Škoda predstavila elektromobil Enyaq Coupé iV, vrátane športovej verzie RS

3

Dnes automobilka Škoda oficiálne predstavila svoju elektrickú novinku Škoda Enyaq Coupé iV. Nejde pritom len o nový karosársky variant (SUV-kupé) už dobre známeho modelu Enyaq. Čo ponúkne?

Po viacerých poodhaleniach sme dnes spoznali elektrický crossover Škoda Enyaq Coupé iV. Enyaq v športovejšom strihu (línia strechy v štýle kupé, zadné dvere s ostro lomenou hranou, športový predný nárazník či bočné prahy vo farbe karosérie) je s dĺžkou 4 653 mm o 4 mm dlhší a s výškou 1 617 mm paradoxne o 1 mm vyšší ako Enyaq iV. Oba modely majú rovnakú šírku a rovnaký rázvor, t.j. 1 879 mm, resp. 2 765 mm.

Pozitívne je, že športový zadok ukrojil z batožinového priestoru len 15 l. Novinka tak ponúkne kufor s objemom 570 l. Novo tvarovaná karoséria však prináša aj výhodu v podobe nižšieho koeficientu odporu vzduchu oproti konvenčnému „SUV-variantu“ (0,257), a to 0,243, resp. 0,248 (verzia RS).

Ponúkané verzie

Škoda Enyaq Coupé iV príde na trh vo viacerých verziách. Pred dnešnou oficiálnou premiérou Škoda oficiálne v rámci tlačovej správe uviedla, že základom bude Enyaq Coupé iV 60, ktorý ponúkne pohon zadných kolies, výkon 132 kW a batériu s kapacitou 62 kWh (z toho využiteľných 58 kWh). Aktuálne spomína nasledujúce verzie.

Enyaq Coupé iV 80, ktorý taktiež disponuje pohonom zadnej nápravy, má výkon 150 kW, krútiaci moment 310 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,7 s, 82-kWh batériu (z toho využiteľných 77 kWh) a odhadovaný dojazd 545 km (WLTP). Rovnakú batériu používa aj Enyaq Coupé iV 80x. Ten už ale ponúka pohon oboch náprav, výkon 195 kW, krútiaci moment 425 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7 s.

Vrcholom bude športová verzia RS, pričom Škoda Enyaq Coupé iV je prvým elektromobilom značky nesúcim toto označenie. Pohon oboch náprav a kapacitne väčšia batéria (82 kWh brutto) sú samozrejmosťou. Pochváliť sa pritom môže výkonom 220 kW, krútiacim momentom 460 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,5 s a maximálnou rýchlosťou 180 km/h, čo je o 20 km/h viac ako u ostatných verzií.

Nabíjanie

Čo sa týka nabíjania, elektromobil od Škody bude možné nabíjať prostredníctvom striedavého prúdu max. výkonom 11 kW (nabitie za 6 až 8 hodín). A v závislosti od verzie bude podporovať DC rýchlonabíjanie max. výkonom až 135 kW (nabitie z 10 na 80 % za 29 min).

Elektrická novinka od Škody ponúkne v štandarde napr. aj úplne novú panoramatickú strechu. Tepelné čerpadlo bude za príplatok. Čo sa týka „ťažných“ schopností, maximálna hmotnosť pripojeného vozidla môže byť 1 400 kg (v prípade verzií s pohonom oboch náprav), resp. 1 200 kg (v prípade „zadokolky“).

skoda enyaq coupe iv interier

Zdroj: Škoda

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda bojuje za získanie 5 až 7 elektrických modelov a odhaduje koniec svojich spaľovákov
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq
8 najväčších mýtov elektromobility podľa automobilky Škoda

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár