Škoda ponúka slovenským zákazníkom 3 balíky e-mobility služieb. Zverejnila aj ich ceny

3

V súvislosti s uvedením elektromobilu Škoda Enyaq iV česká značka prináša svojim zákazníkom ekosystém služieb v oblasti elektromobility. V spolupráci so svojimi autorizovanými predajcami navrhla na mieru jednotlivých skupín zákazníkov 3 balíčky služieb „eMobility“. Tie pokrývajú služby od kontroly elektrickej infraštruktúry, cez inštaláciu wallboxov, až po vybudovanie vlastnej fotovoltickej elektrárne.

Robert Barta, koordinátor projektu eMobility v Škoda Auto Slovensko, na margo nových služieb uvádza: „Chceme zákazníkom čo najviac zjednodušiť využívanie našich plug-in hybridných či čisto elektrických modelov. Preto v spolupráci s kvalifikovanými externými dodávateľmi a našou autorizovanou obchodnou sieťou ponúkame možnosť vybudovania nabíjacej infraštruktúry.“

Jednotlivé balíky

Základný balíček S, ktorého cena je 136 € s DPH, je zostavený pre takého zákazníka, ktorý neplánuje obstaranie nástennej nabíjačky ŠKODA iV, tzv. wallboxu, ale postačí mu univerzálny nabíjací kábel. Aj v rámci takéhoto nabíjania však má byť podľa Škody potrebné skontrolovať istič a elektrickú infraštruktúru. Preto je v rámci balíka pred dodaním vozidla zabezpečená kontrola v sídle firmy či mieste bydliska, tzv. Home_Check, vrátane vypracovania príslušnej dokumentácie.

K jednoduchému nabíjaniu vozidla poslúži šikovná mobilná aplikácia spolu s nabíjacou kartou Powerpass, ktorá umožňuje jednoduchou autorizáciou nabíjať vozidlo kdekoľvek v širokej sieti nabíjacích staníc na Slovensku i v celej EÚ. Užívatelia tak s jednou kartou môžu nabíjať na viac ako 195 000 dobíjacích staniciach. Súčasťou siete sú ako bežné nabíjacie stanice, tak i rýchle nabíjačky vrátane siete IONITY. Platbu v danú chvíľu zákazník nerieši, raz mesačne mu príde súhrnné vyúčtovanie za všetky jeho dobíjania v uplynulom mesiaci.

Stredný balíček M k obsahu základného balíčka S pridáva domácu nástennú nabíjačku ŠKODA iV (tzv. wallbox). Tá môže byť dodaná vo variantoch Connect (Wi-Fi a LAN pripojenie k internetu prepojené s mobilnou aplikáciou a autorizácia pomocou čipovej karty RFID s možnosťou využitia viacerých používateľov) alebo Connect + (navyše LTE modul a certifikovaný elektromer so zobrazením spotreby elektriny v mobilnej aplikácii). Súčasťou tohto balíka je tiež odborná inštalácia wallboxu ŠKODA iV na adrese zákazníka. Cena balíčka M štartuje na 368 € s DPH a k nej je nutné pripočítať cenu vybraného wallboxu ŠKODA iV a ďalších zariadení či náklady spojené s dobudovaním elektroinštalácie podľa objednávky zákazníka.

Najrozsiahlejší balíček L je určený zákazníkom so záujmom o komplexné riešenie energetickej sebestačnosti domu, samosprávam alebo veľkým fleetovým klientom, ktorí majú vo svojom vozovom parku desiatky až stovky elektrifikovaných vozidiel ŠKODA. Česká automobilka pritom predpokladá, že takýto zákazník pravdepodobne má zámer vybudovať systém nabíjačiek, vlastnú fotovoltaickú elektráreň a batériové úložiska.

Architektúra balíčka L je preto založená na energetickom úložisku, ktoré zhromažďuje energiu pre dobu, kedy bude potrebné jej efektívne využitie. Cez noc sa nabíja lacnejším prúdom a následne cez deň sa takto naakumulovaná energia používa na vykrytie odberu v špičkách. Tento balík zahŕňa aj pomoc s návrhom fotovoltaickej elektrárne pre akumuláciu zelenej energie a poradenstvo v oblasti dotačných stimulov zo štrukturálnych fondov EÚ. V závislosti od rozsahu objednaných služieb je cena balíčka L individuálna a závisí od zadania a navrhnutého riešenia požiadaviek zákazníka.

Zdroj: tlačová správa (Škoda)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq
Škoda na Slovensku spustila predaj domácich nabíjačiek. A to nie je všetko
Škoda Enyaq prichádza na Slovensko vo variante Sportline iV. Známe sú aj ceny

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

3 komentáre

  1. Aj v telke beží reklama na elektromobilitu, ktorá ale nefunguje. Včera som obehal zopár predajní áut a je to bieda. Chcel kúpiť ENYAQ taký najlacnejší (však aj ten stojí lopu peňazí) a povedali mi, že ho musia objednať do výroby a príde tak o 3-4 mesiace. A na skladoch sú len tie najdrahšie verzie. Podobne to potom bolo aj pri iných značkách. A tak ma prešla chuť na BEV :-(. Myslel som, že to funguje tak trocha „just in time“ (t.j. max. mesiac).

    • Neviem. Co si mam o tvojom prispevku mysliet. Ked sa niekto rozhodne pre BEV, ako, neviem si predstavit, ze ho odradi cakacka na vozidlo. Fakt prepac. Ale pripustam, kazdy ma ten prah inde.
      To si potom presiel na Octaviu na ktoru sa caka 9mesiacov? Ved vacsina automobiliek caka na auto min 3 mesiace. Samozrejme ak nie je skladom, co velmi nie je zelany stav

Pridajte komentár