SEAT už testuje svoj elektrický hatchback veľkosti modelu Leon

0

Na cestách bol zaznamenaný testovací prototyp elektrického hatchbacku SEAT El-Born. Na sériový model by sme pritom nemali čakať dlho.

Prvým modelom španielskej značky, ktorý vznikne od základov ako elektromobil, bude SEAT El-Born. Vyrastie na platforme MEB, ktorú vyvinul koncern VW pre elektromobily segmentu C a D. Pri pohľade na model je pritom jasné, že ide o koncernové dvojča nedávno predstaveného modelu Volkswagen ID.3.

SEAT El-Born je teda hatchbackom nižšej strednej triedy, do ktorej sa radí aj model Leon. Chystaný elektromobil má však vďaka svojej špeciálnej architektúre ponúknuť vnútorný priestor o triedu väčšieho vozidla. A to pri kompaktných rozmeroch. Spomínaná dvojička ID.3 pritom meria 4 261 x 1 809 x 1 552 mm x 2 765 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Koncept modelu El-Born, ktorý bol predstavený v marci, disponoval elektromotorom s výkonom 150 kW (204 k), vďaka ktorému zrýchlil z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. O jeho „dopovanie“ sa starala li-ion batéria, ktorá dokáže zabezpečiť dojazd 420 km (WLTP).

Zdroj fotografie testovacieho prototypu: Motor1

Tento údaj pritom naznačuje, že batéria prezentovaného vozidla mala kapacitu 58 kWh, rovnako ako prvá verzia modelu VW ID.3, ktorá sa dostane na trh. Ide pritom o strednú verziu, takže aj v prípade SEAT-u môžeme očakávať viacero variantov. Spomínaná batéria má podľa výrobcu podporovať nabíjanie výkonom 100 kW, vďaka čomu sa nabije na 80 % za 47 min.

Zrejme „emocionálnejší“ a o niečo lacnejší

V prípade modelu SEAT El-Born môžeme zrejme očakávať o niečo „emocionálnejší“ dizajn, ako je tomu u koncernového VW. Je pritom pravdepodobné, že koncernových súrodencov doplní aj elektrický hatchback značky Škoda, a to v roku 2020.

Budúci rok by sme sa pritom mali dočkať aj modelu El-Born. K zákazníkom však dorazia obe elektrické novinky značiek SEAT a Škoda s najväčšou pravdepodobnosťou neskôr ako v prípade modelu VW ID.3. Dodávky nemeckého elektromobilu budú pritom spustené v júni budúceho roku.

Cena prvej edície ID.3 má začínať pod sumou 40 000 €, pričom sa dá predpokladať, že modely od SEAT-u a Škody budú o niečo lacnejšie, ako je tomu u ďalších koncernových trojičiek e-up, Citigoe iV a Mii Electric. VW pritom oznámil, že základná verzia ID.3 s dojazdom 330 km (WLTP) bude neskôr dostupná za cenu nižšiu ako 30 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cenník koncernových „e-trojičiek“ je kompletný. SEAT Mii Electric je najdostupnejší
SEAT/Cupra predstavil úžasné elektrické SUV-kupé s koncernovými génmi
SEAT chystá 6 e-áut a vyvinie platformu pre „lacné“ elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár