Elektrická Škoda Citigo sa vypredala už aj na Slovensku. Čo ďalej?

27

Prvý elektromobil mladoboleslavskej značky, Škoda Citigoe iV, je na slovenskom trhu vypredaný, uvádza sa na oficiálnom webe slovenského zastúpenia automobilky.

Škoda Citigoe iV sa ešte ani poriadne nezačala vyrábať v bratislavskom závode koncernu VW Group a prvé trhy začínajú hlásiť, že je vypredané. A toto nepríjemné oznámenie našli na oficiálnom webe „Škodovky“ aj záujemcovia zo Slovenska.

Začiatkom tohto mesiaca Škoda informovala, že model Citigoe iV bol vypredaný na domácom českom trhu behom 7 týždňov od spustenia predaja.  Pre tento trh bolo pritom vyhradených 500 kusov. Za necelé 2 mesiace tak Škoda v ČR „predala“ viac elektromobilov, ako bolo v krajine zaregistrovaných behom prvého polroka 2019. Ten bol pritom v tomto smere rekordným.

A niet sa čomu čudovať, veď išlo o cenovo najdostupnejší elektromobil kategórie M1 na tamojšom trhu (v prepočte 16 600 €), pričom ten ponúka na svoju triedu veľmi slušné parametre. Veď toto mestské vozidlo je vybavené 36,8 kWh batériou (využiteľných 32,2 kWh), ktorá zabezpečí veľmi slušný dojazd 260 km (WLTP).

Napriek tomu, že ide o cenovo dostupné vozidlo, podporuje DC nabíjanie výkonom 40 kW. Na 80 % sa tak nabije za 1 hod. Ide pritom o svižné auto s výkonom 61 kW, ktorého krútiaci moment 212 Nm (dostupný od 1. otáčky), veľmi slušne akceleruje, najmä na mestskú „maximálku“ 50 km/h (3,9 s).

Lákava cena + možná dotácia

A toho, čo sa stalo v Česku, sme sa dočkali aj na Slovensku. Škoda Citigoe iV sa vypredala (aktuálne už nie je pre tento model dostupný konfigurátor). A ani v tomto prípade sa niet čomu diviť, veď aj u nás bol tento model cenovo najdostupnejším elektromobilom kat. M1. Obzvlášť so „štartovacím bonusom“ vo výške 3 600 €, vďaka ktorému vyšiel na 17 590 €.

Záujem o tento model pritom určite akcelerovali ohlásené štátne dotácie, v rámci ktorých bude možné požiadať  (vrátane modelu Citigoe iV) o príspevok na elektromobily, a to vo výške 8 000 €.

A čo teraz?

Škoda po vypredaní svojho prvého elektromobilu v ČR mierne upravila svoju ponuku. Zrušila príplatkové balíky, pričom aktuálne je dostupný jediný variant s najvyšším balíkom výbavy v hodnote 770 €, pričom cenu navýšila cca o 2 000 €.

V SR bol dostupný jeden variant modelu, takže v tomto smere by sa nemuselo zmeniť nič. Dá sa však očakávať zvýšenie ceny, resp. zrušenie štartovacieho bonusu vo výške 3 600 €. To by znamenalo základnú cenu 21 190 €. S možnou dotáciou vo výške 8 000 € by to však nebola zlá ponuka.

Zákazníci, ktorí si elektromobil Škoda Citigoe iV objednajú po opätovnom spustení konfigurátora, môžu zrejme čakať, že si na svoje vozidlá počkajú dlhšie. Riešením tejto situácie však môže byť objednávka v podstate identického koncernového súrodenca Volkswagen e-up 2020, ktorý aktuálne vyjde s „eco-bonusom“ vo výške 4 200 € (platný do 29.2.2020) na 17 970 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na ktoré elektromobily sa bude vzťahovať štátna dotácia vo výške 8 000 €? | AKTUALIZOVANÉ
Nová Škoda Octavia s plug-in hybridným pohonom ponúkne e-dojazd 55 km
Nový Volkswagen e-up dostal slovenskú cenu, e-Golf zas mega-zľavu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

27 komentárov

  1. Neviem odkiaľ čerpate informácie, ale Skoda Citogo iV nemala dostupný konfigurátor nakolko nebolo možné objednať žiadnu doplnkovú výbavu, auto bolo ponúkané v určitej výbave a dala sa vybrať iba farba. Podľa kľúča ktorý ste použitý v článku tak vw id3 je zrejme tiež vypredaný nakolko nemá spustený konfigurator

  2. Je to slušné. Keď porovnám túto „Škodovienku“ Citigoe iV napr. so Smartom, ani sa človeku nechce veriť.
    Oproti Smartu má:
    – približne 2 násobnú kapacitu batérie,
    – približne 2 násobný dojazd,
    – DC nabíjanie,
    – približne polovičnú cenu,
    – približne rovnakú veľkosť.
    Nejako mi to moc nejde matematicky dokopy.
    Mýlim sa snáď?

  3. Smart je Mercedes a to už matematicky dokopy ide!!!Už som na tomto portáli písal,že rok 2020 bude prelomový,pretože mnoho ludí,hlavne podnikatelov doslovne čaká na takýto cenovo dostupný elktromobil.Ale aj w id3 pôjde v roku 2020 na dračku,pretože je to nástupca Golfu a tam je v Europe obrovská klientela.

  4. Skoda Citigo iV sk 17590
    biela farba 252
    zaruka 5r/150000km 156
    -> 9998 eur cena s dotaciou aj bonusom

    VW e-up! sk 17970
    style pack 860
    R16 185/50 290
    multifunkcny volant 290
    radio DAB+ 190
    zaruka 5r/150000km 710
    lak 150
    -> 12460 eur cena s dotaciou aj bonusom

    e-up je v rovnakej vybave o 2500 eur drahsi ako citigo …
    a to je moc, za to, ze ma navyse iba parkovaciu kameru a citanie znaciek

    • A este ma navyse vyhrievanie celneho skla, elektricke ovladanie spatnych zrkadiel. Kto ide po cene, nebude priplacat farbu, style pack a kolesa tiez asi stacia doplatit 15ky.

      • Presne tak, ved aj tie severske krajiny to dosiali tak, ze urobili na elektromobily take zvyhodnenie, ze naklady na kupu (so vsetkymi odpustenymi danami / poplatkami) boli cca ako za spalovacie auto. Teraz to uz obmedzuju… a situacia u nas – 17500 by som veru nedal za take male auto, co nemoze byt v rodine ako jedine (potrebujes ist na viac km? odviezt deti, sedacky, kocik? 4 ludi s batozinou? na vsetko si musis pozicat dalsie…). Aktualne je ale dotacia taka, ze vyslednych 9500 je suma, ktoru som ochotny dat za 2. auto do rodiny ak je elektro. To nespravi tych 8000EUR, ved pri ostatnych predrazenych modeloch by to aj tak kleslo len na 20-30000EUR… ale spravi to 45% z ceny a vysledna 9500EUR… hadajte aku bude mat to auto hodnotu pri predaji – po 2 rokoch nebude lacnejsie ani o tu dotaciu. Proste deformacia trhu, ktoru mozeme vyuzit… ak teda v tom systeme uz nie su „predprihlaseni“ „nasi ludia“ a ich deticky, ktore si s radostou doplnia vozovy park. Mozno keby to povinne vlastnictvo dali aspon u aut, kde dotacia prekroci 30%, na 4-6 rokov – uz budu ine modely na trhu a nebolo by to atraktivne na kseft… bezny clovek si nove auto aj tak kupuje s tym, ze ho nepreda, ak mu bude dobre sluzit.

      • VIL citaj s porozumenim, ty expert 😉 kde tam pisem o dotaciach???

        este raz teda:
        jasny dokaz toho, ze hned akonahle budu stat elektroauta tolko co spalovaky, sa im vsetci na spalovaky vyseru…
        mozno je len ta veta pre teba pridlha, tak staci toto pochopit:
        akonahle budu stat elektroauta tolko co spalovaky

  5. Ja stále celkom nerozumiem, ako sa dajú tieto autá predobjednať, podpísať zmluvu, vyplatiť zálohu, a spoliehať sa na dotáciu, ktorá je špecifikovana na nové auto, zakúpené PO schválení dotácie. Akože chápem, že vozidlá budú možno reálne k dispozícii v roku 2020(po schválení dotácií), čiže termín dodania je záväzný?

    • +1, moze tu napisat aspon jeden clovek, ktory si elektricke citigo rezervoval? platila sa nevratna zaloha, alebo to mozete zrusit, ak nedostanete dotaciu? bez dotacie nema zmysel kupovat ho, preto som to ja nerobil dopredu… a predpokladam, ze ked sa otvori prihlasovanie na dotacie 11.12., tak viacero ludi co si to citigo rezervovalo ostane neprijemne prekvapenych. na tych 8000/5000EUR sa podla mna vrhnu ludia hned v prvej hodine a 5 milionov sa rychlo strati.

      • S tým rozchytaním 5 milionov za 1 hodinu by som bol opatrný. Prvou vlnou dotácie sa neminul ani celý balík peňazí na to určený za X mesiacov.
        Je jasné, že teraz je iná situácia. Iné povedomie ľudí, informácie sa rýchlo šíria osobne, internetom, v krčmách atď.
        A keby sa tak aj náhodou stalo, chválapánu.
        Bude ďalší balík, vyššia produkcia EV, z toho vyplýva nižšia cena, vyššie predaje.
        A „Ďalší balík“ už jednoducho potrebný nebude…

        • Pisem to preto, lebo 400 x Citigo iV je rezervovanych este pred zaciatkom registracii na dotacie. Asi na kazde z nich bude moct byt pridelenych 8000EUR = 3,2 miliona a to je 1 model z celeho trhu. Je tu XX dalsich elektro/PHEV modelov, v CZ sa aj bez dotacii myslim za 7 tyzdnov rezervovalo pridelenych 500x Citigo iV… toto moze dopadnut kadejako, proste dostat takmer polovicu ceny auta musi prilakat mnozstvo spekulantov a za 2 roky uvidime, kolko z aut bude na predaj minimalne jazdenych. Uvidime za necele 3 tyzdne…

        • Prvú vlnu nebolo na čo minúť a bolo to menej výhodné a pre autá s menším dojazdom ako dnes. Ponuka bola menšia, ceny vyššie, dostupnosť zlá a ešte horšia podľa modelu…

  6. Celý tento cirkus mi pripomenul socik 30 rokov dozadu a s ním spojený podpultovy predaj tovaru kamošom často so špekulatívnym zámerom. Všetko pokrivené a účelovo „domyselné“.

    • Peterko, nezabúdaj, že socik je už 30 rokov preč. To, čo platilo vtedy, rozhodne neplatí dnes.
      Akože špekulatívne nákupy by sa mohli špekulantom škaredo vypomstiť.
      Jeden vymyslený príklad – čo ak za pár rokov zaplaví čínska produkcia svet lacnučkými elektroautami? Tak, ako zaplavila svet hračkami, textilom, elektronikou atď.?
      Čo potom urobia špekulanti so špekulatívne nakúpenými autami?
      Poznáš odpoveď? Napoviem: Iba hlupák by šiel do takého kšeftu… OK?

    • Ma napadlo ako budem 11.12. obnovovat stranku, ci uz nespustili registraciu a zapojim do toho aj manzelku na druhom pocitaci 😀 Ako rady na nove auto v dokumentoch o socializme, len teraz budeme vsetci vyckavat pred pocitacom 😀

      • Viacerí čitatelia, vrátane Teba, Jano, asi moc intenzívne prežívali dokumenty k 30 výročiu sametovej…
        V každom prípade Ti prajem veľa zábavy pri počítači!

  7. Vypredaná jak vypredaná.. Nikde nie sú žiadne oficiálne info, ktoré by naozaj potvrdzovali koľko kusov sa vlastne predalo a škodovka o tom tiež mlčí.. A keď naozaj boli takí hlúpi v škode a nedošlo im, že Česko slovenskí žgrloši vedia dobre počítať, mohli z toho spraviť omnoho väčší mediálny humbuk.. Bolo predsa nad slnko jasné, že 500 + „vraj“ 400ks sa výpreda okamžite. Cena je revolučná à konečne nám ukazuje, že automobilky boli schopné vyrábať lacné EV už nejaký ten čas.. Ale aspoň to už prepuklo už aj u nás, z čoho sa teším!

    • Podla posledneho clanku na topspeede je cele divadlo pravdepodobne len kvoli znizovaniu flotilovych emisii a setreniu penazi pri predaji spalovacich aut… to by zodpovedalo cudnemu pristupu – zrusili aj casovu platnost ponuky na Citigo, len aby nemuseli brat nove objednavky. Ak by na tom zarabali, vyrabali by do zblbnutia ako pri vsetkych ostatnych modeloch.

Pridajte komentár