„Nie je nič rozumnejšie ako batérie,“ uvádza Škoda, ktorá chystá nové elektromobily s novým dizajnovým jazykom

7

Škoda už dávnejšie oznámila svoju transformáciu smerom k elektromobilite. A aktuálne potvrdila nielen nové elektromobily, ale aj veľké zmeny v oblasti dizajnu, ktoré prinesie nový dizajnový jazyk. Ako jedinú racionálnu možnosť pritom vidí batériový pohon.

Škoda opäť deklaruje, že svoju budúcnosť vidí v elektromobiloch. A po novom uvádza, že elektrifikácia začína zohrávať svoju rolu aj na niektorých rozvíjajúcich sa trhoch ako napr. India. Potvrdila tiež minimálne 3 nové elektromobily, ktoré sa zaradia pod elektrické SUV segmentu C, Škoda Enyaq iV. Tie prídu v „nasledujúcich rokoch“.

Jedným z nich bude aj plne elektrický nástupca modelu Octavia. Nepôjde však o elektrickú verziu Octavie, ale o nový dedikovaný elektromobil „prispôsobený novej ére elektrickej a digitálnej mobility“. A spomína sa aj verzia „kombi“. Škoda tiež uvádza, že najbližšia dekáda si vyžiada elektrifikáciu všetkých kľúčových modelov.

„Nie je nič rozumnejšie ako batérie,“ hovorí pritom šéf Škody Thomas Schäfer a ďalej vysvetľuje, že sa nezaoberajú vodíkovým pohonom ani sa vo väčšej miere neangažujú v oblasti syntetických palív. Tie totiž vyžadujú množstvo energie, ktorá môže poháňať batériové elektromobily priamo. A vodíková technológia je zas podľa Škody veľmi drahá a my dodávame, že podobne ako syntetické palivá aj energeticky neefektívna.

Škoda taktiež potvrdila, že už nebude ďalej rozširovať svoju ponuku plug-in hybridných modelov. Táto technológia je podľa nej „zložitá a drahá“, pretože je potrebné mať vo vozidle v podstate 2 systémy. A dodáva, že plug-in hybridy ani nie sú efektívne z hľadiska znižovania flotilového priemeru emisií CO2.

Úplne nový dizajnový jazyk

Škoda oznámila aj nový dizajnový jazyk. Takže nové elektromobily nebudú žiadne dizajnové deriváty existujúcich modelov. „Môžem vás ubezpečiť, že tak pre zákazníkov, ako aj pre konkurenciu, to bude veľké prekvapenie,“ povedal na adresu nového dizajnového jazyka „Modern Solid“ Schäfer.

„Naša nová stratégia NEXT LEVEL a celková transformácia si žiada komplexnú zmenu dizajnu. Nielen produktov, ale aj celej značky, Ide o najväčšiu zmenu od okamihu, ako sa Škoda stala súčasťou koncernu Volkswagen. Nanovo definujeme naše poslanie, pozíciu aj zákaznícke skupiny. Toto všetko sa premietne do nového dizajnu, vizuálneho stvárnenia a vystupovania značky,“ uviedol Martin Jahn, šéf predaja a marketingu značky Škoda.

Nuž, sme veľmi zvedaví. Nový dizajnový jazyk Škody „Modern Solid“ bude predstavený v tomto roku, pričom na titulnom obrázku máme možnosť vidieť koncepčný model, ktorý je zrejme jeho prvým nositeľom.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda chystá menšie elektromobily, vrátane sedanu veľkosti VW ID.3. V hre aj 7-miestny model
Najvýkonnejšia Škoda súčasnosti sa už dá objednať aj v SR. Čo jej cena?
Škoda hlási zvýšenie dojazdu či rýchlosti nabíjania modelu Enyaq. Dočkajú sa aj staršie vozidlá

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Ženy keď sa zamilujú, menia účes! Škoda mení šéfa, a ako sa tu píše, celý dizajn. To, čo v zahmlení úvodného obrázka vidíme, je dosť „krabicoidné“! Tak sa modlime, aby to koncom roka nebolo škaredé alebo šedivé kačiatko !!! …..

Pridajte komentár