Škoda má chystať elektromobil veľkosti modelu Fabia

4

Z Nemecka prichádza správa, že Škoda plánuje elektromobil, ktorý pravdepodobne bude mať veľkosť modelu Fabia.

Predstavitelia automobilky Škoda v pomerne nedávnej dobe uviedli, že zvažujú rozšírenie svojho portfólia aj o menší elektromobil. Šéf českej značky Thomas Schäfer pritom v novembri uviedol: „Určite budeme potrebovať malé elektrické vozidlo a bojujeme zaň.“ Stanovisko ohľadom tohto modelu malo padnúť okolo januára/februára.

V decembri zas Schäfer povedal nasledovné: „Potrebujeme niečo menšie, možno mestskú veľkosť a niečo v rozsahu sedanu, možno Octaviu budúcnosti, v istom zmysle. Pre našu značku sú to najdôležitejšie elektromobily, ktoré vidíme pre túto dekádu.“

No a nemecký Autobild aktuálne prichádza so správou, že Škoda plánuje malý elektromobil, ktorý bude pravdepodobne väčší ako model Citigo. Spomína sa veľkosť Fabie.

Koncernové základy

Škoda má pritom ťažiť aj z práce koncernovej značky VW, ktorá vyvíja model „ID.1“. O vývoji menšieho elektromobilu VW hovorí už dlhšiu dobu. V tejto súvislosti spomína veľkosť modelu Polo či T-Roc. A na základe doterajších informácií sa zdá, že by sme sa mohli dočkať 2 menších modelov.

Volkswagen ID.1 by mohol byť hatchback segmentu B a Volkswagen ID.2 SUV/crossover segmentu B. Je pritom pravdepodobné, že oba elektromobily vyrastú na rovnakých základoch. Tak ako je tomu v prípade modelov ID.3 a ID.4.

V súvislosti s menšími elektromobilmi od VW sa spomínala aj cena začínajúca sa sume pod 20 000 €. To sa na prvý pohľad javí ako slušný cenový skok smerom dole. A to v porovnaní so súčasnými hatchbackmi segmentu B – modelom Renault Zoe či modelmi od koncernu PSA, ktoré začínajú na sume okolo 29 000 €.

Zatiaľ však nevieme, aké parametre či výbavu menšie elektromobily od VW ponúknu. Takže je predčasné porovnávať hodnotu spomínaných elektromobilov segmentu B. Navyše chystané modely od VW majú prísť na trh najskôr okolo roku 2023. V prípade malej elektrickej „Škodovky“ sa hovorí o roku 2024.

Nuž, sme zvedaví. Je jasné, že Škoda chce malý elektromobil. Či bol jeho vývoj napokon schválený, zatiaľ s určitosťou nevieme. Autobild neuvádza zdroje svojich informácií, takže ich zatiaľ treba brať s rezervou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Škoda na spôsob Octavie je jednou z priorít českej značky
Príde legendárna Škoda 1203 ako koncernový súrodenec elektromobilu VW ID. Buzz?
Elektrická Škoda Fabia je realitou. Ide však o závodný špeciál za 700 000 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Koncern VW včítane Škody musí mať obsadené kategórie A, B, C, D! U Škody bude kategória B určite veľmi dôležitá, možno až nosná, a to i u BEV!

    • Asi mali viac dôvodov, o čom sa medzi nami len špekuluje! Úspešné CitiGo nemuselo byť dosť výnosné pre Škodu, chýbajúce batérie pre výrobu, stratégia – prednosť vo výrobe drahším Enyaqom, na ktorých viac zarobia, a kto vie čo ešte! Aj to sa stáva ….

  2. V pôvodných plánoch mali výrobné kapacity na baterky pre malé autá po roku 2025. Zatiaľ sa vo veľkom nestavajú žiadne baterkárne v EU. Na stavbu a riadny rozbeh výroby batériových článkov potrebujú 2-4 roky.

    To čo avizoval LG Chem je horko ťažko pre strednú a vyššiu triedu áut. Vrátane vysokých cien typu NMC.

    Pre lacné autá potrebujú lacné LFP. To v Európe zatiaľ nikto pre automotíve neprodukuje.

    A to vytvára časové okno pre útok lowcost EV z Číny.

Pridajte komentár