SEAT ukázal v Barcelone svoje pripravované elektromobily a hybridy

0

Automobilka SEAT prezentovala na autosalóne v Barcelone svoju blízku „elektrickú budúcnosť“. Predstavila 4 elektromobily najrôznejších druhov a 1 plug-in hybrid. To však nie je z jej strany všetko.

Pri príležitosti 69. výročia značky a 100. výročia barcelonského autosalónu ukázal SEAT svoju víziu elektromobility. V rámci expozície uviedol šéf španielskej automobilky Luca de Meo nasledovné: „Automobilový priemysel prechádza procesom transformácie a čelí najväčšej výzve vo svojej viac ako 100-ročnej histórii. My v súčasnosti prežívame svoju najlepšiu éru. Vďaka tomu sa môžeme s dôverou pozerať do budúcnosti a viesť transformáciu, ktorej sektor čelí.“ 

SEAT pritom už čoskoro spustí svoju elektrickú ofenzívu, ktorej predzvesťou je viacero elektrifikovaných konceptov a prototypov. V Barcelone prezentoval tie nasledovné.

SEAT El-Born

Ak vám SEAT El-Born nápadne pripomína elektromobil Volkswagen ID.3, ktorý je už možné predobjednať, nie je to samozrejme žiadna náhoda. Oba modely sú postavené na koncernovej platforme MEB, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre elektromobily, pričom zdieľajú aj techniku.

SEAT El-Born bude po VW ID.3 druhým koncernovým „MEB-elektromobilom“, ktorý sa dostane do výroby. Pri jeho premiére SEAT uviedol dojazd 420 km (WLTP). Aktuálne dodáva, že reálny dojazd sa má pohybovať od 300 do 420 km. O ten sa pritom postará 58 kWh batéria.

Vozidlo je vybavené nabíjacím systémom, ktorý podporuje nabíjanie výkonom 100 kW. Vďaka tomu sa má nabiť z 0 na 80 % za 47 min. SEAT ďalej dodáva, že za 30 min nabíjania získa dojazd 260 km. Elektrický hatchback nižšej strednej triedy sa bude môcť pochváliť aj slušnou dynamikou, nakoľko v rámci zadnej nápravy nájdeme elektromotor s výkonom 150 kW. Vďaka nemu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 s. Na trh príde v budúcom roku.

Vozidlá pre mestskú mobilitu

SEAT nezabúda ani na mestskú mobilitu. Ideálnym spoločníkom do mesta má byť podľa neho elektromobil SEAT Minimó, ktorý má spájať to najlepšie z automobilov a motocyklov. 2.5-metra dlhé vozidlo, ktoré nápadne pripomína Renault Twizy, disponuje vymeniteľnou 15 kWh batériou a dojazdom 100 km.

Španielska automobilka si všíma aj trendy v mikromobilite, a tak do svojho portfólia zaradila elektrickú kolobežku s návom SEAT eXS KickScooter. Tá je výsledkom spolupráce so špecialistom v tejto oblasti, spoločnosťou Segway, pričom ponúka „maximálku“ 25 km/h a dojazd 25 km.

Pretekársky elektromobil

SEAT sa pochválil aj svojím prvým pretekárskym elektromobilom Cupra e-Racer. Ten ponúka špičkový výkon až 500 kW, dosahuje maximálnu rýchlosť 270 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,2 s a „dvestovku“ pokorí za 8,2 s. Toto vozidlo by malo pritom jazdiť v rámci vlastného šampionátu cestných elektromobilov.

seat e-racer

Zdroj: SEAT

Športovo ladený plug-in hybrid

SEAT ukázal v Barcelone aj dizajnovo vydarený koncept Cupra Formentor. Kompaktné SUV disponuje zaujímavým výkonom 180 kW a elektrickým dojazdom 50 km (WLTP). Sériová verzia má prísť na trh v budúcom roku.

Ďalšie e-modely SEAT

Prvým elektromobil značky SEAT bude malý mestských hatchback SEAT e-Mii. Ten síce výrobca v Barcelone neukázal, ale do výroby by sa mal dostať ešte v tomto roku. Viac… Priaznivcov plug-in hybridov poteší SEAT aj plug-in hybridnými verziami modelov Leon a Tarraco. Neskôr sa tiež dočkáme novej generácie metského elektromobilu s cenou pod 20 000 €.

Zdroj titulnej fotografie: SEAT

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové mestské elektromobily od VW, Škody a SEAT prinesú radikálne zmeny
VW: Nová e-značka, zlúčenie Škody a SEAT či zoštíhlenie značiek
Aké elektromobily môžeme očakávať v najbližšej dobe od Fordu?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár