Škoda bojuje za získanie 5 až 7 elektrických modelov a odhaduje koniec svojich spaľovákov

6

Najvyšší predstaviteľ odborov v Škoda Auto MB v rámci interview prezradil viacero zaujímavých informácií, ktoré súvisia s budúcimi elektromobilmi českej značky. Aké nové elektrické modely môžeme očakávať a kedy Škoda skoncuje so spaľovacími motormi?

Koncern Volkswagen Group má jeden z najambicióznejších plánov súvisiacich s elektrifikáciou spomedzi tradičných automobiliek. Ten sa pritom dotýka každej koncernovej značky, vrátane Škody. Česi aktuálne ponúkajú jediný elektromobil – Enyaq iV, predstavitelia značky však v rámci koncernu bojujú za podstatne viac plne elektrických modelov, prezradil pre portál Seznam Zprávy predseda odborov v organizácii Škoda Auto Mladá Boleslav, Jaroslav Povšík.

Povšík hovorí, že Škoda potrebuje minimálne 5 elektrických modelov, ideálne 7. Keď sa im to podarí, má to byť „dobré“. Dodáva však, že o to musia v rámci materského koncernu VW Group bojovať, pričom o elektromobily v koncerne bojuje každý. Cestu späť k spaľovacím motorom pritom nevidí.

Aktuálne má mať Škoda zabezpečené 4 plne elektrické modely. Ak ale nezíska spomínaných 5 až 7, hroziť má strata až 10 000 pracovných miest v horizonte pre roky 2030 až 2032. Povšík na tému pracovných miest tiež uvádza, že tie poklesnú v závislosti od toho, koľko elektromobilov budú vyrábať. Má byť za tým zjednodušenie výroby, ktoré prinesú elektromobily. Preto potrebujú vyrábať čo najviac elektro-modelov.

Aké elektromobily očakávať?

Jaroslav Povšík uvádza, že koncom januára začnú vyrábať nový „SUV-kupé“ variant modelu Enyaq, ktorý bude niesť meno Škoda Enyaq Coupé iV. Tiež sa máme dočkať „plne elektrickej Octavie„. Na základe predchádzajúcich informácií od predstaviteľov značky Škoda by však nemalo ísť o plne elektrifikovanú Octaviu, ale o úplne nový model s podobnou veľkosťou a použiteľnosťou. V hre je pritom aj variant „kombi“.

Povšík tiež spomínal SUV Kodiaq, o ktorého budúcnosti aktuálne uvažujú a diskutujú. Zvažuje sa aj jeho elektrifikácia, ale slovo v tomto smere bude mať tiež koncern. To však na prvý pohľad vyznieva zvláštne, keďže model Kodiaq patrí do rovnakého segmentu ako Enyaq.

O plug-in hybrid by pritom nemalo ísť, keďže aj Povšík spomenul odklon od hybridného pohonu. Možno elektrickým Kodiaqom len nazýva nástupcu modelu Enyaq, ktorý by mohol neskôr vyrásť na koncernovej platforme novej generácie – SSP, ktovie.

Povšík spomenul aj „elektrický Karoq“. Viac neprezradil, ale mohlo by ísť o viackrát avizovaný sub-kompaktný elektromobil, ktorý bude derivátom modelu značky VW, ktorý vzíde z konceptu Volkswagen ID. Life. Ten by mal podľa predchádzajúcich správ doraziť na trh okolo roku 2025 a mohol by niesť meno Elroq.

Koniec spaľovákov?

Najvyšší predstaviteľ odborov v Škoda Auto MB sa tiež vyjadril na tému ukončenia spaľovacích modelov. Domnieva sa, že by sa tak mohlo stať v roku 2035, kedy už budú „vonku z klasických motorov a hybridov“. To až tak neprekvapí, keďže EÚ zvažuje, že práve v tomto roku by mohla zakázať predaj nových spaľovacích áut.

Tieto plány sa však vzťahujú aj na ostatné trhy, kde bude Škoda pôsobiť. Povšík totiž uviedol, že nechcú „zneužívať“ iné trhy na „ukladanie špinavých motorov“, a tým „zapleveliť chudobné krajiny vyššími CO2“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda opäť poodhalila SUV-kupé verziu elektromobilu Enyaq. Ponúknuť má aj vyšší dojazd
Škoda údajne chystá elektrického nástupcu modelu Superb s cenou od necelých 35 000 €
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Správne úvahy a plány od značky Škoda. V podstate inej cesty ani niet.
    Je to iba môj súkromný názor – ale Škodu ani nič od koncernu VW nechcem. (Škodovke a aj celému koncernu VW je môj názor určite ukradnutý, ale to je jedno.)
    Dôvod – už im neverím.
    Dedo si v r. 1970 kúpil Š 100L, bola to jedna z prvých. Bol som ešte malý chlapec. Bolo to prvé a jediné auto v jeho živote. Miloval som to auto.
    Dnes je všetko ináč. Koncern VW klame až sa práši.
    Dieselgate nepotrebuje komentár.
    A to že stopli veľmi úspešné malé elektrické trojičky od VW, Škody a Seatu som dodnes nepochopil a je mi z toho zle od žalúdka. Nezmyselné výhovorky na nedostatok batérií…
    Proste klamú. Preto ich nemám rád!

    • Za dieselgate boli aj francúzske firmy a softvér bol od Bosch. Kto si bez viny, prvý hoď kameňom. Ruku na srdce – kto v živote nezaklamal? A čo sa týka podvodov vo veľkom – pozrite na podvody s potravinami a liekmi – to je iný level, tam ide priamo o život. Pamätá sa ešte niekto na liek Contergan? Tisíce detí sa narodili zdeformované, namiesto rúk len pár prstov od pleca a podobne. Báchorky o škodlivom cholesterole a miliardový biznis s liekmi proti cholesterolu – kompletne škodlivosť vymyslená od začiatku ako súčasť marketingu. A na vedľajšie účinky od liekov proti cholesterolu nové lieky. Pozrite si dokument od štátnej nemeckej televízie, ako sa kupovali posudky a lekári na predpisovanie. A lieky proti bolesti s opiátmi v USA a tisíce závislých a zničených existencií a životov. A škandály s falšovaným vínom z Talianska, s posypovou soľou na cesty predávanou ako jedlá soľ, s mäsom s antibiotikami. Ako sa klame v politike a spravodajstve, klamú celé krajiny, napríklad v OSN, že sa snažia o ochranu klímy a blaho ľudstva – a realita? Treba vedieť aj odpúšťať, VW zaplatil na pokutách a náhradách miliardy (vrátane vybudovania sietí nabíjačiek v USA a EU) a poučil sa – je v popredí pri presadzovaní elektromobility. Koľko miliárd investoval koncern VW a koľko má už dnes elektromobilov a koľko GM, Ford, Toyota alebo Stellantis?

    • ani ja, bohuzial nas k tomu donutia stale rastucimi cenami klasickych aut, obmedzovanim ich vstupu do miest a stupajucimi danami (pocnuc palivom, konciac vyhadzovanim z STK/EK)

  2. Lavína elektrifikácie áut je v pohybe, a bez pardonu berie so sebou všetko ostatné! Dnes nie je nič čo by ju zastavilo. Plány automobiliek len naznačujú, kde by sa v tejto lavíne rady raz ocitli ….

Pridajte komentár