Máme tu prvé informácie ohľadom druhej generácie elektromobilu Škoda Enyaq. Šéf českej značky pritom prezradil, kedy sa jej dočkáme. A použitie novej platformy naznačuje ultrarýchle nabíjanie či konkurencieschopnú cenu nového Enyaqu.
Autocar po rozhovore so šéfom značky Škoda Klausom Zellmerom prichádza s prvými infomáciami ohľadom novej generácie kompaktného SUV Škoda Enyaq, ktoré je jedným z najpredávanejších elektromobilov na našom trhu.
Zellmer pritom potvrdil, že Škoda Enyaq 2. generácie vyrastie na chystanej úplne novej platforme SSP, ktorá má do roku 2030 pokryť 80 % všetkých modelov koncernu VW Group. A nový Enyaq bude prvým modelom, ktorý na ňu prejde zo súčasnej platformy MEB – teda prvej a zatiaľ jedinej koncernovej platformy vyvinutej špeciálne pre elektromobily.
Škoda už skôr prezradila, že Enyaq dostane facelift v duchu nového dizajnového jazyka značky v roku 2025 (viď nasledujúce obrázky), čo s najväčšou pravdepodobnosťou prinesie aj ďalšie vylepšenia. Na úplne novú generáciu tohto kompaktného elektrického SUV si však na základe slov šéfa Škody počkáme do roku 2028 alebo 2029.
Čo očakávať?
Zellmer povedal, že novinka sa bude vyrábať v Mladej Boleslavi, ale odmietol prezradiť detaily, keďže vozidlo je ešte len vo vývoji. Od vozidiel postavených na platforme SSP sa však na základe skorších slov VW Group očakáva lepší dojazd, vyššia efektivita, vyšší výkon a nižšie ceny v porovnaní so súčasnou „e-platformou“ MEB.
Nová platforma už má používať aj tzv. unifikované batériové články, ktoré VW Group vyvíja vo vlastnej réžii a takisto ich chce aj vyrábať. To má okrem iného priniesť úsporu nákladov a spoločne s modulárnym prístupom umožňujúcim ešte vyššiu mieru zdieľania komponentov medzi modelmi a značkami aj cenovo dostupnejšie elektromobily.
A to až do takej miery, že väčšina elektromobilov na báze SSP má dosiahnuť cenovú paritu so súčasnými porovnateľnými spaľovákmi. To by teda mohlo znamenať, že Škoda Enyaq 2. generácie bude mať „rovnakú“, resp. podobnú cenu ako model Kodiaq.
Autocar tiež naznačuje, že nový Enyaq bude fungovať na 800-V elektrickej architektúre, čo má priniesť ultrarýchle nabíjanie. A to z 10 na 80 % len za 12 min. A v neposlednom rade by sme sa mali konečne dočkať aj softvérovej architektúry novej generácie. Nuž, uvidíme. Na detaily si budeme musieť ešte počkať.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda poodhalila 4 nové elektromobily a modernizovaný Enyaq
Šéf Škody hovoril o elektromobile za menej ako 20 000 €
Vylepšená Škoda Enyaq prichádza na slovenský trh „za priaznivejšie ceny“
ODBER NOVINIEK
12 komentárov
Uvedené informácie sú nádejné! Kto vie, ako to však je v celom VW koncerne. Dnes oznámili, že batériová Gigafactory sa v ČR stavat nebude ….
co to tu trepes? co je na tom nadejne??? Tesla je uz teraz tam, kde chcu byt oni v roku 2029… chcu… neznamena, ze tam aj budu… a vies kde bude Tesla v roku 2029? 😉 akoze kedy si to uz uvedomia vsetky automobilky, ze im usiel vlak ktory uz nikdy nedobehnu? a vlastnou vinou…
Zasa …musíme si počkať… a zatiaľ si kúpime spaľováky.
Mnohí, ktorí by si radi kúpili BEV, si bohužiaľ musia počkať kvôli vysokým cenám a nižším dojazdom ako majú spaľováky. Kto potrebuje kúpiť auto, musí sa zmieriť aj so spaľovákom Euro 6. Taká je dnes realita……
P.S. Nebuď smutný, psy a hateri štekajú, a karavána ide ďalej! Bude aj lepšie. Pozri na toho hatera vyššie, ten sa topí vo vlastnej zlobe! 🙂
ach ty socka zakomplexovana… 🙂
Ahoj, Hav-Hav !
Koncern sľubuje autá na baterky od nepamäti.
Golf Citystormer hovorí za všetko. Jazdia nám ich tu snáď milióny?
Heslo „náskok vďaka technike“ je na hanbu.
Ako som písal minule :
Ein kessel buntes bol omnoho prínosnejší, a to mám na prínos Nemeckej „kultúry“ svoj názor…
No zatial len markentingove reci, nic viac.
Jedine tech. info sa tykalo bateriek. Ano to je spravny smer 800V. Zvysi to rychlost nabijania a zniži straty.
Myslim si že Tesla v tomto neodhadla trh a v tejto kategorii bude musiet konkurenciu dobiehať.
V clanku bolo spomenute ze chcu prejst na modularne baterie, ktore si chcu vyrabat sami. Je to zaujimava info. Zaujimave bude ako silno budu zavisly od Ciny, kolko % baterie bude pochadzat z EU a kolko z dovozu. Ak dokazu cely dodavatelsky retazec „posadit“ do Europy tak VW a jeho autatm „odpustim“ nedostatky.
Tesla bude musiet dobiehat konkurenciu 🙂 🙂 🙂 si fetoval so sulikom asi 😉
Tesla nema konkurenciu 😉 dilino…
Tesla pomaly končí.
Zúfalý pokus USA prekabátiť svet zase nevyšiel.
Počkaj si na mohutný nástup Číny…
Ja cakam v Tesle, ty v com ?
Ahoj, Hav-Hav !