Škoda chce v Európe predávať viac elektromobilov ako spaľovákov. Plug-in hybridy už nechystá

2

Šéf automobilky Škoda aktuálne hovorí, že v rámci dlhodobého horizontu sa budú spoliehať už len na elektromobily, pričom pre túto dekádu majú zaujímavé ciele ohľadom ich predaja. A spomína aj nové elektrické modely, ktoré chystajú.

Čoraz viac automobiliek avizuje, že ich budúcnosťou sú čisto elektrické vozidlá. Škoda ale bola v tomto smere na pomery VW Group spočiatku skôr opatrnejšia. Aj z aktuálnych slov jej šéfa Thomasa Schäfera, ktoré zazneli v rámci rozhovoru s Autogazette, na ktorý upozornil web Ecomento, je však už jasné, že Česi tiež idú v ambicióznej koncernovej línii.

Na začiatok sa dozvedáme, že samozrejme aj Škoda čelí problémom, ktoré súvisia s nedostatkom čipov. Schäfer však uvádza, že sa snažia túto záležitosť riešiť tak, aby neohrozili „nábeh“ svojho prvého dedikovaného elektromobilu Škoda Enyaq iV. Dopyt po tomto kompaktnom elektrickom SUV je pritom podľa šéfa českej značky nad očakávania vysoký, keď dokopy už zaevidovali 70 000 objednávok.

Schäfer tiež hovoril na tému chystaného menšieho cenovo dostupnejšieho koncernového elektromobilu, ktorého predzvesťou je nedávno predstavený koncept Volkswagen ID. Life, pričom sériového vozidla sa máme dočkať až v roku 2025. To pritom príde na trh minimálne aj pod značkami Škoda a Cupra.

Šéf Škody by pritom uvítal skorší štart tohto elektrického sub-kompaktu s cenou začínajúcou cca na 20 000 €. Dodáva však, že uvedenie elektromobilu v takejto cenovej hladine nie je jednoduchou záležitosťou.

Ešte pred týmto modelom sa od Škody dočkáme iného elektromobilu, ktorý sa z hľadiska veľkosti a ceny zaradí pod model Enyaq iV. Viac sme sa k tejto téme ale nedozvedeli. Môžeme však predpokladať, že pôjde o kompaktný hatchback na báze modelu Volkswagen ID.3.

Smelé plány

Schäfer potom uviedol, že podľa pôvodného plánu chcela Škoda v rámci predajov svojich vozidiel dosiahnuť 50 až 70 percentný podiel e-áut do roku 2030. Česká značka ale aktuálne predpokladá, že to bude bližšie k 70 %, pričom by malo ísť o čisto elektrické autá. A neočakáva revidovania týchto plánov smerom dole. Naopak, v prípade potreby by vraj mohla ísť aj nad rámec 70 %.

K naplneniu týchto cieľov má však Škoda ešte veľmi ďaleko. Veď za ostatné 2 roky predala dokopy 100 000 áut do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy). A z dlhodobého hľadiska sa bude Škoda podľa Schäfera spoliehať už len na čisto elektrické vozidlá, pričom modely Octavia iV a Superb iV by mali byť poslednými plug-in hybridmi značky. Tento druh vozidiel totiž už Škode nedáva zmysel. „Našou budúcnosťou je čistý elektromobil,“ dodal šéf českej značky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda Enyaq Coupé iV: Predstavenie novej karosárskej verzie modelu Enyaq
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq
8 najväčších mýtov elektromobility podľa automobilky Škoda

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Neviete kde sa dajú nájsť detailné záručné podmienky na trakčnú batériu napr. Škody Enyaq IV ? Vraj je tam popísaný presný pomer koľko krát sa môže nabiť na rýchlonabíjačke a potom musia nasledovať pomalé nabíjania. Nedáva mi to pri aku s termomanažnetom zmysel, ale v jednom autosalóne ma vystrašili. A zo Škodovky mi na moju žiadosť neodpísali.

Pridajte komentár