V slovenskom závode koncernu Volkswagen Group, ktorý sa nachádza v Bratislave, dnes spustili výrobu modelu Škoda Citigoe iV. Ide pritom o prvý elektromobil českej značky. Po započítaní štátnej dotácie u nás vyjde na menej ako 10 000 €.
„Spustením výroby modelu Citigoe iV sme dosiahli nový míľnik v histórii spoločnosti Škoda Auto. Je prvým modelom našej značky s čisto batériovým pohonom, ktorý presvedčí mnohými praktickými prednosťami a veľmi vysokou kvalitou výroby,“ hovorí Michael Oeljeklaus, šéf výroby a logistiky automobilky Škoda.
Škoda Citigoe iV bola pritom v Bratislave aj predstavená (23. mája), počas prebiehajúcich majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji. A to spoločne s prvým plug-in hybridom českej značky, Škodou Superb iV.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
260 km na jedno nabitie
Škoda Citigoe iV je mestský hatchback, ktorý má na dĺžku len 3 597 mm (rázvor 2 422 mm) a na šírku 1 645 mm. Základný batožinový priestor o objeme 250 l je možné sklopením zadných sedadiel zvýšiť na 923 l. O pohon prednej nápravy sa stará elektromotor s výkonom 61 kW (krútiaci moment 212 Nm). Z 0 na 100 km/h zrýchli za 12,3 sekundy, zo 60 na 100 km/h za 7,3 s. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 130 km/h.
36,8 kWh (využiteľných 32,2 kWh) li-ion batéria zabezpečí dojazd 260 km (WLTP). Podporuje DC rýchlonabíjanie výkonom do 40 kW. Na takomto zdroji sa pritom nabije na 80 % za 1 hodinu.
Bezkonkurenčná cena
Škoda Citigoe iV s pomerne bohatou výbavou vyjde aktuálne na slovenskom trhu na 17 590 €. A to po započítaní „štartovacieho bonusu“ vo výške 3 600 €, ktorý platí do 30. novembra 2019. Na tento model sa pritom bude vzťahovať štátna dotácia vo výške 8 000 €. To znamená, že s oboma „bonusmi“ bude začínať cena Citigoe iV na sume 9 590 €.
Žiadosť o dotáciu bude možné oficiálne podať od 17. decembra 2019. Avšak kvôli predpokladanému veľkému záujmu sa bude možné „pred-registrovať“ prostredníctvom jednoduchého formulára už 11. decembra. Viac…
Podľa skorších správ od automobilky Škoda, prví zákazníci by sa mali dočkať modelu Citigoe iV začiatkom budúceho roka.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel
Prvý elektromobil Škoda sa v ČR vypredal a „zosmiešnil“ rekord
Nový Volkswagen e-up dostal slovenskú cenu, e-Golf zas mega-zľavu
16 komentárov
Urcite sa bude dat sucasne vyuzit aj bonus aj dotaciu? Ja si to nemyslim. Takze cena bude od 13 190€ co mi uz take zaujimave vzhladom na typ auta nepride. Interier je priam hrozny. Setrilo sa kde sa dalo. Ved to nema ani kryte podbehy.
Tiez si to nemyslim, v podmienkach pre dotaciu pisu ze po jej schvaleni mate xy dni na objednanie vozu. Tak kto to riskne a objedna si auto skor nez bude mat schvalenu dotaciu?
Na objednanie auta máte 12 mesiacov po schválení poukážky. Prečítajte si predošlý článok na tejto stránke.
dik za doplnenie xy dni je teda 12 mesiacov ale nic to nemeni na tom ze tento clanok zavadza uz v titulke a cena menej ako 10 000 € nebude dosazitelna – to marketing vw a skody proste nedopusti 😉
25 % z celkovej obstarávacej ceny vozidla okrem vozidiel kategórie M1 a N1,
35 % z celkovej obstarávacej ceny vozidla, ak žiadateľ súčasne vyradil z evidencie vozidiel vozidlo so spaľovacím motorom staršie ako 15 rokov a táto dotácia nebola žiadateľovi už poskytnutá na iné vozidlo.
Prečítajte si celý článok na: …sk/financie-na-podnikanie/dotacie-na-elektromobily…
Podmienky ktoré uvádzate boli len návrhom ktorý sa nikdy nepodpísal. Čakalo sa na potvrdenie dátumu výroby škodovky nič viac nič menej, taky je dôvod prečo sa to naťahoval od apríla. Podpísana a plátna dotácia je po novom na čisté elektro N1 a m1 8000eur. Vyplatené v jednej tranzi až po preukázaní zakúpenia a vlastníctva vozidla a ďalších náležitosti. Treba si precitat celé znenie, 17 príloh 🙂 žiadosť bude posudzovania a do 30 dní sa vyjadria ci poskytnú dotáciu. Nie ako keď bola dotácia 5000eur a stačilo poslať kópiu oev a žiadosť na ZAP a vybavene. Ale nevadi, nie je to nič co sa nedá zvladnut, len viac byrokracie, ale za 8000e to stojí určite.
Neuveriteľné.. Dúfajme, že tu zľavu škodovka predĺži, ale i keby nie, je to geniálne. Ako píšu niektorí, interiér, resp auto je také, aké je.. Ale ktoré mestské auto dnes nemá takýto low-cost interiér? Všetky značky sú na tom v tomto smere rovnako. Ale nik neponukal ešte EV za 17000! To je proste fakt unikum. Super! A byť tak priemerným Slovákom, čo najazdí 80km denne, to je fakt pecka. A na dovolenku do chorvátska by som si kľudne požičal aj karavan, za ušetrené peniaze na benzine, to určite vyjde ešte aj na vreckové na dovolenke 😉 A s dotáciou, aj bez, to jednoznačne schová benzín /naftak do vrecka. Aj zrychlenim aj ekonomicky! Úžasné fakt!
aj ti cvrklo? 🙂
Zrýchlením ????
o dotaciu môžu požiadať aj mestá a koho uprednostnia? to že človek požiadá o dotáciu neznamená že ju dostane …. koľko stojí PZP a havarijna na elektro ? ake su riešenia poistovni ak pri naburani sa musi miesto poškodeného 1 článku vymienať celá batéria?
ak do auta kde je dojazd 200km testovane so 60-70km osobou a ja tam naložím rodinu a hneď zaťažím 300kg a v zime mi dieta povie zakur tak v zapche sa bateria zapoti a nebude mat dojazd aky potrebujem. ak mam mat taky malicky dojazd musim hladat okolo prace nejaku nabijačku tak auto necham 2km od prace a mhd sa presuniem do prace potom o par hodin si zoberiem priepustku sukromne opustenie prace sadnem na mhd a pojdem si pre auto aby som neplatil tazke eura za nabijanie a uz to nie je ziadne setrenie penazenky atd atd
Asi tak..nič nie je domyslene a nabíjanie uz vôbec.Kolko nabijacich stanic by muselo byt v malom meste na cca len 1000 aut ? O veľkých ani nehovorim.Vzhladom na dobu nabijania.A co clovek bude sediet hodinu v aute a cakat priblizne kazdy druhý den a hlavne v zime kde kurenie si odobera tiez energiu..to bude kazdy den.A idú spustat vyrobu…najskor sa malo vybudovat,domyslieť nabijanie, skratit dobu nabijania..toto bude klucove pri tomto aute.V dnesnej dobe kde cas nás nahana..
V clanku su hluposti.
1. Cena do konca novembra 2019 je 17 590,-EUR
2. Cena od 1. decembra 2019 je 21 790,- EUR
3. Zakaznik zaplati v pripade ziskania dotacie (po 18.12.2019) sumu 21 790,- a stat mu vrati 8 000,- EUR, cize jeho naklady budu po vyplateni dotacie 13 790,- EUR.
4. Cena v CR je pritom 479 000Kc, co je priblizne 18 700,-EUR. Aktualne ponukaju zlavu 30 000Kc, ci sa cena dostane na 17 550,- EUR, co je takmer zhodne so sucasnou cenou na slovensku.
Kedze sa Skoda CITYGO-IV vyraba v Bratislave, cena 21 790,- u nas zavana kolonialnymi praktikami.
Presne, odporúčame do pozornosti Protimonopolného úradu a Štátnej obchodnej inšpekcie, ako aj vyhlasovateľovi dotačnej výzvy, Ministerstvu hospodárstva – veď to je jasné privlastnenie si dotácií navýšením ceny. 21790 nie je slovenská cena, ale dotačná cena.
Podobne ako o hybridnom Superb, až to vyzerá ako zavádzanie a reklamovanie škodovky.
Ak tú zavádzaciu cenu nepodržia aj ďalej, tak smola. Nepredajú nič. A je v záujme automobily týchto EV predať čo najviac, lebo im to zníži flotilové emisie, za ktoré budú od 2020 platit mastné pokuty. Veľmi silno pochybujem, že ten bonus nebude pokračovať.
To „auto“ vyzera dost zle aj s normalnym motorom. Ten bayerkovy pohon je ojeb.