Automobilka Seat dnes oslavuje 30. výročie svojho kľúčového výrobného závodu v Martorell. A zároveň s tým „odštartovala najdôležitejšiu transformáciu vo svojej histórii – od spaľovania k elektrifikácii“. V rámci nej sa okrem iného chystá vyrábať menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily viacerých koncernových značiek.
Seat potvrdil, že „vedie vývoj rodiny malých batériových elektromobilov pre koncern Volkswagen Group a do roku 2025 začne vyrábať plne elektrické vozidlá pre rôzne značky.“ Ako už vieme, pôjde o subkompaktné modely značiek VW, Škoda a Cupra.
Španieli tiež informujú, že do svojej historickej transformácie „nalejú“ 3 mld. €. Spomínaný prechod od spaľovania k elektrifikácii sa pritom bude týkať „všetkých oblastí“. A to výskumu a vývoja, výroby a logistiky, obchodu a ľudí, ako aj organizácie.
Jedným z kľúčových projektov transformácie Seatu je práve projekt vývoja platformy pre malé koncernové elektromobily. Tie majú podľa španielskej automobilky „demokratizovať udržateľnú mestskú mobilitu“. A jubilujúca továreň v Martorell sa stane jedným z výrobných centier týchto modelov, ako aj kľúčovou súčasťou hodnotového reťazca elektrických vozidiel v Španielsku.
Šéf spoločností Seat a Cupra, Wayne Griffiths, pritom povedal, že ich ambíciou je spustiť výrobu okolo roku 2025, vrátane „domáceho“ modelu Cupra UrbanRebel. A tiež označil tento projekt za najdôležitejší v rámci najbližších rokov.
Kompletný plán pritom zahŕňa elektrifikáciu tovární Martorell a Pamplona, výstavbu novej „gigafabriky“ na batérie pri Valencii a vytvorenie kompletného ekosystému dodávateľov.
Zdroj: Seat
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Seat predstavil svoj najlacnejší elektromobil Cupra UrbanRebel v 2. koncepčnej verzii
„Cenovo dostupný“ VW ID.2 bude úplne iný. Nadviazať má na model Golf
Športovejšia „dvojička“ VW ID.3 od Seatu, Cupra Born, dostala slovenské ceny
4 komentáre
Všetko, čo sa týka výroby najmenších BEV v EU a pre EU trestuhodne mešká! Zostáva nám len trpezlivo čakať, že sa tých „malúch“ dožijeme! 🙂
uprimne, ine im ani neostava..bud prejdu na EC alebo mozu zavtriet business…. as simple as that…
Aj Tesla bude mať skôr M2 ako dinosauri Toytota či VW. Tesla by však mala počúvnuť Munra a namiesto auta pre trpazlíkov by za 20 tis. mala urobiť auto bežnej veľkosti bez zbytočných asistentov a iných predražovačiek. Napokon, dnešní mladí ľudia sú čoraz vyšší a širší, takže mini autá im veľa nehovoria.
On aj ten Elon by občas, resp. možno častejšie, potreboval počuť „hlas ľudu“!!!
P.S. Pán Bakša by mal naše komentáre „bezplatne“ zasielať Elonovi na ten jeho Twitter ! 🙂
Uvidíme, čo nám TESLA 1. marca predstaví na tom „Investor Day“ …….