Detailný pohľad na ceny a výbavu prvého elektromobilu značky Škoda

5

Škoda Citigoe iV je prvým elektromobilom českej značky. Dostupný je už na predobjednávku v rámci tamojšieho domáceho trhu, ako aj v „koncernovej domovine“, Nemecku. Spoznali sme pritom detailné české ceny a úroveň výbavy tohto malého mestského hatchbacku, ktorého výroba odštartuje už onedlho v Bratislave.

Bezkonkurenčná cena

Automobilka Škoda nás milo prekvapila, keď v podstate potvrdila neoficiálnu predpokladanú cenu (420 000 Kč) modelu Citigoe iV, ktorú spomenuli v apríli jej zástupcovia na Dňoch čistej mobility v Mladej Boleslavi. Skutočná oficiálna cena je pritom 429 900 Kč (16 600 €).

Ak by sme sa dočkali podobnej cenovky na Slovensku, išlo by jednoznačne o cenovo najdostupnejší elektromobil kategórie M1 na našom trhu.

Pre porovnanie, elektrický Smart Fortwo (dojazd 159 km – NEDC) stojí cca od 22 000 €, Citroen C-Zero od 27 000 € (dojazd 150 km), Peugeot iOn (dojazd 150 km) od 29 600 €, výpredajový Volkswagen e-Golf cca od 30 000 € (dojazd 231 km – WLTP), Kia Soul EV (1. gen) od 30 590 € (dojazd 250 km – NEDC) či Renault Zoe 1 od 31 300 € (dojazd 300 km). Škoda Citigoe iV pritom ponúka dojazd 260 km podľa cyklu WLTP (ďalšie špecifikácie modelu…).

Základná výbava

Za spomínaných 16 600 € dostane český zákazník rovno výbavu „Style“, v rámci ktorej nájdeme napríklad automatickú klimatizáciu, denné LED svietenie a predné hmlovky, dvojfarebné 16″ disky z ľahkej zliatiny, multifunkčný kožený volant, asistenta pre udržiavanie v jazdnom pruhu, el. ovládané predné okná a vonkajšie spätné zrkadlá (navyše vyhrievané), centrálne zamykanie s DO, rádio s USB, slotom na SD karty a 6 reproduktormi, ambientné osvetlenie či káble pre domáce (230V) a verejné nabíjanie (type 2).

Príplatkové pakety

Zákazník má pritom k dispozícii 3 pakety doplnkovej výbavy, a to:

  • Basic (tempomat, vyhrievanie predných sedadiel a odp. kôš) za 10 000 Kč (386 €)
  • Plus (Basic + signalizácia pri cúvaní, medzipodlaha v kufri a predné hmlové svetlomety s prisvecovaním do zákrut) za 15 000 Kč (580 €)
  • Top (Plus + vyhrievané čelné sklo, držiak pre multimédiá a digitálny rádiopríjem – DAB) za 20 000 Kč (770 €)

Cena v Nemecku

Dodávky elektromobilu Škoda Citigoe iV budú spustené začiatkom budúceho roka. Dúfame pritom, že sa modelu dočkáme čoskoro aj na Slovensku, a to za podobnú cenu ako v ČR. V súvislosti s cenou pritom treba dodať, že v Nemecku vyjde Citigoe iV na 20 950 € (bez dotácie), pričom sa naň vzťahuje štátna dotácia vo výške cca 4 300 €. Takže sa zdá, že Škoda zohľadňuje pri cenotvorbe aj tento aspekt. Príspevku na elektromobil sa pritom dočkáme aj u nás. Prvá dotačná výzva by mala byť zverejnená v decembri.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Plug-in hybridná Škoda Superb dostala cenovku. Ako je na tom v porovnaní s bežnými verziami?
Alternatívne pohony v dávnych autách Škoda: Plynové, hybridné aj elektrické
Test elektromobilu Škoda Vision iV, ktorý má blízko sériovému vozidlu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Cena na Slovensku by podľa uvedenej cenotvorby pre Nemecko, ktorá je podľa môjho názoru podľa vzorca CENA = cena bez dotácie + dotácia, mala byť 16 + 8 = 24 tis. €. Dúfam, že im to nejaký úrad zatrhne a cena bude 16 – 8 = 8 tis €.

    • podla mna na tieto lacne auticka nebude dotacia v plnej vyske 8000 EUR, ale bude ohranicena maximalnou vyskou 25% z ceny vozidla (ako sa to spomina aj v schvalenom zakone o dotaciach). Cize pri teoretickej cene 16000 EUR za Citigo by bola dotacia 4000 EUR. Az od ceny auta 32000 EUR by mohla byt dotacia v plnej vyske 8000.

      • Sorry, ale lacným autickom by som auto za 16tis určite nenazval. A ak by ta dotácia fakt mala obmedziť percentuálne, ako to bolo v pôvodnom návrhu, tak mi to príde diskriminačné. Veď prečo konečne neodmenit snahu jednej automobilky, ktorá konečne vyšla v ústrety ľuďom? I keď je to VW group? Inak súhlasím s predošlým príspevkom, že sú celé tieto dotácie iba hnusný biznis na podporu lenivych a podvodných firiem, ktoré blokujú evolúciu. Ako k tomu prídu iné firmy? Prečo napríklad nie je podpora na prerabky napr. 5r áut na elektrické, alebo aj LPG, príp CNG?

      • Percentuálne obmedzenie 25% sa týka vozidiel okrem M1 a N1. Na M1 a N1 je to maximálne 10000€ resp. už potvrdených 8000€ na EV a 5000€ na PHEV.

  2. By ma zaujimalo k citigo/up/mii ohladom nabijania, DC mi je jasne max 30kW, ale k AC by ma zaujimalo ci ten limit 7.2kW je dany palubnou nabijackou alebo bateriou/autom.. nakolko sa daju kupit mobilne nabijacky s nastavitelnym odberom/výkonom az cez ne ci by slo nabijat 11kw pripadne az do 3f 32A 22kw? Alebo si bude tahat len max 7.2kw?

Pridajte komentár