Cenník koncernových „e-trojičiek“ je kompletný. SEAT Mii Electric je najdostupnejší

4

Automobilka SEAT ukázala na autosalóne vo Frankfurte všetky svoje elektrifikované modely, vrátane svojho prvého elektromobilu SEAT Mii Electric. Ten síce predstavila v júni, avšak až aktuálne sme spoznali jeho cenu. Cenník koncernových trojičiek je tak kompletný, teda aspoň pre nemecký trh.

Portfólio automobilky SEAT sa začína pomaly rozrastať o elektrifikované modely. Aj keď väčšina z nich je stále koncepčných, už pomerne čoskoro by sa mali objaviť v sériovej podobe na trhu.

6 e-modelov

Vo Frankfurte prezentovala španielska automobilka kompaktný elektrický hatchback El-Born (koncernová dvojička VW ID.3), elektrický závodný špeciál e-Racer, kompaktné elektrické SUV Cupra Tavascan, plug-in hybridné SUV Cupra Formentor, plug-in hybridné SUV SEAT Tarraco a samozrejme svoj prvý elektromobil SEAT Mii Electric.

Tento mestský hatchback je spolu so svojimi takmer jednovaječnými súrodencami Volkswagen e-up a Škoda Citigoe iV odvodený od spaľovacích modelov, ktoré prišli na trh už v roku 2011, pričom všetky vozidlá sa vyrábajú, resp. budú vyrábať v bratislavskom závode koncernu VW Group.

Cena oznámená až vo Frankfurte

Špecifikácie modelu SEAT Mii Electric sme spoznali v rámci spomínaného júnového predstavenia. Tie sa pritom nelíšia od koncernových súrodencov. Pod „kapotou“ tak nájdeme 36,8 kWh batériu, ktorá zabezpečí dojazd 260 km (WLTP). O pohon prednej nápravy sa stará elektromotor s výkonom 61 kWh a krútiacim momentom 212 Nm. Viac…

Avšak až teraz SEAT prezradil prvú cenovku svojho prvé elektromobilu. A to pre Nemecko. Môžeme si tak porovnať ceny trojičiek na tomto veľkom európskom automobilovom trhu. SEAT Mii Electric tam pritom vyjde na 20 650 €, zatiaľ čo Škoda Citigoe iV na 20 950 € a vynovený Volkswagen e-up na 21 975 €.

Môže byť však zrejme podstatne lacnejší

SEAT je tak najlacnejší, pričom na iných trhoch môže byť podstatne lacnejší. To naznačuje „česká“ cena Škody Citigoe iV – 429 900 Kč, čo je v prepočte okolo 16 600 €, a to je poriadny rozdiel. Zdá sa pritom, že koncern VW pri cenotvorbe zohľadňuje výšku dotácií na jednotlivých trhoch.

Veď v Nemecku je tento model dotovaný sumou takmer 4 400 €, zatiaľ čo v Česku sa elektromobily nedotujú. Ak by to tak naozaj bolo, dotácie v podstate zhrabne výrobca a zákazník z nich nič nemá. A s tým by sa malo určite niečo robiť. V trhovej ekonomike to však bude asi dosť ťažké, a tak sa môže teoreticky stať, že kvôli takýmto praktikám pristúpia vlády k ukončení dotačného programu.

Takže v prípade týchto elektromobilov môže byť teoreticky jedno, či sa na ne budú vzťahovať pripravované slovenské dotačné výzvy. Čo sa týka modelu SEAT Mii Electric, ten sa bude dať predobjednať od polovice tohto mesiaca v 14 európskych krajinách, so sľúbeným spustením dodávok začiatkom budúceho roka. Slovensko medzi týmito krajinami nie je a je možné, že ani nebude, keďže spaľovací model, z ktorého vychádza, sa na našom trhu nepredáva. Na výber však budeme mať takmer s určitosťou z modelov e-up a Citigoe iV.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
SEAT/Cupra predstavil úžasné elektrické SUV-kupé s koncernovými génmi
SEAT predstavil elektrický hatchback el-Born s dojazdom 420 km
Nové mestské elektromobily od VW, Škody a SEAT prinesú radikálne zmeny

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Dovolím si nesúhlasiť. Podľa mňa je nesprávna úvaha, že „dotácie zhrabne výrobca“.
    Práve naopak – výrobca „supluje“ neexistujúcu štátnu dotáciu v Českej republike, preto tam predáva, resp. bude predávať svoje EV lacnejšie ako v Nemecku.
    Mimochodom, k ukončeniu dotačnej politiky došlo z neznámych dôvodov v polovici minulého roka na Slovensku. Pre mňa je nepochopiteľné, prečo nedošlo k automatickej kontinuite – pokračovaniu dotácií, keď sa predaje elektrifikovaných vozidiel úspešne rozbiehali a plánovaná suma nebola vyčerpaná.

    • Vsetci vyrobcovia elektromobilov zatial tvrdia ze ich ceny su dotovane. Predaju len tolko kusov aby sa vyhli pokutam za koncernove emisie. Uvidime ako sa to bude vyvijat dalej.
      Ale napriklad v UK bol obrovsky zaujem o Volkswagen e-Up. Daleko prevysujuci ponukane mnozstvo kusov. Napriek tomu ponuku stopli z dovodu stratovosti. Predali len tolko aby sa im to oplatilo 🙂

Pridajte komentár