Škoda „Elroq“ má byť prvým z menších cenovo dostupných elektromobilov od VW Group

6

Máme tu nové neoficiálne správy ohľadom chystaných sub-kompaktných elektromobilov od značiek Volkswagen, Škoda a Seat, ktoré majú stáť od 19 000 €.

Ohľadom elektromobilov od Volkswagen Group z nižších tried sa pomerne pravidelne objavujú neoficiálne informácie, keďže záujem o ne je značný aj kvôli avizovaným dostupným cenám a nemecký koncern je na oficiálne informácie zatiaľ skúpy.

Za tými najnovšími, ktoré boli publikované aj v Autonews, pričom ich prebral napr. EVglobe, zdá sa stojí známy motoristický novinár Georg Kacher, ktorý sa odvoláva na nemenované zdroje.

Oficiálne vieme, že sub-kompaktných elektromobilov veľkosti modelov ako Polo a T-Roc od značiek Volkswagen, Škoda a Seat sa máme dočkať okolo roku 2025. Podľa aktuálnych neoficiálnych správ má s prvým z nich prísť prekvapujúco značka Škoda a nie VW, ako sa očakávalo. A navyše o čosi skôr, a to v polovici roka 2024.

Špekuluje sa pritom, že by mal niesť meno Škoda Elroq, keďže tento názov si Česi zaregistrovali začiatkom roka. Má ísť o crossover, ale koncern VW zrejme chystá aj hatchback z rovnakej triedy, čo by vzhľadom na požiadavky najmä európskeho trhu a blízke príbuzenstvo modelov VW ID.3 (kompaktný hatchback) a ID.4 (kompaktné SUV) nebolo prekvapením.

A práve s hatchbackom má prísť o niečo neskôr Seat, a to začiatkom roka 2025, pričom sa spomína meno Acandra. Je pritom jasné, že príbuzné modely prídu na trh aj pod značkou VW. Nemecká značka totiž oficiálne avizuje elektrický sub-kompakt na rok 2025. Podľa aktuálnych neoficiálnych správ sa máme od VW najskôr dočkať hatchbacku a až v roku 2027 crossoveru. Logicky sa pritom očakávajú názvy ID.1 pre hatchback a ID.2 pre crossover.

Možná cena či dojazd

Koncern VW už dávnejšie avizoval, že ich menšie elektromobily budú začínať na cene pod 20 000 €. Aktuálne sa spomína základná cena okolo 19 000 €. A spomína sa tiež, že s príbuzným elektrickým sub-kompaktom by mohlo prísť aj Audi, pričom ten by bol náhradou za model A1, ktorý končí.

Ďalšou zaujímavou informáciou je, že na čele vývoja menšieho koncernového elektromobilu má stáť Škoda. Pod viacerými značkami sa však má vyrábať v domovine značky Seat, a to v Španielsku. To by nebolo až takým prekvapením, keďže Seat sa netají veľkou snahou získať tento model, resp. modely pre svoje domáce závody. Dúfame však, že šancu má stále aj bratislavský závod VW Group, kde sa vyrábali koncernové e-trojičky e-up, Citigoe a Mii Electric.

Avizované nové elektromobily majú vyrásť na „skrátenej“ platforme MEB a používať „rovnaké“ batériové packy ako modely ID.3, ID.4, Enyaq iV, Q4 e-tron a Born. Zrejme po technickej stránke, keďže sa dajú očakávať kapacitne menšie batérie, resp. maximálne základná batéria pre spomínané väčšie modely s využiteľnou kapacitou 45 kWh. Čo sa týka dojazdu, v máji sa objavila správa, že ten sa má pohybovať v rozmedzí 250 až 400 km (zrejme podľa cyklu WLTP).

Nuž uvidíme, zatiaľ je totiž v obehu viac neoficiálnych a nepotvrdených informácií ako tých oficiálnych. Niet sa však čomu diviť, keďže vozidlá sú ešte len vo vývoji a na trh sa chystajú až okolo roku 2025.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila novú stratégiu. Chystá min. 3 elektromobily, ktoré budú lacnejšie ako Enyaq
Elektromobily onedlho nebudú drahšie ako spaľovacie autá, uvádza šéf koncernu VW
SEAT investuje 5 miliárd € najmä do elektrifikácie svojich áut

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Som dosť „nabrúsený“ voči VW Group. Stále mi tam „smrdí“ akási kartelová dohoda, alebo čo.
    Tak teda – vyrábajú e-trojičky e-up, Citigoe a Mii Electric a to s veľkým predajným úspechom a zrazu Citigoe končí. Dôvod – údajne nedostatok batérií. Takejto rozprávke neuverí ani autor Červenej Karkulky. Čo už.
    Asi majú to klamstvo v krvi (dieselgate atď).

    • Preco by tie bat predavali v lacnych trojickach, ked ich mozu v drahsich ID3/4/Enyaq? Ci myslis ze maju prebytok bateii? Trojicky splnili svoj fleetovy emisny ucel, kym nemali pripravenu vyrobu/predaj ID3/4/Enyaq. Uz ich nepotrebuju.
      O 3-4roky ked budu mat dostatok bat aj ich cena bude nizsia mozu zasa predavat lacne modeli. A mozno tiez nechcu nechat uplne volne pole Tesle2,

  2. Čo je však kľúčová informácia medzi týmito správami? Je to hlavne ďalšie posunutie výroby lacných modelov VW. Dôvodom je predpokladaný nedostatok batérií, až do roka 2027. A keď sledujeme, aké neskúsené firmy budú hlavnými dodávateľmi batérií pre celý koncern, môže to dopadnúť podstatne horšie. Presnejšie megaprúserovo! A jeden už má VW s BEV v Číne rovno dnes…

Pridajte komentár