Automobilka Škoda v rámci svojej výročnej konferencie spomenula aj plány, ktoré sa týkajú elektromobility. Očakávať pritom môžeme ďalšie elektrické modely.
Škoda vo svojej aktuálnej tlačovej správe uvádza, že v najbližších 5 rokoch investuje „do technológií budúcnosti“ cca 2,5 miliardy €. Z toho do rozvoja elektromobility poputuje 1,4 miliardy € a do oblasti digitalizácie 650 miliónov €.
Česká značka taktiež uvítala plány ohľadom možnej výstavby veľkej továrne na výrobu batérií „gigafactory“. Tým zrejme narážala na plány koncernu VW Group, ktorý chce v Európe vybudovať 6 „baterkární“ s celkovou kapacitou 240 GWh. Jedna z nich by pritom mala vyrásť v našom regióne, pričom sa zvažuje aj Česko či Slovensko.
Aké elektromobily očakávať?
V rámci tlačovej konferencie šéf Škody Thomas Schafer uviedol, že pracujú na cenovo dostupnejšom elektromobile menšej veľkosti ako SUV Enyaq (mimochodom tento rok sa dočkáme „SUV-kupé“ variantu tohto modelu), ktorý vyrastie na rovnakej platforme, t.j. MEB, informuje Autoexpress.
Nakoľko je táto platforma určená pre modely segmentov C a D, pričom Enyaq patrí do „C-čka“, je možné, že by mohlo ísť o kompaktný hatchback na báze koncernového modelu Volkswagen ID.3. Schafer žiaľ neuviedol detaily a dodal, že je na to príliš skoro.
Škoda tiež prezradila, že sa chce stať súčasťou projektu, v rámci ktorého pracuje VW Group na sub-kompaktnom elektromobile (segment B). Ten pritom vyrastie na zmenšenej platforme MEB s prívlastkom „Entry“.
Česká značka v tejto veci hovorí, že sa snaží presvedčiť materský koncern, aby mohla tento elektromobil „postaviť“ doma, píše Evglobe. Koncernová značka Seat zas pred pár dňami uviedla, že chce zastrešovať súvisiaci koncernový projekt a vyrábať sub-kompaktné koncernové elektromobily v Španielsku. A to v objeme 500 000 ks ročne. Takže sa zdá, že v hre je viacero alternatív.
V rámci dlhodobejšieho hľadiska chce Škoda ponúknuť aj elektromobil, ktorý bude mať podobnú veľkosť ako jej obľúbený model Octavia. Žiaľ, Škoda neuviedla konkrétnejší časový horizont pre žiadny zo spomínaných elektromobilov. Jediné, čo môžeme dedukovať na základe predchádzajúcich koncernových správ, je to, že sub-kompaktný model príde na trh najskôr v roku 2025. Českého súrodenca Volkswagenu ID.3 by sme sa však mohli dočkať skôr.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejšia verzia Škody Enyaq iV predsa len prichádza na Slovensko
Seat potvrdil „mestský“ elektromobil za 20 000 € a elektro-SUV Tavascan
Príde legendárna Škoda 1203 ako koncernový súrodenec elektromobilu VW ID. Buzz?
6 komentárov
Prosím Thomas Schäfer s ä …. „Schafer“ znie ako správne Schaffer a to slovo má úplne iný význam!
Prosím ťa, mohol by si tú tvoju nemčinu trochu objasniť?
Neviem dokonale po nemecky, preto sa rád nechám poučiť.
Mám iba také blahé tušenie, že si to trochu domotal. Skúsiš to rozmotať?
Ďakujem ti vopred!
P.S. Jazyk si neuviedol, takže predpokladám, že ide o nemčinu a nie napr. o holandštinu alebo o niečo podobné…
P.S.P.S. Aký je význam slova Schaffer?
neries, petko zas len trepe dve na tri… on uz iny nebude…
V nemčine je Schäfer = pastier, a Schaffer = tvorca od viacvýznamového slovesa schaffen, čo je dosť rozdielny význam. Taj, že tak!
Opýtal sa, tak odpoviem! Z nemčinou žijem už dlhé roky …
V nemčine je Schäfer = pastier, a Schaffer = tvorca od viacvýznamového slovesa schaffen, čo je dosť rozdielny význam. Tak, že tak!