Objavila sa prvá zmienka ohľadom ceny Škody Elroq

8

Včera Škoda poodhalila elektrické SUV Škoda Elroq, ktoré sa zaradí pod model Enyaq. Prezradila pritom viacero špecifikácií, ale cenu sme sa nedozvedeli. Z Nemecka však prichádza neoficiálna správa ohľadom možnej štartovacej cenovky. A dozvedáme sa aj ďalšie špecifikácie chystanej novinky.

Škoda Elroq sa nám plnohodnotne predstaví na jeseň, no ešte predtým česká značka ohľadom tohto kompaktného elektrického SUV zverejnila viacero informácií. Podľa Škody je Elroq elektrickou alternatívou k modelu Karoq s dĺžkou 4,39 m a zaradí sa medzi 4,65-metrový model Enyaq a chystaný subkompakt Epiq s dĺžkou 4,1 m.

Ďalšie špecifikácie

Škoda už skôr avizovala, že Elroq bude mať dĺžku okolo 4,5 metra. A nemecký portál Edison, ktorý mal možnosť vyskúšať prototyp vozidla, aktuálne upresňuje, že jeho dĺžka je 4,49 m. Tento portál tiež uvádza ďalšie špecifikácie, ktoré sme nenašli v rámci oficiálnej tlačovej správy.

A to polomer otáčania 9,3 m, dojazd základnej verzie 350 km (WLTP) či max. nabíjací výkon verzií vybavených batériou s kapacitou 55 a 63 kWh – 125, resp. 135 kW. Pre lepšiu predstavu pritom dopĺňame rozsah oficiálne zverejnených špecifikácií, a to: výkon – 125 až 220 kW, maximálna rýchlosť – 160 až 180 km/h, kapacita batérie – 55 až 82 kWh, max. dojazd – 560 km (WLTP) max. nabíjací výkon – 175 kW, nabitie z 10 na 80 % – 25 až 28 min.

Cena?

Úspech elektromobilov do značnej miery závisí aj od ich ceny. Preto sme veľmi zvedaví aj na cenu Škody Elroq, ktorá by mala ponúknuť dostatočný priestor, ako aj dostatočné parametre pre väčšinu motoristov. A keďže Škoda ohľadom ceny zatiaľ mlčí, je pre nás zaujímavou informáciou aj neoficiálna správa od portálu Edison, podľa ktorej bude Elroq „údajne“ začínať na cene pod 35 000 €. Túto informáciu ale treba brať s rezervou, obzvlášť, keď Edison neuvádza jej zdroj.

Ak by bola informácia ohľadom ceny pravdivá, tak podľa doteraz dostupných informácií by Škoda za cenu necelých 35 000 € ponúkla kompaktné elektrické SUV na báze platformy MEB s dĺžkou 4,59-m, batožinovým priestorom 470 / 1 580 l, pohonom zadnej nápravy, výkonom 125 kW, max. rýchlosťou 160 km/h, 55-kWh batériou (52 kWh netto), dojazdom 350 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 125 kW, nabitím z 10 na 80 % za 25 min či 11-kW palubnou nabíjačkou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda uvádza na trh cenovo dostupnú verziu elektromobilu Enyaq
Kia EV3 vstupuje na domáci trh a ukazuje prvé cenovky
Elektromobil Škoda za 20 000 € je stále v pláne. Skúmajú sa možnosti
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Cenu robí hlavne batéria/akumulátor. Takže nejakú nízku nečakám a tých pár cm menej oproti Enyaku to nezachráni. Pre prvé auto do rodiny potrebujem najväčšiu baterku a s ňou to lacné nebude. Tak budem asi smradit naďalej.

  2. Neviem, čo k tomu povedať, a tak dodám len nasledovnú informáciu: Keď prišiel prvý z K-Q modelov, bol to veľký KODIAQ, a začínal v roku 2017 na cene 21.500 ! A toto sú všetko oveľa jednoduchšie autá, a ani tá baterka už nie je tak drahá! Tak prečo súdruhovia, prečo?!!! ………

      • Omyl, volá sa to oligopol a kartelové dohody. Výsledkom sú predražené a zaostalé produkty. Je tragikomické, ako ich preženú na svetových trhoch čínske automobilky. Treba sa dobre pozerať čo sa deje mimo EU a USA, ktoré sú chránené neakceptovateľnými clami. Máme tu trh odtrhnutý od cenovej reality vo svete, bez schopnosti sa adaptovať na nové trendy. Západ klesol intelektuálne tak dole, že si ani nevieme v prvom rade urobiť analýzu dopadov ciel…

        • Ziadny oligopol, kartel, konspiracie. To len platy/odmeny managmantu, pracovnikov, dovolenky, dane, ceny energii…proste zivotny standard na zapade nedovoluje mat lacnejsie auta ktore sa tu vyrabaju…preto ta cena oproti Cine. Ti sa s cenami tiez ale stale nepretrhli na nasom trhu, na kazdom aute maju takmer 100% oproti domacemu trhu. Jednoducho je teraz moznost zarobit na elektromobiloch tak to jednoducho robia. Ked ta moznost nebude zlacneju a najde sa zase nieco ine kde sa bude dat dobre zarobit, napr AI. Ved klasicje auta tiez zdrazeli pomaly o 50% a preco? Jednoducho ludia kupuju ako o zivot tak vyrobca predava za maximum co sa da. Rovnaka situacia je aj v inych odvetviach, staci si pozriet napr taky INDITEX(Zara,Bershka…) rekordne zisky, sak handier vsde na milu jarmilu ale ludia kupuju drahe odevy ako keby to stalo vsetko po 1-2 Eur. Kazdy chce trhnut na vlne inflacie, automobilky nie su vynimkou.
          Ved clovek sa v sukromnom zivote sprava uplne rovnako. Ked mas firmu chces zarobit co to da, obmedzenie su iba zakony a tvoja konkurencia.

          • Pozrite si reálne preukázané kartelové dohody v EU. A nezabudnite si pozrieť počet skutočných matiek automotive koncernov. Keď to porovnáte s čínskym trhom pochopíte aký je rozdiel v konkurencii. So vstupnými cenami surovín a energií máte pravdu. Mimochodom to je naša chyba a zodpovednosť má jedine EU. Čo sa týka rozhadzovania peňazí a nakupovania, to sú len lacné peniaze pred voľbami, ktoré rozhadzujú politici. Potom príde vytriezvenie a hlavne veľké prepúšťanie v EU…

  3. Chlapi, aj by som si poplakal, ako Ronaldo, keď nedal penaltu, ale ja nie som nezrelá bohatá citlivka ako on, a tak držím, a vydržím, kým ceny nebudú férové.

    Pritom volám: „Proletári všetkých krajín, spojme sa“! 🙂

Pridajte komentár