Po „bleskovom“ vypredaní je prvý elektromobil českej značky, Škoda Citigoe iV, opäť v ponuke pre slovenský trh. Nová ponúka síce už nie je taká atraktívna, stále však ide spolu s koncernovým súrodencom VW e-up o cenovo najdostupnejší plne elektrický automobil kat. M1.
Začiatkom minulého mesiaca Škoda informovala, že model Citigoe iV bol vypredaný na domácom českom trhu behom 7 týždňov od spustenia predaja. Pre tento trh bolo pritom vyhradených 500 kusov. Krátko na to postihol rovnaký osud aj prvú várku vozidiel vyhradených pre Slovensko.
A niet sa čomu čudovať, veď išlo o cenovo najdostupnejší elektromobil kategórie M1 na našom trhu, pričom ponúka na svoju triedu veľmi slušné parametre. Toto mestské vozidlo je vybavené 36,8 kWh batériou (využiteľných 32,2 kWh), ktorá zabezpečí veľmi slušný dojazd 253 km (WLTP).
Napriek tomu, že ide o cenovo dostupné vozidlo, podporuje DC nabíjanie výkonom 40 kW. Na 80 % sa tak nabije za 1 hod. Vďaka výkonu 61 kW a krútiacemu momentu 212 Nm (dostupný od 1. otáčky) veľmi slušne akceleruje, najmä na mestskú „maximálku“ 50 km/h (3,9 s).
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
V hlavnej úlohe cena a slušný dojazd
Hlavným dôvodom úspechu tohto modelu však bola s najväčšou pravdepodobnosťou cena a v dobe jeho vypredania aj avizované dotácie, v rámci ktorých bolo možné získať na elektromobil príspevok vo výške 8 000 €. Summa summarum, Škodu Citigoe iV mohli mať „šťastlivci“ už za 9 590 €.
A to vďaka vtedajšiemu časovo obmedzenému štartovaciemu bonusu vo výške 3 600 € a započítaní možnej 8 000 € dotácie, keďže základná cenníková cena bola 21 190 €. No a tá sa nezmenila ani v prípade „novej“ ponuky.
Škoda však znížila cenový bonus na 1 200 €, takže Citigoe iV vyjde u nás aktuálne na minimálne 19 990 €. Táto ponuka teda už nie je taká atraktívna, obzvlášť v kontexte vyčerpaných dotácií. Na druhej strane si treba uvedomiť, že VW e-up 1. „generácie“, z ktorého Citigoe iV v podstate vychádza, mal zhruba polovičnú batériu a dojazd, pričom stál okolo 25 000 €.
Navyše, keď sa pozrieme na konkurenciu mimo koncernových trojičiek (model e-up 2020 je v SR dostupný aktuálne za 17 970 € po započítaní bonusu 4 200 €, SEAT Mii Electric sa u nás nepredáva), vyzerá táto ponuka ešte lepšie. Veď Smart EQ Forfour s dojazdom 160 km podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC stojí vyše 23 000 €, na jazdné zážitky orientované MINI Cooper SE vyjde min. na 32 950 € a technologickými „vychytávkami“ nabitá Honda e začína dokonca na sume 34 990 €. Treba však dodať, že posledné 2 menované modely sú o niečo väčšími vozidlami.
Na hlavnej slovenskej stránke Škody zatiaľ nenájdeme aktívny konfigurátor pre model Citigoe iV. Takže je zrejme potrebné osloviť predajcov vozidiel českej značky.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel
Škoda sprevádzkovala svoju prvú špeciálnu nabíjačku s kinetickou batériou
Nová Škoda Octavia s plug-in hybridným pohonom ponúkne e-dojazd 55 km
5 komentárov
Skoda stiahla zo svojej stranky ceny tesne pred vyzvou. Zaujimalo by ma ako to bude so zaujemcami, ktori uviedli „nespravnu“ predpokladanu cenu vozidla. Resp. bude mozne zmenit typ vozidla, kedze momentalne obdobny automobil (e-up) je o 2500€ lacnejsi.
ta predpokladana cena je udaj, ktory v tej ziadosti nic neznamena.
IMHO si mohol uviest 20000 pre citigo a realne si potom kupis teslu za 49000 a bude to OK
kazdopadne mne vcera v skodovke povedali, ze citigo je stale vypredane a objednat sa neda.
vraj treba pockat do januara, ked ocakavaju, ze cca polovica objednavok bude zrusena (lebo ludia nedostali dotaciu)
nový cenník škody už neponúka úvodný 3600€ bonus, ale len 1200€, teda je vlastne teraz drahšia o 2400€! A navyše dostanem poradie do výroby niekde na konci 2020, začiatok 2021.
Nie je tu niekto zo šťastlivcov, čo majú rezervovanú citigoe iv za úvodnú cenu s 3600€ bonusom a termínom dodania feb/mar 2020?
Kúpim, za 1500€, win-win.
Lacnejší je ale iba základ, ďalšia vec reálna dostupnosť v priebehu roka 2020
sila ze v cz je za cenu 479 900 Kč, cca 18800eur, a vcene je wallbox s montazou, alebo 30.000czk dodatocny bonus, tiez ma v zaklade uz vyhrievane celne sklo, ovladanie zrkadiel v elektrike.
Je tu EU nic nebrani zaujemcom ist ho kupit za hranice do 1. skody. Tomuto nerozumiem tejto strategii Skody:…koda-auto.cz/modely/nove-citigo/nove-citigoe-i…
…z749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/a5fb0156-5ff9-404e-8d7f-5441be7d8344/citigoe-iv-cenik.efa6a80ec09f97a00e58dddb3c5b22fd.pd…