Seat ohlásil najväčšiu transformáciu vo svojej histórii: „Od spaľovania k elektrifikácii“

4

Automobilka Seat dnes oslavuje 30. výročie svojho kľúčového výrobného závodu v Martorell. A zároveň s tým „odštartovala najdôležitejšiu transformáciu vo svojej histórii – od spaľovania k elektrifikácii“. V rámci nej sa okrem iného chystá vyrábať menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily viacerých koncernových značiek.

Seat potvrdil, že „vedie vývoj rodiny malých batériových elektromobilov pre koncern Volkswagen Group a do roku 2025 začne vyrábať plne elektrické vozidlá pre rôzne značky.“ Ako už vieme, pôjde o subkompaktné modely značiek VW, Škoda a Cupra.

Španieli tiež informujú, že do svojej historickej transformácie „nalejú“ 3 mld. €. Spomínaný prechod od spaľovania k elektrifikácii sa pritom bude týkať „všetkých oblastí“. A to výskumu a vývoja, výroby a logistiky, obchodu a ľudí, ako aj organizácie.

Jedným z kľúčových projektov transformácie Seatu je práve projekt vývoja platformy pre malé koncernové elektromobily. Tie majú podľa španielskej automobilky „demokratizovať udržateľnú mestskú mobilitu“. A jubilujúca továreň v Martorell sa stane jedným z výrobných centier týchto modelov, ako aj kľúčovou súčasťou hodnotového reťazca elektrických vozidiel v Španielsku.

Šéf spoločností Seat a Cupra, Wayne Griffiths, pritom povedal, že ich ambíciou je spustiť výrobu okolo roku 2025, vrátane „domáceho“ modelu Cupra UrbanRebel. A tiež označil tento projekt za najdôležitejší v rámci najbližších rokov.

Kompletný plán pritom zahŕňa elektrifikáciu tovární Martorell a Pamplona, výstavbu novej „gigafabriky“ na batérie pri Valencii a vytvorenie kompletného ekosystému dodávateľov.

Zdroj: Seat

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Seat predstavil svoj najlacnejší elektromobil Cupra UrbanRebel v 2. koncepčnej verzii
„Cenovo dostupný“ VW ID.2 bude úplne iný. Nadviazať má na model Golf
Športovejšia „dvojička“ VW ID.3 od Seatu, Cupra Born, dostala slovenské ceny

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Všetko, čo sa týka výroby najmenších BEV v EU a pre EU trestuhodne mešká! Zostáva nám len trpezlivo čakať, že sa tých „malúch“ dožijeme! 🙂

  2. Aj Tesla bude mať skôr M2 ako dinosauri Toytota či VW. Tesla by však mala počúvnuť Munra a namiesto auta pre trpazlíkov by za 20 tis. mala urobiť auto bežnej veľkosti bez zbytočných asistentov a iných predražovačiek. Napokon, dnešní mladí ľudia sú čoraz vyšší a širší, takže mini autá im veľa nehovoria.

    • On aj ten Elon by občas, resp. možno častejšie, potreboval počuť „hlas ľudu“!!!

      P.S. Pán Bakša by mal naše komentáre „bezplatne“ zasielať Elonovi na ten jeho Twitter ! 🙂
      Uvidíme, čo nám TESLA 1. marca predstaví na tom „Investor Day“ …….

Pridajte komentár