Seres 5, ktorý bude dostupný aj na Slovensku, dostal prvé európske cenovky

5

Na európsky trh, vrátane Slovenska, sa už čoskoro dostane ďalší čínsky elektromobilSeres 5. U nás ho bude predávať automobilka Dongfeng ako Seres SF5. V jeho výbave nájdeme okrem iného semi-solid state batériu, ktorá sľubuje množstvo km bez degradácie kapacity.

Spoločnosť Seres a zároveň značka elektrických vozidiel bola založená v Silicon Valley ako SF Motors v roku 2016, pričom za ňou stojí čínska matka Sokon, ktorá má 36-ročnú tradíciu. A budúci mesiac vstúpi na európsky trh jej športovo ladené elektrické SUV Seres 5, ktoré u nás spoločnosť Dongfeng Motor už dlhšiu dobu avizuje pod názvom DFSK Seres SF5.

Známe špecifikácie

Seres 5 bude v Európe dostupný v 3 verziách, 2 z nich ponúknu pohon oboch náprav. Karoséria tohto elektrického SUV strednej triedy s rozmermi 4 710 x 1 930 x 1 620 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom okolo 2 875 mm (starší, aktuálne nespomínaný údaj) je vyrobená z hliníkovej zliatiny, ktorá má byť pevná a ľahká.

Špičková verzia ponúkne pohon oboch náprav, výkon 430 kW, krútiaci moment 960 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 s. Seres 5 bude dostupný s batériami, ktoré sa nelíšia len kapacitou, ale aj technológiou. Jedna má kapacitu 80 kWh a chémiu LFP, druhá 90 kWh a prináša novú technológiu semi-solid state, čiže „hybridný“ elektrolyt – v tekutom aj pevnom skupenstve.

Vďaka tomu máme očakávať aj dlhú životnosť batérie. Seres sľubuje 100 000 km bez degradácie kapacity. To je zaujímavé tvrdenie, keďže konvenčné li-ion batérie by mali vo všeobecnosti najviac degradovať práve počas prvých 50 až 100 tisíc km nájazdu.

Čo sa týka dojazdu, verzia s pohonom zadnej nápravy ponúkne dojazd 500 km WLTP (zrejme 80-kWh batéria) a verzie s pohonom oboch náprav 530 km WLTP (zrejme 90-kWh batéria). Výrobca ponúka na vozidlo záruku 4 roky/100 000 km. Na batériu, elektromotory a „elektrický riadiaci systém“ je to 8 rokov/160 000 km.

Automobilka Seres tiež spomína systém rýchleho nabíjania, v tomto smere ale neuvádza nič konkrétne. Dozvedeli sme sa však, že Seres 5 podporuje obojsmerné nabíjanie. A to na úrovniach V2L (možnosť napájania elektrických spotrebičov) a V2V (možnosť nabíjania iných e-vozidiel).

dfsk seres sf5

Zdroj: Dongfeng

Prémiová výbava

Spomínaná výbava naznačuje, že ide o prémiové vozidlo. V rámci nej nájdeme napr. 3 displeje (head-up, 12,3″ „prístrojovka“ a 15,6″ centrálny displej), 12-polohové predné sedadlá s vyhrievaním, odvetrávaním a masážnou funkciou, pokročilé odhlučnenie, pokročilý systém hlasového ovládania, 18 funkcií pre asistovanú jazdu či rýchle bezdrôtové nabíjanie mobilných zariadení.

A „prémiová“ je žiaľ aj cena. Na nemeckom trhu totiž základná verzia (RWD) začína na sume 63 900 €, verzia AWD „Premium“ na 67 900 € a verzia AWD „Flagship“ na 74 900 €. Nuž, sme veľmi zvedaví, ako sa s takýmito cenami dokáže model presadiť v široko zastúpenom segmente elektrických SUV/crossoverov strednej triedy.

Zdroj: Seres

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Voyah Free sa chystá na slovenský trh. Spoznali sme aj ceny
Huawei predstavil „svoj elektromobil“. Ten je však povedomý aj Slovákom
Elektromobily NIO s dojazdom okolo 1000 km (CLTC) a semi-solid state batériou prídu tento polrok

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Typický „nešvar“ všetkých, čo sa pustili do výroby BEV – prichádzajú s premotorizovanou prémiovkou! A platí aj to, čo píše Maťo! …..

  2. Teda tu su cinanci poriadne veria. Ale to ich nezachrani.
    Presnejsie, ak nebudu chciet skrachovat ako zbytok tradicnych automobiliek, budu musiet prist s polovicnou cenou. Alebo dajme tomu cenou okolo 40k, pretoze cinskym autom konkurovat cenami mercedesu je skutocne naivne.

  3. Dávajú vysokú cenu, lebo asi majú zatiaľ pre EU k dispozícii neveľké množstvo a to, dúfajú, sa predá aj za draho. Presne ako EU automobilky, špekulujú, namiesto toho, aby zabrali na záchranu klímy a chŕlili dostupné vozidlá.

Pridajte komentár