Christian Strube, ktorý zastáva v automobilke Škoda pozíciu technologického šéfa, sa vyjadril k otázkam súvisiacim s elektromobilitou.
Strube pripomína, že minulý rok uviedli na trh svoje prvé elektrifikované modely, a to elektromobil Škoda Citigoe iV a plug-in hybrid Škoda Superb iV. Dodal pritom, že v oblasti elektromobility sú na dobrej ceste, keďže už teraz by mohli dodávať podstatne viac vozidiel ako dokážu vyrobiť (odhliadnuc od aktuálnej „korona-krízy“).
Ďalším veľmi dôležitým krokom má byť pre mladoboleslavskú automobilku chystané elektrické SUV Škoda Enyaq iV, ktoré ako prvý elektromobil od Škody vyrastie na koncernovej platforme MEB. Tá bola vyvinutá špeciálne pre plne elektrické vozidlá a má priniesť množstvo výhod.
Strube uvádza, že tento elektromobil, ktorý vychádza z konceptu Škoda Vision iV, predstavia ešte tento rok. Budeme pritom veriť, že „korona-kríza“ významnejšie neohrozí produkčné plány súvisiace s týmto vozidlom.
Výhody platformy MEB
Čo sa týka výhod platformy MEB, technologický šéf Škody spomína architektúru, ktorá prinesie väčší vnútorný priestor pri zachovaní vonkajších rozmerov. Batéria integrovaná do podlahy spôsobí to, že vodič bude sedieť asi o 10 cm vyššie než v bežných modeloch, čo mu poskytne lepší výhľad.
Ďalšou výhodou tohto riešenia je, že batéria neovplyvňuje veľkosť batožinového priestoru, ako je tomu napr. pri plug-in hybridnom modeli Superb. My dodávame, že takto umiestnená „neľahká“ batéria znižuje ťažisko vozidla, čo prispieva k jeho stabilite. Strube tiež spomína koncernové synergie a výrobu veľkého počtu kusov v rámci celej spoločnosti, čo prináša nižšie náklady a veríme, že aj koncové ceny elektromobilov.
Škoda podľa svojho technologického šéfa bude aj naďalej pokračovať v budovaní nabíjacej infraštruktúry v rámci svojich českých výrobných závodov, a to s veľkou intenzitou. Elektromobily značky Škoda zas v tradícii tzv. „Simply Clever“ riešení.
Zameranie na mobilitný ekosystém
Oblasť elektromobility nie je pre značku Škoda len o elektrických automobiloch, hovorí Strube. Česká automobilka totiž pracuje na tom, aby poskytla svojim zákazníkom ekosystém mobility, ktorý zahŕňa napr. aj zdieľanie rôznych druhov elektrických vozidiel. Na riešeniach v tejto oblasti pritom pracujú jej 4 „DigiLaby“, ktoré sa nachádzajú v Česku, Číne, Izraeli a Indii.
Minimálne v najbližších rokoch môžeme očakávať, že Škoda bude ponúkať vozidlá s rôznou úrovňou elektrifikácie. A to plne elektrické, plug-in hybridné a mild hybridné, pretože jej zákazníci majú rozmanité požiadavky v oblasti pohonu vozidiel, povedal Strube.
Zdroj: Škoda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda v „tichosti“ poodhalila svoje elektrické SUV Enyaq
Elektrifikované Škody trhajú v Českej republike „e-rekordy“
Škoda sprevádzkovala svoju prvú špeciálnu nabíjačku s kinetickou batériou
6 komentárov
To je článok vytiahnuty z 3 ročného šuflika?
A čo presne Znamená táto veta: „.. teraz by mohli dodávať podstatne viac vozidiel ako dokážu vyrobiť.“?
Budem sa tváriť že ten sarkazmus nevidím. Škoda by mohla predať násobne viac elektromobilov keby ich mala. Tak ako mnoho iných automobiliek. Taký je dopyt.
Než Škoda začala vyrábět Citigoe a hybrid Superb je na trhu již pár aut s tohoto segmentu ve věku i víc než 8 let.
Časová stráta je slušně vyvážena cenou i provedením obou opozdilců od Škoda koncernu.
Enyaq věřím,že bude důstojný názvu Škoda a v konkurenci BEV se nestratí!
Držím pěsti a doufám,že se mu vyhnou problémy, které zrovna překonává jeho bráška od VW.
Tie problémy sú spoločné, aj do vozov Škoda by určite chceli ten software, ktorý momentálne VW vyvíja a zatiaľ sa nedarí.
Bohužel bude na 100% tento SW potřeba i do Enyaqu, protože škoda si ten SW určitě neprogramuje, čeká, až ho dodá VW. Naštěstí je Enyaq oproti ID.3 s mírným spožděním, takže jakmile jej dodělají pro ID.3, tak jej bude snad moci škoda hned převzít. Problém je, že do iD.3 má jít SW v hodně základní verzi (protože lepší nestihnou), která se má postupně vylepšovat. To samé bude muset dělat i škoda.
Mám na VW e-up najeto 58000 km a je v provozu už 6tý rok bez poruchy
a baterie jsou stále jako nové tak nevím proč nepoužijí tento
software s menší úpravou do VW ID.3