Škoda Enyaq Coupé iV: Predstavenie novej karosárskej verzie modelu Enyaq

1

Nová karosárska verzia elektromobilu Enyaq nesie meno Škoda Enyaq Coupé iV. Ide o „SUV-coupé“ so športovejšie strihnutým vzhľadom, ktoré bude v ponuke s dvoma kapacitne rôznymi batériami a v troch výkonových stupňoch.

Štvordverový model Škoda Enyaq Coupé iV je podľa výrobcu charakteristický „elegantnou splývajúcou zadnou časťou“. Štandardne dodávaná panoramatická presklená strecha pritom siaha od B stĺpika mierne dozadu. Novinka je s dĺžkou 4 653 mm o 4 mm dlhšia a s výškou 1 617 mm o 1 mm vyššia ako Enyaq iV. Oba modely majú rovnakú šírku a rovnaký rázvor, ktoré činia 1 879 mm, respektíve 2 765 mm.

Vďaka lepšej aerodynamike oproti modelu Enyaq iV a hodnote súčiniteľa odporu vzduchu cx 0,247 je Enyaq Coupé iV ešte úspornejší. V kombinácii s kapacitne väčšou batériou a pohonom zadných kolies pritom dosahuje dojazd viac než 535 km (WLTP).

Napriek zvažujúcej sa línii strechy smerom dozadu ponúka „SUV-coupé“ veľkorysý objem batožinového priestoru. Ten dosahuje 570 l a príliš sa nelíši od hodnoty 585 l, ktorou disponuje „štandardný“ model Enyaq iV.

Viacero verzií

Škoda Enyaq Coupé iV bude v ponuke s dvoma kapacitne rôznymi batériami a v troch výkonových stupňoch.

Základnou výkonovou verziou je Enyaq Coupé iV 60 s výkonom 132 kW. Jeho lítium-iónová batéria má kapacitu 62 kWh, respektíve 58 kWh netto. Verzia Enyaq Coupé iV 80 disponuje výkonom 150 kW a pohonom zadných kolies. Jej batéria má kapacitu 82 kWh, resp. 77 kWh netto a umožňuje najdlhší možný dojazd v rámci modelového radu, a to viac ako 535 km (WLTP).

Rovnakú batériu používa tiež verzia Enyaq Coupé iV 80x s výkonom 195 kW. Tá disponuje pohonom všetkých kolies vďaka druhému elektromotoru s výkonom 80 kW, ktorý je umiestnený na prednej náprave. Novinku Škoda Enyaq Coupé iV je možné prostredníctvom striedavého prúdu nabíjať výkonom až 11 kW. Nabíjanie pritom trvá 6 až 8 hodín. Čo sa týka rýchlonabíjania jednosmerným prúdom, vozidlo podporuje maximálny výkon 125 kW, v závislosti od verzie.

Výbava

V interiéri dominuje centrálna dotyková obrazovka infotainment systému s uhlopriečkou 13″. Virtuálny kokpit s 5,3″ displejom zobrazuje vodičovi základné informácie. Head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý je k dispozícii na želanie, zobrazuje dodatočné informácie v zornom poli vodiča.

Súčasťou štandardnej výbavy je tiež bezkľúčové zamykanie a štartovanie KESSY a LED ambientné osvetlenie. Verzia Enyaq Coupé iV 80 disponuje v štandardnej výbave aj trojzónovou klimatizáciou Climatronic.

skoda enyaq coupe iv

Zdroj: Škoda

Veľké kolesá z ľahkej zliatiny môžu mať priemer 19″ až 21″. Enyaq Coupé iV 80 a 80x disponujú v štandardnej výbave technológiou hlavných svetlometov Matrix-LED. Na želanie môže byť touto technológiou vybavená aj verzia Enyaq Coupé iV 60. FULL LED zadné svetlá sú pre verziu Enyaq Coupé iV 60 na želanie a verzie Enyaq Coupé iV iV 80 a 80x nimi disponujú v štandardnej výbave.

„Eko-materiály“

V interiéri vozidla Škoda Enyaq Coupé iV nájdeme aj materiály zamerané na udržateľnosť. Napríklad sedadlá interiéru „Lodge“ sú potiahnuté látkou, ktorú tvorí zo 40 % prírodná vlna s certifikátom spoločnosti Woolmark. Zvyšných 60 % poťahu sedadiel je tvorených polyesterom z 318 recyklovaných PET fliaš. Interiér „ecoSuite“ ponúka sedadlá potiahnuté kožou v koňakovej farbe. Koža sa vyrába „ekologickým“ spôsobom, pričom pri jej vyčinení sa namiesto chemikálií používa extrakt z listov olivovníka.

Zdroj: Škoda

Škoda zatiaľ zverejnila len fotografie maskovaného vozidla. V plnej kráse by sme ho však mali spoznať už v najbližších dňoch. A to v rámci premiéry na mníchovskom autosalóne IAA Mobility 2021. Snáď pritom spoznáme aj ceny.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila novú stratégiu. Chystá min. 3 elektromobily, ktoré budú lacnejšie ako Enyaq
Škoda „Elroq“ má byť prvým z menších cenovo dostupných elektromobilov od VW Group
8 najväčších mýtov elektromobility podľa automobilky Škoda

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Vtipné, že tieto fotky ani nie sú uniknute a škoda ich takto „musí“ otŕčať.
    Ten nabíjací výkon im naozaj VW mohol povoliť vyšší..
    Ale to sa asi už úplne triasli, že im aj nemci prestanú kupovať tie ich prepadákové ID.4ky.
    Dufam, že ich čoskoro zahanbí nielen Česká, ale hlavne čínska konkurencia.
    Inak škode by zjavne pomohlo oddeliť sa od VW a začať pekne od nuly ako „nový startup“.
    I keď silno pochybujem, či je to ešte nejako zmluvne možné napriek opusteniu vlastnej značky.

Pridajte komentár