Vylepšená Škoda Enyaq prichádza na slovenský trh „za priaznivejšie ceny“

6

Škoda aktuálne informuje, že modernizované elektrické SUV Škoda Enyaq prichádza na Slovensko. Tvrdí pritom, že „za priaznivejšie ceny“. A do ponuky sa dostávajú aj nové varianty – „RS SUV“ a „Laurin & Klement“.

Ako sme už informovali, kompaktné koncernové elektrické SUV-čka, vrátane modelu Škoda Enyaq, prešli modernizáciou v rámci modelového roku 2024, ktorá sa týka batérie, elektromotorov, nabíjania či ďalších vecí.

Dostupné verzie

Model Enyaq 80 sa mení na Enyaq 85, pričom jeho dojazd vzrástol na 565 km, resp. 576 km (WLTP) v prípade variantu Coupé (+23, resp. +21 km). Významnejší upgrade sa ale týka výkonu, ktorý išiel hore zo 150 na 210 kW. Vďaka tomu novinka zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 s, čo je o 2 s lepší čas, ako aj vyššiu maximálnu rýchlosť – 180 km/h (+20 km/h). Táto verzia začína na slovenskom trhu na cene 52 030 €, čo má byť podľa výrobcu o 3 220 € menej ako v prípade predchodcu.

Verzia Enyaq 85x s pohonom všetkých kolies ponúka nasledovné: výkon 210 kW (+15 kW), dojazd 538, resp. 548 km (Coupé), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, max. nabíjací výkon 175 kW (+40 kW) a nabitie z 10 na 80 % za 28 min (predtým 29 min). A to za cenu od 54 300 € (-3 220 € oproti predchodcovi).

skoda enyaq 2024

Zdroj: Škoda

Najvýkonnejšia verzia Enyaq RS po modernizácii disponuje výkonom 250 kW (+30 kW), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,5 s, maximálnou rýchlosťou 180 km/h, dojazdom 541, resp. 547 km (Coupé) a nabíjacími schopnosťami ako model Enyaq 85x. Do slovenskej ponuky po novom pribudol praktickejší variant RS „SUV“ (doteraz bolo „RS-ko“ dostupné len ako „Coupé“). Jeho cena u nás začína na 61 670 €.

A slovenskú cenu má už aj úplne nové prémiové prevedenie modelu Škoda Enyaq, a to „Laurin & Klement“ s cenou od 61 840 € (podrobnosti o tomto modeli nájdete v našom samostatnom článku). Na opačnej strane stojí základný model Enyaq 60 s výkonom 132 kW a dojazdom 379 km (WLTP) s cenou od 46 630 €. Cena tejto verzie sa teda nezmenila. V prípade všetkých modelov je pritom štandardom „5-ročný predplatený servis“.

Ďalšie novinky

Modernizácia elektromobilu Škoda Enyaq pre modelový rok 2024 priniesla taktiež funkciu predohrevu batérie pred príchodom na rýchlonabíjacie stanice, upravené usporiadanie ovládacích tlačidiel, príplatkovú funkciu automatického uzamknutia vozidla, nový softvér 4.0 pre verzie 85 a vyššie, vylepšenú grafika infotainmentu, prístrojového štítu a head-up displeja, vylepšenú hlasovú asistentku Laura či drobné vizuálne zmeny vozidla, ktoré sa týkajú napr. log a nápisov.

Výroba novinky začne budúci mesiac a už teraz je dostupná v rámci slovenského konfigurátora.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Škody hovoril o elektromobile za menej ako 20 000 €
Škoda poodhalila 4 nové elektromobily a modernizovaný Enyaq
MG5: Na slovenský trh prichádza 1. elektrické kombi. Poznáme cenu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Ceny dvojnásobné oproti Číne, energetická udržateľnosť sa vzďaľuje, lebo EÚ nie je jednotná a preto nedokáže zabezpečiť suroviny a energie jednotne pre 500 miliónový trh, teda za nízke ceny. EÚ parlament je často iba bojisko národných záujmov a záujmov menšín, namiesto toho, aby bol miestom tvorby opatrení na prospech EÚ ako celku. Kandidáti na poslancov EÚ si robia volebnú kampaň pod heslom: Budem v EÚ presadzovať národné záujmy…

    • EU nám nikdy v ničom nepomohla.
      Riadi ju banda nikým nevolených zlodejov, presadzujúcich neeurópske záujmy. Vidno to na postoji EU k Slovenskému víťazovi volieb… Nechcú a nebudú nikoho počúvať, iba seba. Nakúpia radšej zázračnú vakcínu a červy. Koncern.
      Hlupáci sme my, občania Slovenska. Nie EU parazit.

      • Nikym nevolenych??!!
        Nasledujúce voľby do Európskeho parlamentu sa budú konať 6. – 9. júna 2024. Ale ty sa radsej nezucastnuj.
        A co ma prosim ta Europsky parlament s tym ake vakciny alebo lockdowny boli na slovensku?
        Ta smeracka propaganda u podaktorych riadne zabera na mozog 😀

  2. Od vtedy, čo koncernu zostal prebytok Q-čok, to s nimi ide z kopca.
    Auto to nie je najhoršie – taká nevýrazná šedá myška kráčajúca v duchu doby. Hlavne cenovo…
    A to mali už pred dvadsiatimi rokmi vyvinutú zadnú nápravu s integrovaným elektromotorom na Fabiu. Stačilo to vymeniť, dorobiť pár bateriek a hybrid bol na svete. Stálo to pár korún.
    Na dnešnom internete už o tom nenájdete ani zmienky…
    Vývoj mohli mať teda prakticky zdarma (malá súkromná firma).
    A oni spravia toto.
    Takže kto chce dať celých 40 priemerných Slovenských platov za kúpu auta (bez poistky a ostatných nákladov)?
    Na Favorit to bolo za zlých komunistov menej… To je asi tá stúpajúca životná úroveň, čo páni ekonómovia…
    No nič iné nezostáva, len kúpiť nejakú Čínu…

Pridajte komentár