Holanďania sľubujú batérie, ktoré zabezpečia dojazd 1 000+ až 2 000+ km

10

Nemecký Fraunhoferov inštitút a holandská štátna výskumná inštitúcia The Netherlands Organisation tvrdia, že ich spoločnými silami vyvinutá batéria SALD ponúka obrovské zlepšenie vlastností v porovnaní so súčasnými špičkovými batériami. Zatiaľ má byť pripravená na nízkoobjemovú výrobu.

Obchodné záležitosti a zabezpečenie priemyselnej hromadnej výroby novej batérie má na starosti holandská spoločnosť SALD BV. SALD je pritom skratkou pre technológiu Spatial Atom Layer Deposition, ktorá pomenúva patentovaný proces nanášania filmov s „hrúbkou“ jedného atómu, a to v priemyselnom meradle.

Spoločnosť SALD BV uvádza, že ohľadom svojich batérií už rokuje s výrobcami elektromobilov. A dodáva, že batérie SALD poskytnú elektromobilom 3-násobne väčší dojazd ako súčasné batériové články, pričom ich je možné nabíjať až 5-násobne rýchlejšie.

Elektromobil s obrovským dojazdom by sa mal pritom nabiť na 80 % len za 10 minút. Na 100 % kapacity batérie to má trvať celkovo 20 minút.

Čo sa týka dojazdu, elektromobil s kapacitne menšou batériou SALD má byť schopný prejsť 1 000 dynamicky odjazdených km so zapnutou klimatizáciou alebo kúrením a v rámci batérie má ostať ešte 20 až 30 % energie. V budúcnosti to má byť vďaka kapacitne väčším batériám dokonca viac ako 2 000 km.

Veľkou výhodou technológie SALD by mala byť aj veľká kompatibilita so súčasnými technológiami li-ion batérií. Dokáže fungovať s dostupnými tekutými elektrolytmi a všetkými katódovými materiálmi, ktoré sa používajú pri výrobe batérií alebo sú vo fáze testovania či posudzovania.

Konečným cieľom spoločnosti SALD BV je posunutie jej technológie k „3D solid-state batériám“, ktoré majú byť výrazne ľahšie, bezpečnejšie a výkonnejšie.

V elektromobiloch po 2022/2023

Podľa šéfa SALD BV, Franka Verhageho, nasadenie ich batérií do elektromobilov bude možné „najskôr po roku 2022/2023“. Podľa neho sú už v úzkom kontakte s takmer všetkými známymi výrobcami batérií, aby bolo možné využiť priemyselný potenciál technológie.

Holandská spoločnosť má mať podľa vlastných slov v prevádzke výrobné stroje pre nízkoobjemovú produkciu. Nuž dúfajme, že nejde o ďalšiu technológiu, ktorá časom vyšumí alebo ktorá neprinesie konkurencieschopné výrobné náklady.

sald baterie elektromobily

Spôsob fungovania batérie SALD. Zdroj: SALD BV

Zdroje: Ecomento, SALD BV

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slováci predstavili „prvú inteligentnú batériu pre elektromobily na svete“
Tesla môže mať „v talóne“ batériu so životnosťou 3 500 000 km
Elektromobily NIO ponúknu dojazd cez 900 km (NEDC) vďaka novej batérii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Tesla - Technicky Slabé on

    Majú čo vyvíjať. Nedostatkov pri batériach je stále stále viac ako plusov. Váha, bezpečnosť (nekontrolovateľné horenie), veľkosť ako taká, vplyv teplôt na dojazd, rýchlosť nabíjania/dojazd, cena batérií, výdrž batérií/spôsob nabíjania a vplyv ako sa s nimi zaobchadza.
    Takže držím palce, mám nový elektromobil a dúfam že do konca záruky batérií sa to všetko dorieši… super

      • Tesla - Technicky Slabé on

        Osoba Tebe blízka ženského rodu si to nemyslí, ale zato vraví že jej syn je internetový Troll, na nič sa nezmôže, len hateovať a urážať a ani sa nikde nepodpíše. Vraj anonym

  2. Rok 2022

    Dojazd 5000+

    Pojdem do Indie a spet na víkend..

    Radšej nech investuju do karosárskych tvarov krajšich ako doteraz, typu Fiat Multipla.. 😀

    • Pamäta si ešte niekto na prevratny motor RTU vyrabany na slovensku? Članok o nom bola taka senzacia, že ho sam prišiel pokrstit sam p. Fico. Prešlo 9 rokov a nič.
      Tak nejako berem väčšinu člankov, teda s velkou rezervou a nadhladom.

Pridajte komentár