Prvý elektromobil Škoda sa v ČR vypredal a „zosmiešnil“ rekord

23

Automobilka Škoda aktuálne ohlásila, že jej prvý elektromobil Škoda Citigoe iV sa na českom trhu vypredal za 7 týždňov, čo je podľa jej slov pozitívnym prekvapením. Chystá pritom novú ponuku.

Slovenskí záujemcovia o elektromobil Škoda Citigoe iV by zrejme nemali dlho váhať, keďže české zastúpenie automobilky oznámilo, že už vypredalo uvádzaciu sériu tohto cenovo dostupného e-modelu. Táto séria obsahovala 500 kusov, pričom sa predala za 7 týždňov, uvádza Škoda v tlačovej správe.

Viac ako za celý polrok

Ak sa vám zdajú spomínané čísla nezaujímavé, uvádzame, že za celý minulý rok bolo v Česku zaregistrovaných 703 plne elektrických automobilov (medziročný rast + 82 %). Za prvý polrok 2019 zas rekordných 421 vozidiel. Tento rekord pritom Škoda čisto teoreticky „roztrhala“ za 7 týždňov (vozidlá zatiaľ neboli dodané a zaregistrované).

Škoda Citigoe iV z uvádzacej série pritom stála 429 900 Kč, čo bolo v prepočte cca 16 600 €. Priplatiť si bolo možné za 3 balíky výbavy:

  • Basic (tempomat, vyhrievanie predných sedadiel a odp. kôš) za 10 000 Kč (386 €)
  • Plus (Basic + signalizácia pri cúvaní, medzipodlaha v kufri a predné hmlové svetlomety s prisvecovaním do zákrut) za 15 000 Kč (580 €)
  • Top (Plus + vyhrievané čelné sklo, držiak pre multimédiá a digitálny rádiopríjem – DAB) za 20 000 Kč (770 €)

Nová ponuka

Teraz Škoda mení svoju obchodnú ponuku. Cenu modelu zvýšila na 479 900 Kč (cca 18 800 €), avšak základná výbava už bude obsahovať prvky z najvyššieho balíka „Top“, ktorý bol dostupný v rámci uvádzacej série. Škoda v tejto súvislosti hovorí, že sa tak rozhodla na základe doterajšieho dopytu, keďže veľká väčšina zákazníkov siahla po doplnkovej výbave „Top“.

Takže Škoda zvolila podobnú „stratégiu“ ako na Slovensku, kde je model Citigoe iV dostupný v jedinej verzii s plnou bohatou výbavou. Ten u nás aktuálne vyjde na 17 590 €, a to po započítaní bonusu „Štart“ vo výške 3 600 €, ktorý platí do konca tohto mesiaca.

Aj českí zákazníci sa pritom dočkajú bonusu, a to v rámci novej série vozidiel. Tzv. „Ekologický bonus“ v hodnote 30 000 Kč (1 170 €) budú môcť použiť ako zľavu pri nákupe vozidla alebo služieb a produktov zo zákazníckeho balíka eMobility, ktorý obsahuje nabíjací wallbox a jeho inštaláciu, nabíjací kábel „Smart“, nabíjaciu kartu, neprežitý servis či prekontrolovanie pripravenosti domácej siete.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda chystá špeciálne nabíjacie stanice s „kinetickou batériou“
Tesla Model 3 predbehla Škodu Octavia v rámci európskeho predaja
Škoda a elektromobilita: Čoho všetkého sa dočkajú zákazníci?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

23 komentárov

  1. Super, geniálne.. Konečne autíčko, dostupné pre masy.. A skutočne pre mnohých, ktorí si ho budú môcť dovoliť. A pri leasingu to dava skutočne rovnakú cenu ako benzín. V zmysle, že zaplatí polovicu ceny v hotovosti a na zvyšok si vezme leasing. A tak to čo by človek platil za benzín mesačne, bude platit prvé 4 roky za leasing a po 4r.je auto splatené a jazdenie sa stáva takmer beznákladové.. 1.5e na 100 km.

    • 20kw*0,15 €=3 € na 100 km elektrika
      6l*1,3 €= 7,8 € na 100 km benzin

      cize viac ako o polovicu lacnejsie, ale urcite nie beznakladove 🙂

      • 20kwh na 100km žerie tak Tesla X a nie toto mini. Tu rátam max. 13kwh * 0.12 (nočná sadzba) = 1.56eur.
        Benzin 6L * 1.35= 8.1eur + výmena oleja +filtra (100eur na 15000km= 0.66 na 100km) spolu teda min. 8.1+0.66=8.76eur. T
        Podľa mňa to je oproti benzínu a dnešným pomerom takmer zadarmo. Resp. Po 100000km ma človek ušetrené na nové auto.

      • Baterie časom stracaju kapacitu/dojazd.. vymena baterie po kolkych rokoch a za aku cenu? Oplati sa? Pri Nissane Lieaf napr. asi nie .. to ke ekonomika a ekologia? .. USA si robia čo chcu a EU sa ma pos…ať?

        • Áno, batéria stráca kapacitu, ako aj motor starnutím spotrebuje viac benzínu a hlavne oleja. Ale pri batériách tu už máme výsledky a štatistiky z 5-10 ročných áut, ktoré jasne ukazujú, že kapacitu batérie strácajú len veľmi mierne a tak po 250tis km to môže byť napr. 20%. Čo sa dá považovať za životnosť auta,ktoré určite nevydrží viac. Napokon ako aj mnohé dnešné diesle a benzinaky. Následne sa dá stará batéria stále ešte predať a použiť ako batéria pre domácnosť /dom. Takže áno, super ekológia narozdiel od vyhodenia motora, ktorý po celú svoju životnosť zožral a spálil tony nafty a oleja, pričom vypustil do našich pľúc a pľúc našich detí kopu jedovateho sajrajtu.

          • Ako pouzijem staru bateriu pre domacnost a na co? 🙂 Ja nocny prud nemam, cize platim 0,15€ (to neznamena, ze nezmenim, ak to bude vyhodne). A ta spotreba je udavana spotreba, realna pojde predpokladam ku 20 kwh. Uvidime v marci, len nech to dostanu na trh 🙂

  2. Vám to pekne h….. za hentaku krpatu el. škatuľu pitat také prachy a kde je bezpečnosť veď fukne veter a už lietaťe a nepotrebujete ani batérie, ďakujem to by mi muselo pekne h…. Aby som si to kúpil.

  3. Na Slovensku sa má Citigo iV predávať za cca 22 000 eur. Skutočná oficiálna „česká“ cena je pritom 429 900 Kč (16 600 €). Prečo má slovenského občana obrať o slovenskú dotáciu zahraničný výrobca? Čo na to ministerstvo hospodárstva?

Pridajte komentár