho 3-izbáku . A Anoným vieš o tom , že keď sme sa vrátili na západ , okamžite Anglicko a USA požiadalo o zaplatenie vojnových nákladov za slovenských vojakov , ktorí bojovali za 2-svet vojny v Anglii !? Si mladý a svet internetu je vaša všeobecná informovanosť – takže natukaj si Pavla Luptáka : História peňazí a trochu sa vzdelaj aby si móhol aspoň trochu si vytvoriť rozumný názor !! Má tam aj video o zaplatení tých miliónov libier a dolárov Anglicku a USA za našich vojakov!!! Dozvieš sa tam tolko vecí ,až sa ti z tej tvojej namyslenej mladej kečky bude pariť !! A už na teba nebudem reagovať !
zaslana ponuka na pomarancovu:)
Elon MUSK moze kludne spavat…Ziadna automobilka sa kvalitou a technologickou vyspelostou TESLE ani len nepriblizi…ak ma clovek 65.000 euro tak nevaha a kupi si Testu 3 alebo Testu Y…a nie take cuda od Skodovky (Enyaq), ci od VW (ID), ci od KIA (eV6), które sa nemozu TESLE vobec rovnat…