Škoda chystá menšie elektromobily, vrátane sedanu veľkosti VW ID.3. V hre aj 7-miestny model

3

Šéf automobilky Škoda nedávno hovoril o budúcich elektromobiloch českej značky. Prioritou sú modely menšie ako Enyaq. Nevylúčil však 7-miestne SUV či MPV.

Škoda nedávno predstavila svoj povedzme 3. elektromobil. Po modeli Citigoe iV, ktorý už nie je v ponuke a elektrickom SUV segmentu C – Enyaq, sme spoznali model Škoda Enyaq Coupé iV. Už jeho názov ale napovedá, že ide v podstate o „SUV-kupé“ karosársky variant pôvodného Enyaqu.

Ako však na základe slov šéfa Škody Thomasa Schäfera aktuálne informuje Autocar, Česi chystajú aj nové modely. Nasledujúce 3 elektromobily majú byť podľa neho menšie ako Enyaq. Jednou z priorít má byť pritom menší elektromobil na spôsob sedanu, a to pravdepodobne veľkosti podobnej modelu Volkswagen ID.3.

Zdá sa teda, že Škoda využije základ modelu ID.3 ešte svojskejšie ako SEAT, resp. jeho značka Cupra v prípade modelu Born. V súvislosti s budúcimi elektromobilmi značky Škoda sa samozrejme spomína aj tzv. „vstupný“ elektromobil, ktorý vyrastie na zmenšenine e-platformy MEB, tzv. „MEB Entry“.

Podľa doterajších informácií z koncernu VW Group by malo ísť o „subkompakt„, resp. vozidlo segmentu B. Ešte lepším príkladom je koncept Volkswagen ID. Life, ktorý bude koncernovým súrodencom tohto modelu. Ten doplní aj tretí model, a to od značky Cupra.

Schäfer uviedol, že čoskoro prídu s oznámením ohľadom tohto modelu. Máme si byť pritom istí, že sa bude líšiť od „sesterských“ konceptov VW ID. Life a Cupra UrbanRebel. Dodal, že pôjde o nádherný koncept, ktorý sa Škode hodí. Sériového modelu sa však zrejme nedočkáme skôr ako okolo roku 2025.

V hre aj väčšie elektromobily

Šéf Škody tiež uviedol, že nevylučuje aj väčšie elektromobily. Tie by ale prišli zrejme neskôr. Konkrétnejšie pritom spomenul 7-miestne SUV alebo MPV podobné modelu Volkswagen ID. Buzz, ktorý už smeruje do výroby.

vw id.buzz

Zdroj fotografie: VW

Škoda už predstavila dizajnérsku štúdiu dodávky/mikrobusu, ktorá sa odvoláva na „legendárny“ model 1203. A štúdia v spojitosti s technikou ID. Buzz by mohla byť dobrým základom. Čo sa týka 7-miestneho SUV, to by zas teoreticky mohlo vychádzať z modelu Volkswagen ID.6. Ten bol síce pôvodne navrhnutý špeciálne pre Čínu, objavila sa však správa, že VW ho chce dodávať aj do Európy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda bojuje za získanie 5 až 7 elektrických modelov a odhaduje koniec svojich spaľovákov
Škoda predstavila elektromobil Enyaq Coupé iV, vrátane športovej verzie RS
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Problémom celého koncernu je zložitá technika a neschopnosť výrazne inovovať výrobné procesy BEV. Žiadne gigapress, Streamline (Gordon Murray) a podobne.

    Navyše na skatebordovej BEV platforme sú v podstate všetko iba karosárske varianty. Ich vývoj je rýchly, lacný a jednoduchý.

    Kľúčové je zjednodušiť, zrýchliť a zlacnieť produkciu. A presne toto drhne…

    Korunu zhumpľovania BEV nasadia marketingovou segmentáciou, v čom sú machri. Inak povedané devalvujú lacné varianty napríklad predným pohonom…

  2. Vsak ich to este vytresta a dlho to nebude trvat. Cina uz klope na dvere so svojimi lacnymi, peknymi aj kvalitnymi EV.
    VW by mal zacat premyslat, ako sa zbavit dealerov, ktory pozieraju prilis velky kolac. Pritom je to take jednoduche a nevyzaduje to ziadnu kreativitu, staci kopirovat.

Pridajte komentár