Malý elektrický Seat je v hre. A mal by byť lacnejší ako VW ID.1

0

Šéf spoločnosti Seat UK naznačil, že španielska značka by mohla mať malý cenovo dostupný elektromobil. Išlo by pritom o súrodenca modelu VW ID.1, ktorý bude nástupcom mestského hatchbacku VW e-up, avšak s o niečo nižšou cenou.

Zdalo sa, že značka Seat už nebude ponúkať nové modely automobilov. Aktuálne však Autocar informuje, že by sme sa od Španielov mohli dočkať malého cenovo dostupného elektromobilu. To pritom naznačil šéf britkého zastúpenia Seatu Marcus Gossen.

Gossen uviedol, že „tvrdo pracujú na tom, aby mali pre koncern VW Group správnu vstupnú úroveň“. Aj keď dodal, že zatiaľ neexistuje rozhodnutie ohľadom elektromobilu pre značku Seat, modely ako Volkswagen ID.1 podľa neho fungujú, len ak dôjde k zdieľaniu technológie.

Zdá sa teda, že aj v prípade chystaného malého elektromobilu by sme sa mohli dočkať trojičiek od značiek VW, Škoda a Seat. Tak ako tomu bolo pri modeloch VW e-up, Škoda Citigo-e a Seat Mii Electric.

Čo očakávať od najmenších koncernových elektromobilov?

Čo sa týka toho, čo očakávať od vstupných elektromobilov koncernu VW, prvé konkrétnejšie náznaky sa objavili pred necelými 2 týždňami. Technický šéf VW Kai Grünitz vtedy uviedol, že VW ID.1 bude nástupcom modelu VW e-up, čo bol mestský hatchback zo segmentu A.

Podľa Grünitza sú už hotové prvé dizajnové skice a vývoj vozidla pokračuje. Model má byť blízky pôvodnému e-upu a zdieľať s ním niektoré dizajnové prvky a atribúty. A do výroby by sa mal dostať v priebehu nasledujúcich 3 rokov.

Zaujímavé je, že nevyrastie na vyvíjanej platforme MEB Entry. Grünitz pritom nevylúčil spoluprácu na tomto modeli s Renaultom, ktorý bude mať vlastnú platformu pre malé elektromobily. VW ID.1 bude zameraný na maximalizáciu vnútorného priestoru a cenovú dostupnosť. A tak máme očakávať jednoduchosť po stránke technológií a výbavy, ako aj nižší dojazd a pomalšie nabíjanie.

Grünitz tiež povedal, že cieľová cena pre základnú verziu je menej ako 20 000 €. Model od Seatu by pritom mohol byť ešte o niečo lacnejší. Nuž uvidíme. Ak bude schválený, na trh príde pravdepodobne až po VW ID.1, ktorého sa zrejme nedočkáme skôr ako v roku 2027.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cupra Tavascan: Súrodenec Škody Enyaq a VW ID.5 sa začal vyrábať
Najlacnejší elektromobil v Európe príde v modernizovanej podobe toto leto batériu
„Cenovo dostupné“ elektromobily sa konečne chystajú na trh. Akých modelov sa dočkáme?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár