Dnes automobilka Škoda oficiálne predstavila svoju elektrickú novinku Škoda Enyaq Coupé iV. Nejde pritom len o nový karosársky variant (SUV-kupé) už dobre známeho modelu Enyaq. Čo ponúkne?
Po viacerých poodhaleniach sme dnes spoznali elektrický crossover Škoda Enyaq Coupé iV. Enyaq v športovejšom strihu (línia strechy v štýle kupé, zadné dvere s ostro lomenou hranou, športový predný nárazník či bočné prahy vo farbe karosérie) je s dĺžkou 4 653 mm o 4 mm dlhší a s výškou 1 617 mm paradoxne o 1 mm vyšší ako Enyaq iV. Oba modely majú rovnakú šírku a rovnaký rázvor, t.j. 1 879 mm, resp. 2 765 mm.
Pozitívne je, že športový zadok ukrojil z batožinového priestoru len 15 l. Novinka tak ponúkne kufor s objemom 570 l. Novo tvarovaná karoséria však prináša aj výhodu v podobe nižšieho koeficientu odporu vzduchu oproti konvenčnému „SUV-variantu“ (0,257), a to 0,243, resp. 0,248 (verzia RS).
Ponúkané verzie
Škoda Enyaq Coupé iV príde na trh vo viacerých verziách. Pred dnešnou oficiálnou premiérou Škoda oficiálne v rámci tlačovej správe uviedla, že základom bude Enyaq Coupé iV 60, ktorý ponúkne pohon zadných kolies, výkon 132 kW a batériu s kapacitou 62 kWh (z toho využiteľných 58 kWh). Aktuálne spomína nasledujúce verzie.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Enyaq Coupé iV 80, ktorý taktiež disponuje pohonom zadnej nápravy, má výkon 150 kW, krútiaci moment 310 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,7 s, 82-kWh batériu (z toho využiteľných 77 kWh) a odhadovaný dojazd 545 km (WLTP). Rovnakú batériu používa aj Enyaq Coupé iV 80x. Ten už ale ponúka pohon oboch náprav, výkon 195 kW, krútiaci moment 425 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7 s.
Vrcholom bude športová verzia RS, pričom Škoda Enyaq Coupé iV je prvým elektromobilom značky nesúcim toto označenie. Pohon oboch náprav a kapacitne väčšia batéria (82 kWh brutto) sú samozrejmosťou. Pochváliť sa pritom môže výkonom 220 kW, krútiacim momentom 460 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,5 s a maximálnou rýchlosťou 180 km/h, čo je o 20 km/h viac ako u ostatných verzií.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Nabíjanie
Čo sa týka nabíjania, elektromobil od Škody bude možné nabíjať prostredníctvom striedavého prúdu max. výkonom 11 kW (nabitie za 6 až 8 hodín). A v závislosti od verzie bude podporovať DC rýchlonabíjanie max. výkonom až 135 kW (nabitie z 10 na 80 % za 29 min).
Elektrická novinka od Škody ponúkne v štandarde napr. aj úplne novú panoramatickú strechu. Tepelné čerpadlo bude za príplatok. Čo sa týka „ťažných“ schopností, maximálna hmotnosť pripojeného vozidla môže byť 1 400 kg (v prípade verzií s pohonom oboch náprav), resp. 1 200 kg (v prípade „zadokolky“).

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda bojuje za získanie 5 až 7 elektrických modelov a odhaduje koniec svojich spaľovákov
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq
8 najväčších mýtov elektromobility podľa automobilky Škoda
3 komentáre
skareda ako ciganske hracky… skoda-penazi—
Chápeme, mal si ťažké dectvo …
Je pekná.