Aj Škoda si uvedomuje, že potrebuje cenovo dostupné elektromobily a že ich zabezpečenie nebude jednoduché. Každopádne jej šéf aktuálne potvrdil, že plánujú „duchovného“ nástupcu Fabie, ktorý bude stáť pod 20 000 €.
Tradičné automobilky sa aktuálne predbiehajú v avizovaní elektromobilov, ktoré majú začínať na cene okolo 25 000 €. Ide pritom o „subkompaktné“ modely, teda vozidlá segmentu B. Popritom prvé z nich začínajú hovoriť o ešte lacnejších elektromobiloch. A nedávno tak urobil aj šéf automobilky Škoda, Klaus Zellmer, o čom informoval Top Gear.
Zellmer na dnes končiacom veľtrhu IAA Mobility 2023 povedal, že po subkompaktnom elektromobile s cenou pod 25 000 €, ktorý má byť uvedený na trh v roku 2025, sa Škoda zameria na elektrický model s cenou pod 20 000 €.
Mladoboleslavská značka to každopádne považuje za výzvu. Podľa nej bude trvať určitý čas, kým sa technológia, ako aj ich vlastné poznatky vyvinú natoľko, že dokážu vyrobiť „nízkorozpočtový“ elektromobil. Má to však byť pre nich veľmi dôležité, keďže v DNA značky má byť aj naďalej „hodnota za peniaze“.
„Duchovný“ nástupca Fabie
Zellmer tiež prezradil, že pôjde o vozidlo na spôsob Fabie, čiže „vstupný model s dostatočným priestorom, bezpečnosťou a komfortom, ktorý ľudia očakávajú od Škody.“ V tomto bode je zaujímavé, že Fabia je model zo segmentu B, pričom z tohto segmentu bude pochádzať už dlhšie avizovaný model s cenou pod 25 000 €, ktorý príde na trh v roku 2025.
Zdá sa pritom, že budeme musieť prehodnotiť vnímanie segmentov v rámci budúcich elektromobilov od koncernu VW Group. Z toho, čo doteraz vieme, nám vyplýva, že koncernové elektromobily ponúknu pri podobných vonkajších rozmeroch vnútorný priestor podobný o triedu väčším spaľovacím modelom. Takže zrejme preto prímer s Fabiou, aj keď zrejme pôjde o celkovo menšie vozidlo.
Každopádne vstupný elektromobil od Škody nebude niesť meno Fabia a príde na trh „po roku 2025“, resp. „do konca tohto desaťročia“, teda medzi rokmi 2026 až 2030. A tak ako v prípade ďalších elektromobilov značky bude jeho názov začínať na „E“ a končiť na „Q“. Po EnyaQu sa pritom dočkáme spomínaného 25-tisícového subkompaktu ElroQ.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda poodhalila 4 nové elektromobily a modernizovaný Enyaq
VW potvrdil elektromobil za menej ako 20 000 €, keďže čínska konkurencia rastie
Fiat „Panda EV“ chce konkurovať najlacnejšiemu európskemu elektromobilu Dacia Spring
ODBER NOVINIEK
9 komentárov
Dobré ráno, Škoda. Už si sa prebudila?
Tak fajn. Tak teda makaj! A to tvrdo!
„Nikto vam nemôže toľko dať, koľko ja vám môžem sľúbiť!“ To je stará známa slovná hračka. Dnes stanoviť cenu BEV pre rok 2025, či dokonca 2026 až 2030, je pre zákazníkov lákavé, ale ekonomicky zradné! Koľko sa toho za posledné dva-tri roky odohralo, čo ceny dosť ovplyvnilo ….
P.S. Rád by som nemal pravdu.
Rok 2042: Značka Škoda, patriaca pod čínsky koncern SAIC konečne uvádza elektromobil do 20 tis. EURO. Konkurentom mu bude model od VW (patriaci pod činsky komncern XPENG). 🙂
Myslím, že VW prejde skôr pod Saudov. Aby bola konkurencia. Ale vlastne neviem, keďže Katar má podiel v Mercedes, či to predsa len nepustia Číňanom a Sudi kúpia len Porsche. Prestíž je prestíž…
Pre nás, ovčanov EU sa nič nezmení. Budeme platiť tú istú cenu len v inej výške. A peniaze získam tak, že odpredám svoj dom známemu podnikateľovi, budem v ňom môcť bývať a budem mu ho splácať. A zoberiem si za takto utŕžené peniaze superdrahé „európske“ auto na splátky. Keby to nevychádza, ešte stále môžem zoberať spotrebák. Amerika na kolieskach 🙂
Asi sa ti nechtiac podarila pekná slovná hračka, keď si na klávesnici klikol na „v“ namiesto na „b“! 🙂 Veru že sme často len „OVČANIA“ a nie OBČANIA !!!! 🙂 🙂 🙂
budiiiicek, slovo ovcania sa uz pouziva dlhe roky…
Ja mám dlhé vedenie, a tak sa to ku mne dostalo až včera! 🙂
Jezdím v Citigo iv už třetím rokem se spotřebou průměrně 12 kW /100km. Taková auta na trhu chybí, proto čekám na VW ID2, které snad bude dřív než avizovaná elektro Škoda.
Či VW, či Škoda, veľmi meškajú !!!!