Automobilka SEAT dosiahla v posledných rokoch veľký hospodársky progres a zrejme najmä z tohto dôvodu ju koncern Volkswagen Group poveril vývojom platformy pre cenovo dostupné elektromobily, ako aj prvého modelu, z ktorého budú odvodené vozidlá ďalších koncernových značiek. To však už neplatí. VW Group totiž Španielom tento projekt „odobral“.
Už dlhšiu dobu počúvame, že koncern VW pracuje na cenovo dostupných elektromobiloch, ktorých cena bude nižšia ako 20 000 €. Má ísť pritom o vozidlá veľkosti modelov VW Polo či T-Roc. Teda „sub-kompakty“, resp. autá segmentu B. No a k tomuto cieľu má poslúžiť nová platforma vyvinutá špeciálne pre elektromobily segmentov A a B, ktorá bude vychádzať z platformy MEB, určenej pre vozidlá segmentu C a D, vrátane modelov ako VW ID.3 a ID.4.
Nová platforma má byť však výrazne pozmenená a skrátená, a to na menej ako 4 000 mm, čo by zodpovedalo vozidlám segmentu B, do ktorého patrí napr. spomínaný VW Polo. Od platformy sa pritom očakáva, že prinesie výrazné zníženie výrobných nákladov na menšie elektromobily.
Inžinieri preto preskúmali všetko od malých elektromotorov po rôzne konfigurácie batériových modulov, uvádza Autonews. Znižovanie výrobných nákladov však nemá ísť na úkor bezpečnostných štandardov a ochrany cestujúcich.
Automobilka SEAT dosiahla pod vedením generálneho riaditeľa Lucu de Meoa výborné hospodárske výsledky, čím si vylúžila dôveru koncernu VW Group. A ten jej začiatkom minulého roka pridelil projekt spomínanej platformy („MEB Entry“) pre menšie elektromobily, ako aj prvého vozidla na jej báze.
Prečo prišiel SEAT o projekt?
Medzičasom Meo zo španielskej automobilky odišiel. SEAT mal pritom na „MEB Entry“ spolupracovať s čínskym automobilovým koncernom JAC, ktorý je partnerom VW Group na čínskom trhu. Ich spoločný podnik JAC Volkswagen mal do roku 2021 predstaviť Číne značku SEAT, avšak Španieli odložili svoj príchod na najväčší automobilový trh sveta.
A toto rozhodnutie ich stálo projekt novej platformy „MEB Entry“, čo pre Autonews potvrdil hovorca nemeckého koncernu. Ten dodal, že zatiaľ nepadlo rozhodnutie, ktorá značka ho dostane na starosť. Portál Autonews v tejto súvislosti uvádza, že podľa jeho zdroja zo SEATu to má byť značka Volkswagen. Dôvodom má byť zabezpečenie „vyššej efektivity z hľadiska synergií.“
SÚVISIACE ČLÁNKY:
SEAT sa má stať čisto elektrickou značkou. Ešte si však počkáme
SEAT (ne)chtiac ukázal zrejme produkčnú verziu elektrického hatchbacku El-Born
SEAT/Cupra predstavil úžasné elektrické SUV-kupé s koncernovými génmi
4 komentáre
Asi tá situácia v celom VW vôbec nie je nejak ružová…
ved bodaj by bola, ked sa sudruhovia venovali len vyvoju softveru, ktory by odrbal skusky na stk aby tie ich dieslove rakovinomety presli kontrolou… dobre im tak
Sorry že to nemali skoro všetky automobilky a nebit tých rakovinometou tak sa ani nenazeres som zabudol že tu jazdia samé benzínové nákladiaky ďalší čo jazdí na cava v bavorskú ktoré zaspali dobu s interiérom ,alebo pycha svoju vyprázdňovanie trubičku do výfuku nejakej Hondu lebo ona je top čo sa týka emisií čo liter benzínu to liter oleja ale že jaky si ty jebo
Asi nikto z nás nevie pravú príčinu! Niekedy býva aj úspech potrestaný …