Prvý elektromobil Škoda má stáť 19 000 € a ponúknuť dojazd 300 km

4

Mladoboleslavská automobilka v marci potvrdila, že jej prvým elektromobilom bude model Škoda e-Citigo, pričom v hre je aj názov Citigo E. Ako už tušíte, vychádzať bude z najmenšieho modelu značky, Citigo. Aktuálne sú na svete prvé neoficiálne informácie o jeho možných špecifikáciách.

Škoda e-Citigo má zdieľať techniku faceliftovaného koncernového dvojčaťa Volkswagen e-up. Rovnako tak aj španielsky súrodenec Seat e-Mii, napriek tomu, že pôvodne sa spomínal pohon identický so súčasnou verziou elektrického up-u.

3 trojičky s 3 variantmi

Nemecký časopis Auto Bild priniesol informáciu, že všetky 3 koncernové modely by mali dostať po 3 výkonnostne a kapacitne odlišné verzie. V útrobách mestských elektromobilov by sme mali nájsť batérie s kapacitou 24, 36 a 49 kWh. Tie by mali zabezpečiť dojazd 300 až 500 km. Niektoré zdroje uvádzajú základný dojazd 270 km. Dúfajme, že podľa WLTP.

Ďalšie informácie hovoria o krútiacom momente 230, 330 a 430 Nm. Tieto hodnoty naznačujú, že sa môže jednať o skutočne čiperné a zábavné vozidlá. O batériové články by sa mal postarať nový dodávateľ, a to Samsung SDI. Ten by tak nahradil spoločnosť Sanyo/Panasonic.

Top variant zrejme až v ďalšej generácii

Predpokladá sa požitie 50 Ah článkov, ktorých výroba sa už začala v novom maďarskom závode. Súčasný e-up používa 25 Ah články. Ďalšie správy ale naznačujú, že pohonná jednotka so 49 kWh batériou (údajne od CATL), dojazdom 500 km a krútiacim momentom 430 Nm by mala byť dostupná až v ďalšej generácií trojičiek. Tie majú byť postavené na e-platforme MEB.

Prijateľná cena?

Jedným z najzaujímavejších, ak nie najzaujímavejším údajom, je cena elektromobilu Škoda e-Citigo. Portál Pushevs informuje, že Škoda údajne navrhuje predajnú cenu okolo 19 000 €. To by rozhodne nebola zlá cena za elektromobil s dojazdom 300 km.

Predobjednávky začiatkom roka

Dôležitou otázkou však je, či sa jedná o cenu s DPH a podľa akej normy bol vypočítaný proklamovaný dojazd. Každopádne, všetko sú zatiaľ len neoficiálne informácie. Tie oficiálne by sme však mohli spoznať v 1. štvrťroku 2019, kedy sa majú spustiť predobjednávky na Škodu e-Citigo. Do predaja sa má dostať v rovnakom roku, pričom vyrábať sa bude v Bratislave.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda predstavila plug-in hybrid, z ktorého bude vychádzať nástupca Rapidu a modely RS
Škoda investuje 2 miliardy € do elektromobility. Čoho všetkého sa dočkáme?
Škoda chystá 5 elektromobilov. Akých modelov sa dočkáme?

Zdroj: Pushevs, titulný ilustračný render: autobild.de 

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Pre boha a načo je mikro mestskému auto dojazd 500km? Aj 270 je dobludu v pohode staci istých 100 a nabijat sa bude raz za týždeň. Na hmotnosti sa posetri na cene tiež.

    • Keď to chces predať po 20 rokoch s nájazdom 100000 a s popisom “po dôchodcovi”,. tak áno. Ale ak máš vramci mesta 25 km do roboty a 25 naspäť, tak ťa väčší dojazd poteší. Prípadne ak sa živis ako pizzaman tak tu baterku dáš za deň.

    • Lebo tých 270 je ideálny dojazd! Bez dvetiel, bez kúrenia,bez klimatizácie, bez rádia, bez jazdy do kopca… Ak chcete jazdiť komfortne a aj zimných mesiacoch rátajte tak polovičný dojad. Ďalším faktom je to že takéto meske E-vozítko je len pre ľudí s garážou a možnosťou každodenného nabíjania, takže je skôr pre ľudí dochádzajucih z periférií a širšieho okolia mesta. A tý skôr siahnu po dlhšom dojazde aj kôli meskym zápcham.

      • Prečo po dlhšom dojazde siahnu kvôli mestským zápcham? V zapchach predsa ev práve ušetria na dojazde. No v princípe súhlasím s ostatnými, že taký dojazd je postačujúci pre 80% slov.vodičov, ktorí dochádzajú do práce z periférie.

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!