Škoda by mohla predávať solárnu energiu pre elektromobily prostredníctvom nabíjačiek

0

Šéf predaja automobilky Škoda sa vyjadril k ziskovosti malých elektromobilov a naznačil, že by mohli predávať solárnu elektrinu prostredníctvom rýchlonabíjacích staníc. A to elektromobilistom, ktorí nemajú možnosť rýchleho nabíjania.

Mnohé automobilky tvrdia, že elektromobily nie sú ziskovými produktmi. Obzvlášť tie malé s nižšou predajnou cenou. Automobilka Škoda začne tento rok vyrábať svoj prvý elektromobil e-Citigo. Ten pritom patrí do segmentu „mini/A“.

Šéf predaja českej značky Alain Favey ale v tejto súvislosti uvádza, že aj malé elektromobily ako Škoda e-Citigo môžu byť pre výrobcu ziskové. „Áno, sú ziskové a pomáhajú nám dosiahnuť ambiciózne ciele CO2,“ povedal Favey pre Automobilwoche (via Ecomento).

„Zisk“ aj v podobe splnenia emisných noriem

Čo sa týka ziskovosti malých elektromobilov, tá by nemusela byť pre automobilky pôsobiace minimálne v Európe prvoradá, nakoľko tie sa budú musieť snažiť predať čo najviac elektromobilov, čím si znížia priemerné emisie CO2, vďaka čomu sa vyhnú veľkým pokutám, ktoré vyplývajú z nesplnenia emisných noriem a cieľov.

Zdá sa však, že Škoda by nemala mať so ziskovosťou súčasnej, ako aj budúcej generácie malých metských elektromobilov problém. Veď Škoda e-Citigo vznikla na koncernovej platforme (pre spaľováky), pričom využíva aj koncernovú techniku z modelu Volkswagen e-up. Nemusela tak investovať do vývoja úplne nového vozidla.

SEAT pritom začína vyvíjať špecializovanú platformu pre nasledujúcu generáciu malých koncernových elektromobilov. Tá má zabezpečiť vozidlá s cenou pod 20 000 € a pravdepodobne aj ich ziskovosť. A to vďaka radikálnym zmenám.

Predajne s fotovoltickými systémami

Škoda už školí svojich dílerov na predaj elektrifikovaných vozidiel, pričom ich prevádzky budú musieť byť vybavené nabíjacími stanicami. Favey aktuálne hovorí, že existujú aj plány, ktorých súčasťou je inštalácia fotovoltických systémov na strechy týchto prevádzok.

Vygenerovaná „čistá“ elektrina by pritom mohla byť uskladnené a predávaná formou nabíjania vozidiel prostredníctvom rýchlonabíjacích staníc. „Mnohí zákazníci, ktorí bývajú v apartmánoch alebo vo výškových budovách bez možnosti rýchleho nabíjania, by mohli chcieť využiť takúto službu,“ hovorí Favey.

skoda nabijacie stanice

Zdroj: Škoda

Zdroj použitých fotografií: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové mestské elektromobily od VW, Škody a SEAT prinesú radikálne zmeny
Škoda spúšťa verejné testovanie svojho prvého elektromobilu
Škoda predstaví v Šanghaji elektromobil so zadným náhonom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár