Automobilka Seat oznámila, že do roku 2025 investuje do výskumných a vývojových projektov 5 miliárd €. Tie sa pritom majú zameriavať najmä na elektrifikáciu portfólia. Ide tak zrejme o krok k jej čisto elektrickej budúcnosti.
Šéfdizajnér španielskej automobilky Alejandro Mesonero-Romanos vo februári povedal, že v roku 2026 bude spustená výroba ich posledného modelu s vnútorným spaľovaním. Podľa portálu Autocar by to malo znamenať, že automobilka sa stane čisto elektrickou najneskôr v roku 2032.
Zdá sa pritom, že aktuálne oznámený balík investícií pre obdobie 2020 až 2025 je práve jedným z krokov na zabezpečenie tohto cieľa, keďže tieto peniaze majú ísť najmä do elektrifikácie vozidiel a na vybavenie a zariadenia pre španielske továrne.
Dôraz aj na softvér a digitalizáciu
Projekty majú zabezpečiť vývoj nových modelov a ich produkciu. A to aj na španielskom území, keď továreň v Martorell má byť schopná vyrábať elektrické vozidlá od roku 2025. Španielska automobilka tiež oznámila založenie centra pre vývoj softvéru SEAT:CODE.
Ide tak zrejme o reakciu na problémy najnovších koncernových modelov so softvérom. Tím 150 softvérových vývojárov sa pritom zameria na digitálnu transformáciu spoločnosti a tvorbu digitálnych produktov a riešení pre Seat, ako aj definovanie digitálnych riešení pre koncern Volkswagen Group.
Akých e-áut sa dočkáme najbližšie?
Seat žiaľ nebol konkrétny ohľadom elektrifikácie svojho portfólia a nových modelov. A tak si aspoň zhrňme, aké „vozidlá do zásuvky“ ponúka a ponúkne v najbližšom období.
Seat má v ponuke zatiaľ malý mestský elektromobil segmentu A – Seat Mii Electric. Chystá pritom viacero plug-in hybridných verzií svojich dôležitých modelov, a to Leon (kompaktný hatchback, aj športovo ladená verzia od značky Cupra) a Tarraco (SUV strednej triedy).
Pod značkou Cupra uvedie na trh aj ďalšie plug-in hybridné SUV s názvom Formentor. Vráťme sa však k čistokrvným elektromobilom. Seat totiž čerstvo predstavil model Cupra El-Born, ktorý je v podstate výkonnou variáciou koncernového kompaktného hatchbacku Volkswagen ID.3 s kapacitne najväčšou batériou.
Španieli tiež chystajú maličké mestské vozidlo Seat Minimó, ešte menšie ako Mii, ktoré pripomína celkom dobre známy Renault Twizy. A keď už sme pri malých elektromobiloch, nedávno bol tiež predstavený elektrický scooter MÓ eScooter 125 či nová elektrická kolobežka MÓ eKickScooter 65. A tešiť sa zrejme môžeme aj na kompaktné elektrické SUV, ktoré by malo vzísť z konceptu Cupra Tavascan.
Okolo roku 2023 sa tiež dočkáme „koncernového“ elektromobilu veľkosti VW T-Roc, resp. Polo, ktorý mal pôvodne vyvinúť Seat, avšak koncern mu projekt nakoniec odobral, pričom ho zrejme povedie značka VW. Každopádne sa má predávať aj pod značkou Seat a má stáť do 20 000 €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
SEAT/Cupra predstavil úžasné elektrické SUV-kupé s koncernovými génmi
Nové mestské elektromobily od VW, Škody a SEAT prinesú radikálne zmeny
Elektrická verzia Seatu Leon „e-Racer“ má parametre superšportu