Mladoboleslavská automobilka v marci potvrdila, že jej prvým elektromobilom bude model Škoda e-Citigo, pričom v hre je aj názov Citigo E. Ako už tušíte, vychádzať bude z najmenšieho modelu značky, Citigo. Aktuálne sú na svete prvé neoficiálne informácie o jeho možných špecifikáciách.
Škoda e-Citigo má zdieľať techniku faceliftovaného koncernového dvojčaťa Volkswagen e-up. Rovnako tak aj španielsky súrodenec Seat e-Mii, napriek tomu, že pôvodne sa spomínal pohon identický so súčasnou verziou elektrického up-u.
3 trojičky s 3 variantmi
Nemecký časopis Auto Bild priniesol informáciu, že všetky 3 koncernové modely by mali dostať po 3 výkonnostne a kapacitne odlišné verzie. V útrobách mestských elektromobilov by sme mali nájsť batérie s kapacitou 24, 36 a 49 kWh. Tie by mali zabezpečiť dojazd 300 až 500 km. Niektoré zdroje uvádzajú základný dojazd 270 km. Dúfajme, že podľa WLTP.
Ďalšie informácie hovoria o krútiacom momente 230, 330 a 430 Nm. Tieto hodnoty naznačujú, že sa môže jednať o skutočne čiperné a zábavné vozidlá. O batériové články by sa mal postarať nový dodávateľ, a to Samsung SDI. Ten by tak nahradil spoločnosť Sanyo/Panasonic.
Top variant zrejme až v ďalšej generácii
Predpokladá sa požitie 50 Ah článkov, ktorých výroba sa už začala v novom maďarskom závode. Súčasný e-up používa 25 Ah články. Ďalšie správy ale naznačujú, že pohonná jednotka so 49 kWh batériou (údajne od CATL), dojazdom 500 km a krútiacim momentom 430 Nm by mala byť dostupná až v ďalšej generácií trojičiek. Tie majú byť postavené na e-platforme MEB.
Prijateľná cena?
Jedným z najzaujímavejších, ak nie najzaujímavejším údajom, je cena elektromobilu Škoda e-Citigo. Portál Pushevs informuje, že Škoda údajne navrhuje predajnú cenu okolo 19 000 €. To by rozhodne nebola zlá cena za elektromobil s dojazdom 300 km.
Predobjednávky začiatkom roka
Dôležitou otázkou však je, či sa jedná o cenu s DPH a podľa akej normy bol vypočítaný proklamovaný dojazd. Každopádne, všetko sú zatiaľ len neoficiálne informácie. Tie oficiálne by sme však mohli spoznať v 1. štvrťroku 2019, kedy sa majú spustiť predobjednávky na Škodu e-Citigo. Do predaja sa má dostať v rovnakom roku, pričom vyrábať sa bude v Bratislave.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila plug-in hybrid, z ktorého bude vychádzať nástupca Rapidu a modely RS
Škoda investuje 2 miliardy € do elektromobility. Čoho všetkého sa dočkáme?
Škoda chystá 5 elektromobilov. Akých modelov sa dočkáme?
Zdroj: Pushevs, titulný ilustračný render: autobild.de
4 komentáre
Pre boha a načo je mikro mestskému auto dojazd 500km? Aj 270 je dobludu v pohode staci istých 100 a nabijat sa bude raz za týždeň. Na hmotnosti sa posetri na cene tiež.
Keď to chces predať po 20 rokoch s nájazdom 100000 a s popisom „po dôchodcovi“,. tak áno. Ale ak máš vramci mesta 25 km do roboty a 25 naspäť, tak ťa väčší dojazd poteší. Prípadne ak sa živis ako pizzaman tak tu baterku dáš za deň.
Lebo tých 270 je ideálny dojazd! Bez dvetiel, bez kúrenia,bez klimatizácie, bez rádia, bez jazdy do kopca… Ak chcete jazdiť komfortne a aj zimných mesiacoch rátajte tak polovičný dojad. Ďalším faktom je to že takéto meske E-vozítko je len pre ľudí s garážou a možnosťou každodenného nabíjania, takže je skôr pre ľudí dochádzajucih z periférií a širšieho okolia mesta. A tý skôr siahnu po dlhšom dojazde aj kôli meskym zápcham.
Prečo po dlhšom dojazde siahnu kvôli mestským zápcham? V zapchach predsa ev práve ušetria na dojazde. No v princípe súhlasím s ostatnými, že taký dojazd je postačujúci pre 80% slov.vodičov, ktorí dochádzajú do práce z periférie.