Škoda: Klimatické ciele je možné dosiahnuť len s pomocou elektromobility

6

Šéf vývoja automobilky Škoda, Christian Strube, hovoril o rozvoji elektromobility, výzvach, ktoré prinášajú elektromobily či o tom, prečo sú vozidlá so spaľovacím motorom pre českú automobilku stále veľmi dôležité. Sľúbil tiež OTA aktualizácie.

Strube zdôrazňuje, že „ciele dohody o zmene klímy“ je možné dosiahnuť len za pomoci elektromobility. Dodáva, že čisto elektrické vozidlá sú v tomto smere najefektívnejšie. Výrazne nižšie emisie je podľa neho možné dosiahnuť aj vďaka plug-in hybridom, pričom tiež chváli mild-hybridný systém. A týmto technológiám chce Škoda prispôsobiť svoj modelový rad.

Dodáva pritom, že súčasne budú pracovať na čo najúčinnejších benzínových a naftových motoroch, „pretože tie budú hrať ešte nejakú dobu dôležitú rolu v mixe pohonov.“ 

Šéf vývoja Škody v tejto súvislosti hovorí, že spaľováky sú pre nich stále dôležité, keďže aj napriek stúpajúcemu podielu elektrických áut dáva v súčasnej dobe rad zákazníkov prednosť vozidlám so spaľovacím motorom. Každá technológia sa podľa neho hodí na iné využitie, a to kvôli svojim špecifickým výhodám. „A netreba zabúdať, že spaľovacie motory zarábajú peniaze, ktoré nám umožňujú vyvíjať elektromobily,“ dodáva.

Výzvy elektromobility

Christian Strube hovorí, že elektromobilita vyžaduje nové technické schopnosti v mnohých ohľadoch. A to napríklad v oblasti pasívnej bezpečnosti. Nie však z dôvodu nižšej bezpečnosti elektromobilov, ale kvôli tomu, že sa musia konštruovať úplne inak.

„Batéria siaha cez celý podvozok, čo má vplyv na správanie vozidla pri náraze. Testujeme preto nové scenáre havárií, rôzne rýchlosti a ďalšie komponenty,“ dodáva v tejto súvislosti Strube. Výzvou má byť tiež rozvoj energetickej sily elektrického pohonu a koordinácia jednotlivých komponentov.

Aktualizácie na diaľku

Budúce automobily značky Škoda potešia podľa Strubeho zákazníkov aj aktualizáciami na diaľku (Over The Air – OTA), ktorými sa môžu už dlhé roky chváliť elektromobily značky Tesla. Hovorí pritom, že prostredníctvom OTA bude možné aktualizovať riadiace jednotky, čo podľa neho ušetrí zákazníkom cestu do servisu.

Zdroj: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrifikované Škody trhajú v Českej republike „e-rekordy“
Škoda v „tichosti“ poodhalila svoje elektrické SUV Enyaq
Škoda prezradila ďalšie informácie o nabíjačke so „zotrvačníkovou“ batériou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Nervy moje to sú také keci až rozum z toho stojí hlavne že skoda preferuje spalovacie auta lebo stále robia zisk to snáď neni možné ako tento tesla magazín ojebava . Už choďte do riti s tymi prijebanymi vymyslami aj primitivnymi elektromobilmi keby boli tak tie ekektro super tak to už majú vsedci sa zobuďte debilkovia .to že ich dava každá automobilka do výroby lebo eú dava nezmiselne kvôty ktoré dávajú prijebany zelený eú parlamente. A že vraj revolucia dementi veď tie elektrické črepy sa nepredavaju ani z dotáciami. Takže mil ion elektrických aut ročne je revolucia asi tasko proti milijarde spalovacich .aspom nevipisujte sprostosti

    • Vies treba sa pozriet aj dalej nez na koniec svojho nosa pripadne vyplavat z bazenu svojej sebeckosti. Isteze elektromobily maju viac nevyhod ako vyhod pre bezneho uzivatela. Ja im vsak drzim palce aby sa to vývojom postupne zmenilo. Klima totiz pada na hubu a ak nechceme tuto planetu zdevastovat na kasu, je treba tlacit na zelene technologie. Dokonca podla mna sa ma tlacit ovela viac ako doteraz. Nehorazne sa to podcenuje a otala sa zo zmenami. Doprava je asi najtazsia cast, preto sa riesi takto skoro a uz dlhsie, faktom je ze vacsina emisii je priemysel, teplo, elektrina a tam sa vela zanedbalo (vid uholne elektrarne Polsko, Cina, pokracujuca tazba..). Ak nechces svojim potomkom zanechat na Slovensku polopust (mozno sa tomu uz nevyhneme) tak by si mal aspon drzat palce a aspon slovne podporovat nech sa ta technologia doladi a necmudi sa tu s fosilii.

      • Absolútny súhlas. Ten pred vami to písal určite od kŕčmového stola. Doma má servis na spalováky a proste sa mu nechce riešiť život budúcich generácií. Ale múdry je veľmi, hlavne tá jeho slovná „zásoba“ je okúlzujúca…

    • Nechápu tu nenávist k elektroautům. Je to pro mě jakožto nadšeného řidiče skvělá zpráva v tom, že tu máme další „pohon“. Posledních třicet let jsem si připadal, že už nás těch podělaných smradlavých a hlučných dieselů nikdo nezbaví. Naštěstí dieselgate nám trochu pomohla. Kromě dnes zavedených spalováků, které mám dva v garáži se tu otevírá zcela nový typ pohonu. Měl jsem možnost se už několika EVs projet a je to pozitivní zkušenost. Ty okamžité reakce na „plyn“, jsou opravdu návykové.

Pridajte komentár